LAMBAT !

2.4K 239 5
                                    

Keesokan harinya...

              "Why lah adik kau cantik sangat "matanya hanya memerhati gadis kecil itu meraup wajah diakala angin meniup di luar halaman, memandang Saiful menginap di rumah Nurefah Rose jadi dia boleh jumpa dengan Nuresya Farrose bukan kerana jatuh cinta hanya kerana rindu ingin bertemu sahaja kerena dia sudah lama dengan Lutfie Qhairul dan mereka semua sudah dia anggap keluarga sendiri jadi dia tak nak lah lepas seorang pun ahli keluarga itu membesar dengan sihat kerena itu lah dia bersyukur dapat menjadi kawan Lutfie Qhairul bahagia disaat dia bukan siapa siapa.

Lutfie Qhairul yang dengar terus menjuling mata ke atas "jangan nak gatal nak try jadi adik ipar kau mati nanti aku kerjakan"amaran itu benar benar gila bukan sepatutnya bersyukur sebab kawan boleh jadi adik ipar tapi Lutfie Qhairul sama sekali tidak suka akan hal itu baginya itu terlalu kuno bukan sebab kita dah kenal perangai tapi macam tak membesarlah keluarga dan dia tak nak kawan dia jadi adik ipar dia macam ieey geli jelah kau baik mahupun berjaya tetap dia tak izinkan orang yang sudah lama dia kenal jadi sebahagian dalam hidupnya

"Simpang 44 malaikat lalu aku dah anggap adik kau tu macam adik aku pun tak pernah terfikir untuk jatuh cinta atau jadi suami kepada Nuresya bagi aku adik kau tu ada aura luar biasa yang boleh tarik orang yang berbahaya itu pendapat aku jelah"ujar Saiful dia mengambil sekeping roti yang sudah disaluti dengan telur,salad mayonis,keju,hot dog,dan lapisan keju  . Lutfie Qhairul melihat ke arah adiknya yang sedang bersenam bersama Syed Shariff ,Syed Aryan Reon,Nurqif Aiman , Shariffah Shana di halaman rumah dia tahu akan hal itu mungkin adiknya akan dapat lelaki yang lebih baik dan terbaik.

"Lompat Bintang 100 kali"arah Salwa Khairunnisa

"Eahhh stoped it acu dah tak larat"Nuresya Farrose yang dengar terus rebah ke tanah dia berbaring di atas rumput palsu tersebut selamat untuknya tiada kotor mahupun lumpur disitu . Syed Shariff yang sudah melompat sebanyak 2 kali serta merta berhenti melihat adik iparnya jatuh berbaring hahaha baru sikit tengok dia dulu jadi polis bertapa teruknya dia kena ,merangkak,pistol,bom aduhai tak boleh nak cakap apa lah berbahaya kerja polis ibarat berangan mendapatkan isteri yang sempurna sahaja. Kebetulan Nuresya Farrose ada kerja terus meminta diri

Delfa Urose yang melihat kejadiaan itu hanya gelak lalu bersalaman dengan kakak nya itu  "Adam mana tak ikut sekali"Soal Nurefah Rose pelik tengok adi perempuan dia ni seorang tanpa membawa bodyguard ataupun suami

"Entah dengan pengawal sekor pun takde dekat depan tu" celoteh Bella Zandra yang baru sahaja muncul dari belakang membawa dua jag air lemon segar dari ladang untuk keluarga nya itu. Delfa Urose tergelak sambil memerhati anak kembar kepada Nurefah Rose itu

“datang kejab je ni sebab tu tak bawak bodyguard rimas lah”

BUK!

Nurefah Rose yang dengar terus meluku kepala adiknya itu haaa kalau tak buat dia marah memang tak sah ada sahaja akal nak mengelak dari bawak bodyguard lepastu kalau terjadinya sesuatu bagaimana dah lah mereka itu sibuk memanjang kalau antara Salah seorang mereka berhasil bersama tidak apa kalau takde macam mana tak ke melayang nyawa astaga budak ni.


“adoi sakit lah ishh tak payah lah risau orang dah besar lah ”

Bella Zandra hanya mampu menggelengkan kepala melihat telatah degil Delfa Urose orang cakap ada je nak menjawab dan melawan

“Reonsa ,Reon sini kejab” kedua adik beradik kembar itu yang dengar namanya dilaung terus mereka berlari anak manakala Syed Shariff turut ke tempat isterinya berehat ,Nuresya Farrose masih terbaring kelelahan penat wey ingat tak penat nasib baik lah dapat geng macam ni si Aan Danish pun dah ting tong dekat sebelah dia .

Delfa Urose mengeluarkan sesuatu dari handbag lalu menyerahkan ia kepada kembar tersebut ditangan Syed Aryan Reon terdapat satu kunci untuk kereta manakala do telapak tangan Shariffah Aryana Reonsa pulak kunci yang disertakan kicing berbentuk kedai atau kafe macam tu cantik  "what are you kidding me Aunty Delfa I get the car" seakan tidak percaya permintaan kali ini dia berhasil dapatkan sebuah kereta Ferrari aduhai bahagianya hidup rasa lega lepasni boleh pergi sekolah tanpa dijemput seperti pemalas dan dilayan seperti budak kecil dia ingin menjadi dewasa.

your gift kereta tu dah ada dekat halaman depan nanti tengok lah maaflah sebab lambat bagi ”

Syed Aryan Reon yang dengar terus memeluk tubuh makcik nya itu " Reonsa how about you suka tak "Shariffah Aryana Reonsa mengangguk tanda suka dan mengucap terima kasih tapi sayang pandangan tajam itu beralih kepada Delfa Urose,Nurefah Rose dan Syed Shariff merenung tajam ke arah Delfa Urose

“Delfa ”!

Nama Delfa Urose dipanggil membuatkan wajahnya pucat “kau tahu ann anak buah kau tu baru 14 tahun” berkerut dahi Nurefah Rose menahan amarah akibat pemberian yang akan membahayakan anak anaknya itu. Delfa Urose tahu akan hal itu tapi dia cuma sekadar penuhi janji sahaja bukannya dia tak tahu alah apa ni jangan lah salahkan dia aduhai .

“KAU MEMANG NAK CARI MATI" suara Nurefah Rose kuat membuatkan jantung Delfa Urose goyang terus dia berlari dengan kencang takut wey singa mengauk mampus dia nanti aduhai terasa menyesal tak bawak bodyguard tolong ayah.

"HAAAA BUKAN SALAH AKU WOI ”Syed Shariff yang melihat menggelengkan kepala " yayan izinkan guna kereta tapi Reon kena pastikan ikut undang-undang dengan lesen tak de bahaya tau ,Reonsa pun sama kalau betul nak berdikari pastikan buat yang terbaik pandai cari modal ,ikut step peniaga boleh"Mereka berdua menoleh satu sama lain lalu mengangguk boleh . Bahagia itu tidak semestinya sementara waktu namun selamanya tetap akan wujud bila dah tiba masa yang tepat.

*******

                    Derapan kasut tumit tingga berwarna hitam disarungkan ke kakinya yang tinggi lampai itu ,hiruk piruk bunyi kenderaan kedengaran jelas di corong telinga nya dia memeluk tubuhnya sambil menyilang tangan menunggu seseorang

sorry aku lambat ada-"

Dia menoleh ke arah pemilik suara "Aku paling benci orang tak tepati masa" lelaki itu tersengih kerang busuk dan dia tahu akan hal itu namun hari ini mereka dapat berjumpa kembali untung bukan dapat keluar bersama sama dengan idola korang sambil berpengan tangan.

“dah jom ,tak payah merajuk kau ingat aku badut nak pujuk kau cerdik” sudah dia duga lelaki itu asyik dengan dingin dia sahaja malas nak layan dia masuk ke pusat membeli belah hari ini mereka berjumpa untuk bertanya khabar sahaja sudah lama tidak ketemu mestilah rindu.

“macam mana dengan bapak kau dah boleh terima kau” Nuresya Farrose mengangguk tanda iya ayahnya sudah pun menerima dengan hati terbuka dan dia takkan akan kecewakan bapanya lagi dengan perangai tak matang dia macam tu lagi

Nafas lega dihembuskan keluar “bagus lah” ujarnya sambil memandang kosong ke arah orang yang sedang membeli beberapa barang. Bagus tu memang bagus namun dia masih risaukan tentang keselamatan nya walaupun lelaki itu telah menghantar dua atau tiga anak buah tetap dia merasa takut dan bahaya yang akan datang.

“selagi kau dekat dengan aku selagi tu kau akan selamat ” lelaki itu seakan dapat baca apa yang difikirkan oleh Nuresya Farrose dia tahu riak wajah yang takut itu,kerana dia sudah lama bersama dengan Nuresya Farrose waktu tu dia tahu serba sedikit tentang Nuresya Farrose .

“aku tak pasti keselamatan aku akan kekal tambahan pulak musuh dan mula bergerak"Nuresya Farrose telah menceritakan masa silam ya kepada lelaki tapai ini jadi tiada yang perlu dia sembunyikan lagi .

THANK YOU FOR READING











MRS TENGKU ANDRIAN ✓ | 02Where stories live. Discover now