Meredith VO: pijn komt op allerlei manieren voor.
Izzie (sarcastisch): het was leuk. Echt. Dankjewel. Het was de perfecte avond. Beste date ooit.
Alex: Izzie--
Izzie: weet je, ik vond het stuk waar je me de hele avond behandelde als een stuk vuilnis vooral leuk. Dat was heel leuk.
Alex: ik heb het leuk gehad.
Izzie (verward): echt?
Alex: ja.
Meredith VO: een kleine pijnscheut, een beetje spierpijn, de willekeurige pijntjes. De pijn waar we elke dag mee moeten leven.
Alex: ik moet gaan.
Izzie: serieus? Serieus?!
Meredith VO: en dan heb je de pijn die je niet kan negeren.
Izzie: serieus?
Meredith VO: pijn zo erg dat je nergens anders aan kan denken.
Izzie: schuif even op.
George (slaperig): ik slaap!
Izzie: oh, hou je mond.
George: hou--
Meredith VO: zo erg dat de wereld wegvaagt.Meredith: ik wil dit gesprek niet nog eens hebben.
Derek: Meredith--
Meredith: je hebt de scheidingspapieren niet getekend. Prima. Ik snap het. Einde discussie.
Derek: Meredith.
Meredith: wat?!
Meredith VO: zo erg dat we alleen maar kunnen denken aan hoeveel pijn we hebben.
Derek: Oh-- Meestal zeg ik gewoon, "Meredith," en dan ga jij schreeuwen. Zo ver had ik niet nagedacht. Ik heb echt niks gepland.
Meredith VO: hoe we met onze pijn omgaan is aan ons.
Derek: hey. Wat is dat nou? Hey, stop. Au.
Meredith: serieus? Serieus?! Serieus!
George: dit is een heel klein bed.
Meredith: hij is een neurochirurg.
Izzie: ik zie er fantastisch uit! Ik heb mijn benen geschoren!
Meredith: hij is een neurochirurg. Hoe kan hij zo hersenloos zijn?
Izzie: hallo? Serieus!
Meredith: serieus!
George: shh. Ga slapen.
Meredith VO: pijn. We verdoven, zitten het uit, omarmen het, negeren het--Meredith VO: en voor sommigen, is de beste manier om met pijn om te gaan het gewoon afwachten.
Bailey: je bent doorweekt.
Cristina: ik ben er weer. Dat wil ik gewoon even duidelijk maken. Ik ben er weer. Ik ben klaar om te werken.
Addison: heeft iemand vanmorgen Dr. Shepherd gezien?
Bailey: hij staat ingepland in een OK. Hij zou hier ergens moeten zijn.
Cristina: ik voel me goed. Ik ben klaar om te helpen bij operaties. Ik ben 100% helder.
Bailey: je bent net pas uit het ziekenhuis. Doe rustig.
Cristina: ik ben rustig. Ik ben rustig.
Bailey: mhm. Overdracht, mensen.Alex: wat? Praat je niet meer tegen me?
Izzie: oké, wat gebeurde er gisteravond? Wat heb jij toch?
Alex: het gaat prima. Wat heb jij toch?
Izzie: prima. Weet je wat, Alex? Nee, ik praat niet meer tegen je.Cristina: Dr. Bailey. Henry Lamott, 42 jaar, staat ingepland bij bij Dr. Shepherd voor een ruggengraatimplantaat om de pijn van zijn rughernia onder controle te krijgen. Is allergisch voor alle pijnstilling. Is dat...?
Mevr. Lamott: p0rno.
Bailey: p0rno? Bedoel je p0rno?
Alex: oké. Wat kijken we?
Bailey: Karev! Ga op de gang wachten. Ehm, Mr. & Mevr. Lamott, ik weet zeker dat jullie heel aardig zijn, en wat jullie thuis doen-- Kijk, hier mag geen p0rno gekeken worden. Dit is een ziekenhuis.
Henry: het is tegen de pijn. Mijn arts zegt dat het hormonen in mijn hersenen vrijlaat en dat helpt tegen de pijn.
George: echt?
Bailey: George! Gang!
Izzie (geamuseerd): wat is dit?
Mevr. Lamott: vieze, ondeugende verpleegkundigen. Uhm, 4.
Cristina: dat ziet er niet comfortabel uit.
Meredith: geloof me. Dat is het niet.
Bailey: ga de gang op!Bailey: O'Malley, Karev, jullie zijn op de SEH vandaag. Stevens, er is een hartpatiënt voor je in kamer 2. Yang, hou de Lamotts in de gaten. Ik wil geen problemen. Ga.
Bailey: Grey, je moeder mag vanavond naar huis. Heb je alles geregeld of heb je meer tijd nodig?
Meredith: het verzorgingstehuis komt om 20.00.
Bailey: oké, dan loop je vandaag met Shepherd mee. Derek Shepherd. Hey, het leven is kort. Tijden zijn zwaar. Het is een lange, moeilijke weg. Hij vroeg naar je. Neem het maar met hem op.George: oké.
Arts: Pete Willoughby, 25 jaar oud, schotwond in de borst. Er stroomde meteen 860 cl bloed uit zijn borst.
Pete: oh, man! Dit doet pijn.
Arts: hij is meer dan 200 cl verloren in het afgelopen uur.
Pete: in films zeggen ze nooit hoeveel pijn het doet om neergeschoten te worden.
George: dien 2mg morfine toe. Alex, deze is van mij.
Alex: 5mg morfine. Jij had hem niet eens gezien.
George: dat doet er niet toe. Ik was hier als eerste.
Alex: jij was hier eerst omdat ik je liet winnen. Waar zijn zijn borstfilmpjes?
George: dat regel ik wel. Jij mag altijd opereren. Vandaag, mag ik opereren.
Arts: jongens, hou op. Hij is één van de beste in Seattle. Er staat een hele groep aan agenten bij.
George: bel Dr. Burke. Laat hem weten dat ik een schotwond heb voor hem.
Alex: nee, dat "wij" een schotwond voor hem hebben.
JE LEEST
Grey's Anatomy
RandomGrey's anatomy in het Nederlands. Aflevering 1: A hard day's night. Aflevering 2: The first cut is the deepest. Aflevering 3: Winning the battle, losing the war. Aflevering 4: No man's land. Aflevering 5: shake your groove thing Aflevering 6: if tom...