En, hier komt aflevering 3.
Meredith VO: we leven onze levens op de chirurgische afdeling. 7 dagen per week, 14 uur per dag. We zijn meer samen dan uit elkaar.
Meredith: Ahhh!
Izzie: de kamer van George is groter dan de mijne.
Meredith VO: na een tijdje-
Izzie: ik heb meer kleren, ik zou de grotere kamer moeten hebben.
Meredith VO: worden de regels van je opleiding-
George: ik woonde hier eerst.
Izzie: het is Meredith's huis, zij moet dat beslissen.
Meredith VO: de regels van je leven.
George: mijn kamer is, wat, 2 centimeter groter dan die van jou!
Izzie: jij hebt een grotere kast!
George: dus? Waarom is alles een wedstrijd? Ik-
Meredith VO: nummer 1: altijd alles bijhouden. Nummer 2: wees de ander te slim af.
George:... Leg je kleren ergens anders neer!
Izzie: alles staat vol met de dozen van Meredith's moeder.
George: Meredith? Wanneer komt je moeder überhaupt terug? Misschien kunnen we haar dozen in opslag plaatsen.
Izzie: of een paar dingen uitpakken, het hier meer thuis maken. Misschien wat sierkussentjes en lampen, wat schilderijtjes.
George: oh, schilderijen zou leuk zijn.
Izzie: ja! Je hebt allerlei leuke spullen ingepakt zitten. In de gang, vond ik een doos met misschien wel honderd DVD's van je moeders operaties.
George: echt? We moeten ze kijken. Meredith, wil je- Meredith, wil je even alleen zijn?
Meredith VO: nummer 3? Geen vriendjes maken met de vijand.Derek: goedemorgen, Dr. Bailey.
Bailey: hou je mond.
Derek: je weet dat ik een hoofdarts ben en jij een arts-assistent? Dus dat je voor mij werkt, toch?
Bailey: ik weet zeker dat ik iets vergeten ben, er is iets vandaag, ik zou het moeten weten, maar ik weet het niet...
Derek: oké, leuk je gesproken te hebben, Dr. Bailey.
Bailey: iets.... Recht in mijn gezicht... Dokter! Nu weet ik het weer! Dr. Shepherd, pas op.Bailey: mislukkingen op fietsjes die zichzelf doden. Dat is het.
Alex: wat is er met de Nazi, heeft ze haar medicatie niet gehad?
George: heb je nog nooit van de race gehoord?
Webber: prachtig bord. Goed getimed, genoeg balans, efficiënt- als alles goed gaat, kunnen we vroeg naar huis.
Bailey: Baas! Dode baby fietsrace is 20 minuten geleden begonnen.
Webber: oké, mensen! Dode baby fietsrace dag!
George: elk jaar is er een bar-
Meredith: de Dode Baby Bar.
George: elk jaar, organiseren ze een ondergrondse fietsrace.
Izzie: vraag je je niet af waarom iemand een bar zo'n gore naam geeft?
Cristina: hou je ondergoed aan, Nancy Drew.
George: de race is compleet illegaal, en-
Meredith: gestoord, een groepje fietsers die tegen het verkeer in rijden in een poging om elkaar te verslaan voor gratis tequila shotjes.
Alex: geen regels, klinkt leuk.
Izzie: ja, zou je denken.
George: de race heeft geen regels. Behalve ogen uittrekken. Niet elkaars ogen eruit scheuren.
Cristina: oh fantastisch, we gaan de hele dag op de SEH zitten en pleisters plakken terwijl we in de OK kunnen zijn?
George: wie doet er nu mee aan een race waarbij je, als enige regel, niet de ogen van een ander persoon eruit mag scheuren?
Alex: mannen, Georgie, mannen.
Bailey: iemand moet naar de OK's, de baas kan wel wat hulp gebruiken.
Bailey: George.
Meredith VO: en nummer 4: alles is een wedstrijd.
Bailey: oké mensen, de regels van trauma. Niet neuken met de co-assistenten op de SEH, ze kennen hun kont niet van hun elleboog. Snel hechten, snel ontslaan, neem mensen zo snel mogelijk mee naar de OK. En geen ruzie maken over patiënten. Begrepen? Kom op, we gaan.
Cristina: oh, het is net snoep, maar met bloed, wat het zo veel beter maakt.
Izzie: oh mijn god...
Cristina: die is van mij!
Izzie: ik zag hem eerst!
Meredith VO: wie zei dat meedoen belangrijker was dan winnen...
Meredith: ooh. Ik neem die wel.
Alex: nee, daar zul je me eerst voor moeten verslaan.
Meredith VO:... Heeft nog nooit een scalpel vast gehad.
Alex: landt die op kop, krijg ik hem, munt, krijg jij hem.
Meredith: waarom ben jij kop?
Alex: omdat ik een kop heb.
Meredith: pardon. Hoe maak jij alles ongepast? Ha. Munt. Er zijn genoeg andere patiënten.
Alex: ga dan. Ik was hier eerst.
Meredith: ik ga niet de hele dag hechten terwijl jij in de OK staat. Dit is een operatief geval en dat weet je.
Alex: het is niet diep. Ik bedoel, het is cool, maar niet diep.
Meredith: hoe weet je dan dat die dingen de buikwand niet gescheurd hebben?
Alex: omdat hij rechtop zit, en praat tegen ons.
Patiënt: hallo. Pardon, kun je deze dingen er uit trekken, en dan hechten zodat ik mijn race kan winnen?
Meredith: nou ja, we kunnen ze er niet zomaar uittrekken, ik bedoel, we zijn verplicht om- om testen af te nemen.
Patiënt: oh, vet.
Meredith: ben je gek?
Alex: het is een oppervlakkige wond. Hecht de wond, en laat hem zijn race maar afmaken.
Meredith: jij- jij-
Patiënt: dankje man.
JE LEEST
Grey's Anatomy
RandomGrey's anatomy in het Nederlands. Aflevering 1: A hard day's night. Aflevering 2: The first cut is the deepest. Aflevering 3: Winning the battle, losing the war. Aflevering 4: No man's land. Aflevering 5: shake your groove thing Aflevering 6: if tom...