KEMALANGAN

283 10 0
                                    

Marissa Durleyna yang terasa sedikit kecewa kerana suaminya itu tidak sudi makan bersama nya sedangkan dirinya terlalu bersemangat untuk lunch together namun hampa. Dia melepaskan keluhan yang berat pada air yang ia beli duduk di sebuah kafe yang berdekatan dengan hospital tempat kerja suaminya itu,menikah dengan seorang doktor amat payah namun kelompak matanya melihat akan susuk tubuh seseorang "macam Saiful dengan Luth t -"

Dia terkejut melihat seorang perempuan bertudung putih ada hale biru diatas kepala duduk bersama-sama menikmati hidangkan yang bakal mereka pesan , Marissa Durleyna teramat kecewa sekali dia hanya ingin suami nya sayangkan dirinya namun kenapa diperlaku sebegini rupa tahu lah mereka tidak saling mencintai namun apa salahnya belajar tidak berdosa sama sekali pun. "Nurul duduk sebelah saya ,awak tu duduk dengan suami orang tak manis!" Wajah Nurul berubah

"Suami?"

"Awak tak tahu ke yang Dr.Luth sudah kahwin lagipun isteri dia cantik tau mengalahkan kaisar"Lutfie Qhairul hanya diam kan sahaja , mendengar akan kahwin membuatkan Nurul seperti tidak percaya kenapa dia tidak tahu dan tidak diberitahu lebih awal sudah lama dia memedam rasa terhadap Lutfie Qhairul itu. "Be-betul ke Dr.Luth dah kahwin"

"Check on my Instagram you can see everything" balasnya

Laju sahaja Nurul mencari ig milik Lutfie Qhairul

@LutfieQhairul_

Little Elegant Wife💍 Marissa Durleyna 10000 like  ❤️ 2K

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Little Elegant Wife💍 Marissa Durleyna
10000 like 2K

Satu persatu ia baca komen mahupun captions yang ditulis oleh Lutfie Qhairul. Ternyata lelaki yang ia suka dalam diam telah selamat menjadi suami orang lain. Perempuan itu turut lebih menawan daripada nya berwajah arab sedikit memang sepadan betul. Remuk hatinya "t-ahniah Dr. !" Walaupun menyakitkan dia memaksa diri untuk tersenyum

Marissa Durleyna termenung sendiri berjalan ke arah parking kereta tidak menghiraukan orang yang ke sana ke sini. Otak nya hanya memikirkan kenapa Lutfie Qhairul masih dingin dengan dirinya . Tiba-tiba sahaja dia melintas ada seseorang menjerit dengan kuat mematikan lamunan nya dia menoleh ke tepi melihat kereta BMW merah melucur laju ke arahnya dengan bunyi Hon bagai.

PINNNNNN

BOOOMMMM!

----

"Apa yang meriah sangat ni" sapa Erisya Damia

"Tak ada apa lah biasalah budak-budak kena buat lah faham Kan" Ujar Encik Rahman ke arah isteri nya itu

Amia Xander gelak ketawa melihat anak nya itu bermain air mereka semua berada di kolam renang setiap minggu ada peluang mesti mereka semua akan spend time together. Setiap bulan akan adakan jamuan makan malam baru lah dapat mengeratkan silaraturahim dengan semua orang.

Nurefah Rose kelihatan pelik disaat dia angkat telefon "Sayang kenapa?" Soal Syed Shariff kepada isterinya

"Marissa dia excident !" Membulat mata Syed Shariff mendengarnya dengan apa kereta ke atau motor dia sebagai seorang polis semestinya menjadi tugasnya jugak .Nur Zulaikha dan Nuresya Farrose memandang antara satu sama yang lain

"Excident!"

"So macam mana nak gerak sekarang ke atau-" Nurefah Rose melihat jam dinding "kita gerak sekarang !"

"Yang lain tinggal sini jaga kan Ayah!" Nureizah Derose dan Mohd Badrul meng iya kan sahaja,"kau nak pergi ke" Tengku Andrian Far'yan menyoal isteri nya "Kak Efah pergi so no problems I will stay here with you"

Dahi Nuresya Farrose diluku "jangan nak buat ayat sangat aku sebelah je ni" gelak Nuresya Farrose dibuatnya

Sebaik sahaja mereka tiba Nurefah Rose melihat akan Lutfie Qhairul menunggu dari luar "Luth apa jadi sebenarnya?"

Lutfie Qhairul terkejut ditanya soalan itu dan tidak tahu yang kakak nya bakal datang "macam -"

"Aku tanya macam mana Marissa boleh excident bukan sepatutnya korang makan bersama ke" jadi perempuan itu bagitahu Nurefah Rose lah mati lah dirinya macam ini "

"Sa-yang ja-"

"Shut up Abang ,efah tengah cakap dengan Luth!" Syed Shariff mengeluh "memang tengah hari tadi dia datang Hospital ajak Luth makan tapi Luth sibuk jadi Luth tinggal kan lah dia tak tahu dia dah balik ke belum"

BUK!

PANG!

BUK!

Perut Lutfie Qhairul ditumbuk dua kali pipi nya ditampar lalu kakinya ditendang sehingga melutut jatuh "aku tak ajar kau jadi macam tu Luth. Kau memang cari mati dengan aku"

Lutfie Qhairul menahan senak diperutnya ,Syed Shariff nak menolong pun tak boleh kena lah tahu yang Nurefah Rose seorang yang dingin dan sangat lah menakutkan "Eh kak Efah pun ada!"

Doktor yang keluar dari bilik itu adalah Saiful rupanya "macam mana dengan Marissa"Lutfie Qhairul perlahan-lahan bangun dan menyandarkan tubuh ke palang kerusi sakit wey nampak je perempuan lembut tapi kuat sebenarnya lebih lebih lagi dia tahu titik lelaki.

"Alhamdulilah dia ok cuma lengan kanan dia mengalami keretakan jadi kami dah siap simen. Tulang belakang leher dia sedikit teralih jadi makan masa nak elok!" Ujar Saiful kepada Nurefah Rose

"Wife mana kak efah ,I tak nampak pun" Adam Firash yang siap mandi di kolam menyapa isteri nya yang baru selesai makan buah-buahan yang dipotong dan dijadikan rojak buah sedap sangat tu.

"Akak keluar dengan abang Arif pergi hospital, Marissa excident " balasnya semua yang didalam rumah tidak lah panik sangat dingin katakan jadi tak ditakuti sangat.


"S-sakit kak" masuk masuk je pipi si Marissa Durleyna ditarik oleh Nurefah Rose "nasib baik bernyawa kalau mati sia sia macam mana. Macam mana boleh excident ?"

Marissa Durleyna melihat susuk tubuh Lutfie Qhairul membuatkan dirinya diam mengalihkan pandangan ke ruang tingkap "sayang ,jom pergi beli makanan dulu .bagi Marissa rehat dulu. Luth jaga Marissa shift dah habis Kan" Lutfie Qhairul mengangguk tanda sudah

Nurefah Rose terpaksa akur sebaik sahaja pasangan tiada diruangan wad terus Lutfie Qhairul mengajurkan pertanyaan "tak ada kena mengena dengan awak,awak nak pergi mana -mana perempuan pun dipersilakan saya tak ada masalah. Kalau tak ada benda penting keluar!"

"Saya nak tidur" halau Marissa Durleyna



THANK YOU FOR WAITING FEW MONTHS


MRS TENGKU ANDRIAN ✓ | 02Where stories live. Discover now