Red Me

3 0 0
                                    

Meredith VO: weet je nog toen je een kind was en nog geloofde in sprookjes? Die fantasieën over hoe je leven eruit zou zien. Witte jurk, prins op het witte paard, die je naar een kasteel op een berg zou tillen. Je lag de hele dag in bed liggen met je ogen gesloten, en je geloofde er compleet in.
Izzie: 8 uur, 70 gram chocolade, en 32 cupcakes, en ze smaken nog steeds niet.
George: nee, ze zijn lekker. Martha Stewart zou trots op je zijn.
Izzie: ja, en kijk waar zij nu is.
Meredith VO: de Kerstman, de Tandenfee, prins op het witte paard, ze waren zo dichtbij, dat je ze bijna kon proeven.
Izzie: er mist iets, een bepaald ingrediënt. Waarom kom ik er niet op?
Meredith VO: maar uiteindelijk, word je volwassen. Op een dag open je je ogen en verdwijnt het sprookje.
George: kijk, bel haar gewoon. Bel je moeder en vraag het haar.
Meredith VO: de meeste mensen zoeken naar mensen en dingen die ze kunnen vertrouwen.
Izzie: ik wil mijn moeder niet bellen.

Meredith: vannacht slapen we bij jou thuis.
Derek: wat?
Meredith: ik bedoel, waarom slapen we altijd bij mij thuis? Heb je er überhaupt een?
Derek: een wat?
Meredith: een huis. Met een kast. Met je spullen erin. Je persoonlijke spullen. Heb je daar een van?
Derek: mmm.
--- (keuken)
Derek: goedemorgen.
George: hey. Willen jullie een cupcake?
Derek: oh, nee.
George: Izzie heeft ze gebakken.
Derek: weet je, ik voel me hier thuis. Je zei het zelf nog, dat je graag al ke spullen hebt, slaapt in je eigen bed.
George: je probeert gezond te doen, of niet? Je eet elke ochtend muesli.
Derek: nee, niet waar.
Izzie: ok, het muesli ding, doe je. De afgelopen 7 dagen, in ieder geval.
Derek: oh, kom op. Ik ben hier nog lang geen week. Of wel?
Meredith: zie je? Zelfs zij vinden het raar.
Meredith VO: maar het ding is, het is lastig om dat sprookje helemaal los te laten. Want bijna iedereen heeft dat beetje hoop, geloof,dat ze op een dag hun ogen op doen en het uitkomt.

OB: ik heb het rooster bekeken.
Cristina: ik begin de 9de bij KNO. Het duurt niet lang. Kun je me dan boeken?
OB: Oh, ik ben bang van niet. Ik heb tijd op de 16de. Er zijn andere mogelijkheden, weet je? Adoptie, de baby houden. Denk er nog maar even over. Je mag me altijd bellen. Ik ben er...
Cristina: boek me maar voor de 16de. Ik zal het bevestigen als ik mijn rooster aangepast heb.
OB: ik weet dat dit een moeilijke keus is.
Cristina: ken je het gepraat?
OB: mm.
Cristina: heb ik nu geen zin in.

Alex: dus, Devo, je hebt net een wortelkanaalbehandeling achter de rug, klopt dat?
Devo: ja. Het stopte maar niet met bloeden, letterlijk. En nu ben ik hier.
Burke: vertel op.
Alex: 17-jarige vrouw opgenomen voor overmatig bloeden, net een wortelkanaalbehandeling achter de rug. Heeft ook een behoorlijke hartruis wat kan duiden op koorts. Nu koortsvrij vanwege antibiotica.
Devo: als ik doodga, kun je mijn vader en moeder oppiepen?
Burke: je gaat niet dood. Waar zijn je ouders?
Devo: in de kantine. Mijn gekke vader vindt ziekenhuiseten lekker.
Burke: je bent in goede handen hier. Dr. Karev gaat wat testen doen. En ik zie je over een tijdje met je ouders. Voeg een bloedtest toe aan de stollingswaarden.
Alex: dus, wat voor naam is Devo?
Devo: artiest uit de jaren 80. Mijn ouders hadden te veel geblowd. Ik gebruik liever Esther.
Alex: leuke rok. Wat ben je, Amish?
Devo: je hebt echt geen leven. Heb je nog nooit een Jood gezien?

Cristina: hij moet naar Psychiatrie. Waarom hou je hem nog hier?
Psychiater: hij is een cadeautje voor je. Hij heeft eergisteren een aanval gehad en vanochtend weer.
Meredith: waar heb je het over? Hier staat: "Hij praat met dode mensen, zijn familie denkt dat hij gevaarlijk is, zij hebben hem laten opnemen." Dat is Psychiatrie, niet Neurologie.
Cristina: man, heb jij geen medicijnen gestudeerd?
Psychiater: ja, en ondanks de overeenkomsten tussen onze scholen...
Cristina: oh, Stanford dus, of niet?
Psychiater: ik heb geleerd om niet te snel conclusies te trekken. Sorry, meiden. We kunnen hem niet terugnemen zolang hij niet nagekeken is.
Cristina: dus, je dumpt hem maar bij ons.
Psychiater: hij denkt dat zijn
aanvallen visioenen zijn.
Patiënt: hallo! Het zijn geen aanvallen. Ik ben helderziend.
Cristina: en ik ben een kip. Hey, genie.
Meredith: ok, Mr. Duff. We gaan nu met het onderzoek beginnen.
Mr. Duff: onderzoek me zoveel je wilt, het is tijdverspilling.
Cristina: ok, nou, werk even mee. Wil je in mijn vingers knijpen, alsjeblieft?
Meredith: Cristina.
Cristina: Mr. Duff?
Meredith: Mr. Duff, gaat het?
Mr. Duff: iemand...
Meredith: iemand wat?
Mr. Duff: iemand gaat dood. Doei.
Cristina: oh, man, hij is gestoord.
Mr. Duff: ik ben duizelig, niet doof, vrouw. En ik zeg het je, iemand op afdeling 4 gaat dood.
Intercom: code blauw, 4de verdieping. Code blauw, 4de verdieping.

Grey's Anatomy Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu