Seizoen 2 vind ik sowieso het leukste seizoen!
Meredith VO: ik had een tante die, als ze iets voor je inschonk, zei ze altijd: "zeg maar stop"
Meredith: het ligt niet aan ons. Het ligt aan hun. Hun en hun domme penissen. Hij heeft me niet verteld dat hij getrouwd was. Hij gaf me helemaal geen waarschuwing dat hij het met je uit ging maken.
Cristina: het gaat niet om dat Burke het met me uit heeft gemaakt. Het gaat om hoe. Alsof het zakelijk is. Alsof hij mijn baas is!
Meredith: hij is je baas.
Cristina: en het is nog erger dat ik me daar iets van aantrek.
Meredith: ik ga weer overgeven.
Meredith VO: mijn tante zei "zeg maar stop", en natuurlijk zeiden we dat nooit.
Meredith: nee. Wacht. Toch niet.
Cristina: kijk, het probleem is oestrogeen.
Meredith: nee, het probleem is tequila.
Cristina: ooit was het compleet zakelijk, en daarna maakt hij me zwanger.
Meredith: met zijn domme penis.
Cristina: mijn hormonen spelen op. Hij heeft me geruïneerd. Ik ben geruïneerd. Hij maakte me een dik, dom, zwanger meisje. Wie boeit het! Oestrogeen!
Meredith: penissen, penissen Izzie.
Cristina: oestrogeen George.
George: oké. Wat heb ik gemist?
Izzie: ik kwam thuis in een heel kots-drama. Blijkbaar heeft zij het uitgemaakt met Derek en is zij naar bed geweest met Burke!
George: dat wist ik.
Meredith VO: we zeggen geen "stop" omdat er altijd meer bij kan.
George: dus je hebt het echt uitgemaakt met Shepherd?
Meredith: ik voel me leeg.
Izzie: dat komt omdat je 2 uur lang hebt gekotst.
Meredith VO: meer tequila. Meer liefde. Meer watdanook. Meer is altijd beter.
Meredith: nee, ik voel me leeg.
Cristina: jij hebt geluk, ik ben kwaad.Meredith: hou op.
Derek: wat?
Meredith: je stalkt me. Hou daarmee op.
Derek: we hebben toch gepraat gisteravond?
Meredith: ja.
Derek: heb je wel naar me geluisterd?
Meredith: je vrouw heeft je beste vriend geneukt.
Derek: en toen ging ik weg.
Meredith: had je geheugenverlies?
Derek: nee. Kom op. Ik heb mijn hart gestort gisteravond.
Meredith: dat is niet genoeg.
Derek: hoe kan dat nou niet genoeg zijn?
Meredith: je hebt 2 maanden gewacht om het te vertellen en je vertelde het alleen omdat ze ineens kwam, ze is zo lang en mooi en ze vertelde me het zelf, je bent te ver gegaan. Ik ben een wasbak met open afvoer. Ene oor in andere oor uit. Het is nooit genoeg.
George: ze had een betere man moeten kiezen.
Izzie: laat haar even. Ze heeft een kater.Burke: Dr. Shepherd.
Derek: Dr. Burke.
Burke: ah, er komt een orgaandonor binnen vanuit Wilkerson General. We gaan de organen verwijderen.
Derek: loffelijk, maar oké.
Burke: in OK 1 om 16:00.
Derek: ik ben om 16:00 in OK 1.
Burke: jouw operatie is geen noodgeval.
Derek: je kan me niet opschuiven!
Burke: jij mag morgen. Als je baas kan ik dat wel.
Derek: invalbaas. Schuif iemand anders op!
Burke: jij bent in de OK die we moeten hebben.
Derek: kunnen ze de organen er niet uithalen in Wilkeson?
Burke: ze hebben niet genoeg plek. Wij hebben een goede plek, een vliegveld vlakbij en goed personeel. Jouw operatie is opnieuw ingepland.
--- (lift)
Cristina: "die van mij is groter dan die van jou"
Alex: haal hem eruit. Ik meet wel.
Cristina: hou je mond, Alex.Ambulancebroeder: man, 55, slachtoffer van frontale botsing. GCS is 3. Depressieve schedelfractuur. Meerdere inwendige letsels. We hebben het ALCS protocol gestart, maar de ader was opgeblazen dus we hebben de medicatie door de tube gedaan. PEA bij aankomst.
Bailey: hoe lang zijn jullie al bezig?
Ambulancebroeder: we zijn al 20 minuten aan het reanimeren. Het duurde 20 minuten om hem uit de auto te krijgen. Hij is er niet meer.
Bailey: uh, hij is er nog totdat wij zeggen dat hij er niet meer is. Blijf reanimeren. O'Malley, geef hem een kamer en red zijn leven.
George: maar hij is dood.
Bailey: hoorde je me niet? Hij is niet dood totdat we zeggen dat hij dood is. Je weet wat je moet doen dus doe het. Uh, Grey, jij bent ook behandelend arts. Ga dan.
Meredith: kom op.
George: maar hij is dood.
---(behandelkamer)
George: Olivia. Geen hartslag.
Meredith: het infuus zit erin
George: oké, opladen tot 200.
Olivia: 200.
George: los.
---(ambulance)
Ambulancebroeder: uh, volgens zijn vrouw heeft hij een slechte lever. Hij staat op de transplantatielijst.
Bailey: de buik is hard. Oké, blijf van hem af. Piep Burke en Domner op. Bereid hem voor voor de OK. Wie wil hem?
Izzie: ik!
Alex: ik.
Cristina: ik, ik.
Bailey: uh, te laat. Stevens, pak maar.
Izzie: ja.
Bailey: Karev, pak het jongetje. Yang, jij pakt de moeder. Ik wil over 15 minuten de scans zien!
Arts: ik heb er nog een voor je.
Bailey: wat? Binnen? Oh, ok. Wie is het?
Arts: die man.
Bailey: zat hij in het ongeluk?
Arts: nee. Darmblokkade. Hij wil niet zeggen wat hij erin heeft gestopt maar de scans laten drugs zien.
Bailey: kunnen ze geen andere manieren bedenken?
JE LEEST
Grey's Anatomy
RandomGrey's anatomy in het Nederlands. Aflevering 1: A hard day's night. Aflevering 2: The first cut is the deepest. Aflevering 3: Winning the battle, losing the war. Aflevering 4: No man's land. Aflevering 5: shake your groove thing Aflevering 6: if tom...