Meredith VO: de sleutel naar het overleven van je stage als chirurg is ontkenning. We ontkennen dat we moe zijn, we ontkennen dat we bang zijn, we ontkennen hoe graag we willen dat het lukt, en het allerbelangrijkste, we ontkennen dat we dat ontkennen.
George: ik weet het niet hoor. Toen ik wegging, zei Cristina dat het prima ging.
Izzie: niemand maakt mee wat zij meemaakte en is er nu al overheen.
George: Cristina wel.
Meredith: het gaat prima met haar.
Izzie: het gaat te goed. Ze is koud vanbinnen.
George: nee, ze is een bikkel. Ze is koudbloedig. Ze zal alles doen wat ze kan.
Izzie: ze is haar baby verloren. Ze is een van haar eierstokken verloren, en het lijkt prima met haar te gaan. Oké, ze is ook mijn vriendin, maar ze doet alsof ze geen emoties heeft. Alsof ze geen ziel heeft.
George: mijn God, ze wordt een geweldige chirurg.
Izzie: George!
George: het is wel zo. Als je geen zwakte toont, hoor je bij de top.
Meredith: sommige mensen houden hun emoties voor hunzelf.Meredith VO: we zien alleen wat we willen zien en geloven alleen wat we willen geloven, en dat werkt. We liegen onszelf zo vaak voor, dat we die leugens beginnen te geloven.
Derek: Meredith heeft me gezoend, Addison heeft me gezoend. Mijn vrouw en mijn vriendin hebben me op dezelfde dag gezoend.
Bailey: Joe, zie ik er aardig uit?
Joe: oh, je bent net een jong katje zo lief. Wat? Hij heeft mijn leven gered.
Bailey: dat was een slechte keuze. McDreamy, ga bij iemand zitten die het wel wil horen.
Derek: oh God...
Meredith VO: we ontkennen zo veel dat we de waarheid niet meer weten, en niemand houdt ermee op.
Derek: het komt allemaal goed. Addison gaat terug naar New York, en dan beginnen Meredith en ik weer opnieuw. Het komt allemaal goed, toch?
Bailey: je bent zo'n verdomde sukkel.Bailey: ik wil dat iedereen zich vandaag concentreert. Nu Cristina er niet is, komen we een co-assistent tekort en ik heb een vermoeden dat het vandaag heel druk gaat zijn. En Karev, aan het einde van je dienst wil de baas je even spreken.
Alex: waarover?
Bailey: lijk ik een helderziende? Hij is de baas, hij vroeg het. Ga nou maar.
Meredith: wat heeft hij nu weer gedaan?
George: misschien heeft hij de baas syfilis gegeven.Vrouw: dus wij lopen midden in de jungle en ineens springt er een jaguar uit de bosjes en bijt hem. Dan kijken ze mij allemaal aan en roepen ze: "jij bent arts, help hem!" Dit is de eerste keer dat mijn certificaat niet genoeg is.
Bailey: het spijt me, wat heb ik gemist?
Vrouw: ik was aan het vertellen wat er is gebeurd.
Izzie: oh wow. Dit ziet er mooi uit. Uhm, dit is de patiënt van Dr. Burke. Kalpana Vera...
Kalpana: "Kull-Punnah" Zo hebben de bewoners van Nepal me genoemd.
Izzie: uh, ze kwam binnen met meerdere syncopale aanvallen en een ritmestoornis.
Bailey: dus je bent flauwgevallen?
Kalpana: ja, en ik heb hartkloppingen.
Izzie: ze heeft een verleden van een reumatische hartziekte en mitralisklepstenose.
Kalpana: ze moesten me van Zambia naar de Verenigde Staten sturen voor een behandeling van 3 maanden toen ik 8 was. Reumatische koorts had m'n dood kunnen zijn.
Bailey: Dr. Stevens, wat is de hoofdoorzaak van een hartritmestoornis?
Cristina: valvulaire ziekten, mitralisklep prolaps, stimulerende middelen, drugs, en oneffenheden in het metabole systeem. Wat?
Bailey: wegwezen!
Cristina: het gaat prima.
Bailey: wegwezen! Zorg maar dat je in je kamer zit als we je overdracht gaan doen.
Cristina: en wanneer is dat?
Bailey: over 15 seconden. 14,13,12,11...
Alex: leuke onderbroek, Yang.
Cristina: leuk geprobeerd, Evil Spawn.Meredith: Cristina Yang. 3 dagen geleden geopereerd aan een eenzijdige salpingectomie.
Cristina: en klaar om weer te gaan werken.
Helen: is dat zo?
Cristina: ik eet vast voedsel en mag pijnstillers slikken. Ik ben er klaar voor.
Helen: zei de verpleegkundige vanmorgen niet dat je koorts had?
Cristina: moeder.
Bailey: Cristina, had je koorts?
Cristina: mijn temperatuur was 38,3°C gisteravond. Wat een ramp.
George: vorige week heeft ze 2 diensten gedraaid met een zware griep en 38,8°C.
Cristina: ja. Precies, George. Dank je.
Bailey: we waarderen je fanatiekheid, maar je blijft in bed tot het weer goed is.
Helen: ik blijf haar maar uitleggen dat het leven niet alleen maar draait om operaties en haar carrière.
Cristina: moeder, ga schoonmaken ofzo.
Bailey: luister, je moet ontspannen, je mond houden en beter worden. Deze week ben je de patiënt zodat je volgende week de arts weer mag zijn. Begrepen?
Cristina: Mer. Mer. Laat me niet alleen achter met haar. Ik word er helemaal koekkoek van. Help me.
Meredith: je hebt tijd nodig om te kunnen genezen.
Cristina: ik ben genezen. Ik ben genezen! Oh, God.
JE LEEST
Grey's Anatomy
RandomGrey's anatomy in het Nederlands. Aflevering 1: A hard day's night. Aflevering 2: The first cut is the deepest. Aflevering 3: Winning the battle, losing the war. Aflevering 4: No man's land. Aflevering 5: shake your groove thing Aflevering 6: if tom...