Regendruppels Blijven Op Mijn Hoofd Vallen

10 0 0
                                    

Okayyy! Seizoen 2 begint.....NU!

Meredith VO: om een goede chirurg te zijn, moet je denken als een chirurg. Emoties zijn rommelig. Stop ze netjes weg en loop binnen in een schone, steriele kamer waar de ingreep simpel is. Snijd, hecht en maak dicht.
Joe: jij ziet er bekend uit. Ben je hier eerder geweest?
Meredith: een keer. Dat ging heel goed.
Joe: ik ken die blik. Het is een van deze 2 dingen. Of je baas is verschrikkelijk, of je vriendje. Welke?
Meredith: beide.
Meredith VO: maar soms, kan een snee niet meer genezen.
Meredith: mijn vriendje is mijn baas, wat een probleem was. Maar het is niet zo erg als het feit dat mijn vriendje een vrouw heeft.
Joe: luister, dit rondje, krijg je van mij.
Meredith VO: een snee die de hechtingen niet houden.

Derek: Addison, wat doe jij hier?
Addison: je haar is anders.
Derek: er is heel veel anders.
Addison: het is langer. Ik vind het wel leuk. Het lijkt op Russell Crowe.
Derek: wat doe je hier?
Addison: wat doe jij hier? Je laat zomaar alles achter? Je huis, je kliniek, je vrienden? Je had een leven in Manhattan.
Derek: had.
Addison: en nu heb je een vriendinnetje in Seattle. Ze lijkt aardig.
Derek: ik trek het niet meer.
Addison: ze is jong, het hele grote ogen, oh-hij-is-hersenchirurg-ding gaande, maar nog steeds aardig. Dat wou je toch? Anti-Addison?
Derek: je kwam hiernaartoe om me terug te winnen vergeet het maar.
Addison: dat klopt. Ik vloog het hele land door om terug te kijken op onze trouwfoto's, dronken te worden, bed in vallen, en je laten realiseren dat je niet zonder mij kan leven. Ontspan, Derek. Ik ben hier voor werk. Ik help met de TTTS patiënt die jullie vorige week hebben opgenomen, zoals het moet.
Derek: Richard, wist hij dat je kwam?
Addison: hij vroeg me te komen. Heeft hij het niet verteld?
Derek: nee, dat heeft hij niet.
Addison: hmm. Verrassing. Je haar is mooi. Ik heb altijd iets gehad met Russell Crowe.

Izzie: laat eens zien. Geen wondjes, weinig zwelling. George had je behoorlijk te pakken.
Alex: zo zwaar is hij niet. Ik had hem zo in Heimlich als ik dat zou willen.
Izzie: ja, dus waarom deed je dat niet?
Alex: maak je een grap? Ik wil een carrière in Plastische Chirurgie. Ik moet deze schatjes niet verwonden. Zeker niet vanwege O'Malley.
Izzie: het zat eraan te komen.
Alex: die gast slaat als een meisje.
Izzie: oh! Dus eigenlijk ben je in elkaar geslagen door een meisje.

Joe: wooohoo! Dus Alex heeft eindelijk gekregen wat hij verdiend?
Cristina: George heeft hem in één klap neergemept. Je had het moeten zien.
George: ik wil er niet over praten!
Joe: schep op, kampioen, schep op. Je hebt het verdiend.
George: mag ik een biertje, alsjeblieft?
Meredith: zullen we een potje "wiens leven is het meest klote" spelen? Ik win. Ik win altijd.
Cristina: nee, je wil niet tegen mij.
Meredith: oh, jawel. Ik begin wel. Derek is getrouwd.
Cristina: George, er komt bier uit je neus.
Meredith: ik zei toch dat ik ging winnen.
Cristina: nee, je hebt nog niet gewonnen.
Meredith: heb je gehoord wat ik zei? Ik zei dat Derek getrouwd is. Getrouwd. Volwassen, leugenaar getrouwd. Niks komt daar boven.
Cristina: ik ben zwanger. Ik win. Ok. Misschien wint Joe. Joe, blijf liggen.
Man: de ambulance komt.
Joe: heb je de ambulance gebeld?
Meredith: ga rustig zitten en ontspan. Je moet mee naar het ziekenhuis voor een onderzoek.
Joe: een onderzoek? Ik hoef geen omderzoek. Het gaat prima.
Cristina: gast! Je storte in! Op de vloer. In je eigen bar. Je weet hoe vies de vloer hier is.
Meredith: goede hartslag.
Cristina: kleine kneuzinkjes aan de schedel.
Meredith: ga je met iemand naar bed?
Cristina: waarom is dat zo'n verrassing? Zelfs George heeft seks.
George: correctie. George heeft syfilis.
Meredith: hoe wist ik dat niet, dat je met iemand naar bed gaat?
Joe: vergeet dit maar.
Cristina: Joe!
Joe: het ziekenhuis ligt aan de overkant. Ik kan best zelf naar de overkant lopen.
Cristina: oh, ik denk dat we...
George: nee, ik doe het wel. Joe!

Meredith: oké. Ik wil details. Ben je zwanger? Wat ga je doen?
Cristina: kijk, je weet wat er gebeurt met zwangere co-assistenten. Ik ga geen gynaecoloog worden. Daar heb ik te veel talent voor. Chirurgie is mijn hele leven.
Meredith: nu komt ie: met wie ga je naar bed?
Cristina: gewoon een man.
Meredith: is dat alles? Je kan niet zoiets benoemen en verwachten dat ik het loslaat.
Cristina: nou, dat zie je toch.
Izzie: waarom ben je hier, heb je geen date met McDreamy?
George: je bedoelt McMarried.
Izzie: wat?
Meredith: ik kwam om bij Joe te kijken.
George: denk je dat het goed komt met hem?
Cristina: denk je dat hij een operatie nodig heeft?
Derek: operatie, ja. Of het goed komt, kan ik nog niet zeggen. De arteria basilaris is helemaal opgeblazen. Subarachnoïdale bloedingen. Het aneurysme is net zo groot als een golfbal.
George: die krijg je nooit afgeknoopt.
Cristina: niet zonder magische vingers.
Derek: behalve als ik een stilstaande operatie doe.
Cristina: ga je een stilstaande- hij gaat een stilstaande operatie doen.
Derek: ik wil het proberen. Om te beginnen, moet ik wat meer geschiedenis hebben van de patiënt, onderzoeken, en een angiogram.
Meredith: ik ben dronken.
Derek: Meredith.
Izzie: McBastard. Ahem.
George: wat doe je?
Cristina: uh, ik sta aan haar kant, maar we mogen een stilstaande operatie doen.

Grey's Anatomy Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu