Hey hey! Sorry dat het laatste deel zo lang duurde. Ik heb een hele drukke week gehad en kon 's weekends alleen maar huilen vanwege mijn favoriete docent die ik nu nooit meer zie. Anyway, daar komt aflevering 5!
Meredith VO: weet je nog toen je nog een kind was en je grootste zorgen zoiets was als, of je een fiets voor je verjaardag zou krijgen, of of je koekjes mocht eten als ontbijt. Volwassen zijn? Compleet overschat.
Meredith VO: ik bedoel, serieus, wordt niet blij vanwege de mooie schoenen en pikante seks en geen ouders die je vertellen wat wel en niet mag. Volwassen zijn heeft verantwoordelijkheden.
Verzorger: de advocaat heeft de inboedel geregeld met beperkte volmacht, maar de Alzheimer van je moeder wordt erger, dus nu ze helder genoeg is om toestemming te geven, moet ze alles op jouw naam zetten.
Meredith: ik?
Meredith VO: verantwoordelijkheid, het is echt vreselijk.
Meredith: kijk, ik heb al 48 uur lang niet geslapen. Vanochtend is mijn eerste hartoperatie. Ik mis de overdracht. Weet je zeker dat er hier niemand is, of de verzorger...? Ik bedoel, moet ik dit echt regelen?
Verzorger: we hebben het over haar inboedel, haar financiën, haar medische zorg. Wil je haar leven echt aan iemand anders overlaten? Ze is je moeder.
Meredith VO: echt, echt vreselijk.Meredith VO: volwassenen moeten naar plekken toe en dingen doen om geld te verdienen en belasting te betalen. En als je aan het leren bent voor chirurg, met een menselijk hart in je handen... Hallo! Over verantwoordelijkheid gesproken.
Burke: wat was dat, Dr. Grey?
Meredith: sorry, het gleed weg. Mijn handen.
Burke: het is al goed, ik ben klaar. Je mag Mvr. Patterson's hart loslaten. Heel voorzichtig. Oké. We gaan haar opwarmen. We gaan haar van de machine halen.
Meredith VO: maakt koekjes en een fiets toch wel cool lijken, of niet?George: ik zou willen dat ik een hart kon vasthouden.
Cristina: zelfs een aap kan nog een hart vasthouden.
George: je bent gewoon kwaad dat Burke jou niet gevraagd heeft.
Izzie: George, ik heb meer ijs en chips nodig.
George: wie heb je nog uitgenodigd?
Cristina: Izzie, we zeiden dat de lijst alleen voor stoere mensen was. Chirurgie, Trauma, Plastisch. Wie nog?
Izzie: alleen een paar mensen van de Kinderafdeling.
Cristina: je hebt de kleuterscholers uitgenodigd naar Meredith's huis. Heb je ook de zielenknijpers uitgenodigd? Ze heeft de mentale defecten uitgenodigd. Dit feestje is nu al slecht.
George: weet je, Meredith denkt dat dit gewoon een klein, ontmoet-je-nieuwe-vriendje-cocktail feestje is. Heb je al met haar overlegd?
Izzie: nee, maar dat ga ik wel doen. Beloofd.
Cristina: waarom ben je het enige weekend dat je vriendje in dat stad is aan het verspillen aan een feestje? Is hij slecht in bed ofzo?
Izzie: nee, ik wil gewoon dat hij een paar van mijn vrienden ontmoet.
Cristina: mhm. 60 nerds in operatiekleding zijn je vrienden. Slechte seks, jammer voor je.
Alex: ik hoorde dat er vanavond een feestje is bij Meredith thuis.
Cristina: oh echt, feestje?
Izzie: uh, dat is nieuw voor me.
George: geen feestje.
Alex: raken we haar kwijt ofzo?Arts: de omleidingen?
Burke: zijn open. Temperatuur?
Arts: ze is 35,5°C maar komt nog omhoog.
Burke: dit zou vanzelf moeten gaan. Kom op, Mvr. Patterson. Defibrillator.
Arts 2: waardes zitten onder de 90.
Arts 3: opgeladen.
Burke: 10 Joule. Los. Kom op, Mvr. Patterson. Mag ik 20?
Arts 3: opgeladen.
Burke: daar, we hebben een ritme. Hart heeft tegenzin. Oké. We gaan haar dichtmaken. Houd haar in de gaten. Goed gedaan, iedereen.
Meredith VO: het engste deel van verantwoordelijkheid: als je het verprutst en het zo door je vingers glijdt.Derek: hey, ik hoorde dat je een CABG hebt gedaan met Burke.
Meredith: ja.
Derek: heb je het hart vastgehouden?
Meredith: ja.
Derek: dat is een fantastisch gevoel. Je vergeet de eerste keer nooit meer.
George: het was best leuk om gewoon te zien. Lekker spannend, weet je wel?
Meredith: ja.
Derek: tot later.
Meredith: doei. ik denk dat ik iets met het hart gedaan heb toen ik het vast had. Ik was afgeleid. Ik heb er een beetje in geknepen.
George: oh, alsjeblieft. Het hart is een sterke spier. Het kan best een kneepje of 2 hebben.
Meredith: mijn nagel is door de handschoen gekomen. Recht erdoorheen. George, wat als ik Mvr. Patterson's hart heb doorboord?
George: als... Als je het had doorboord, had je dat geweten toen ze haar opnieuw perfuseerden. Ze heeft een hartslag. Het gaat goed met de vrouw.
Meredith: dus ik moet het niet tegen Burke zeggen?
George: wat zeggen? Weet je, uh, er is niks gebeurd. Het gaat goed met de vrouw, toch?
Meredith: het gaat goed.
George: het gaat prima.
Meredith: het gaat prima.
JE LEEST
Grey's Anatomy
عشوائيGrey's anatomy in het Nederlands. Aflevering 1: A hard day's night. Aflevering 2: The first cut is the deepest. Aflevering 3: Winning the battle, losing the war. Aflevering 4: No man's land. Aflevering 5: shake your groove thing Aflevering 6: if tom...