PANG!Erisya Damia menampar kuat wajah Wafiey Amirul ,matanya menikam tajam memandang lelaki itu dia tak kesah nak berkawan dengan sesiapa tapi batas perlu ada "kau tak ada hak nak sentuh aku ,aku bukan isteri kau apatahlagi pelacur untuk kau bersetubuh"turut naik dada Erisya Damia. Dia meminta izin dengan Encik Rahman untuk pergi ke taman mengambil angin,tidak sangka Wafiey Amirul ada lupa setiap kali dia pergi ke mana mesti dia akan update.
Wafiey Amirul memalingkan muka dia melihat Erisya Damia "pasangan lain ok je bila kena sentuh ,yang awak nak menjaga sangat kenapa bukannya awak isteri orang pun.. huh"Erisya Damia buat muka serius manakala Wafiey Amirul gelak kecil
"Jadi awak dah kahwin lah"Wafiey Amirul terkejut
"Habistu kau rasa ?"Wafiey Amirul menggeleng kepala
"Tipu saya tak pernah pun nampak pun suami awak ,saya cuma nampak awak dengan ayah awak je dekat hospital. Ayah awak masuk hospital pun suami awak tak ada datang"sembur Wafiey Amirul lagi dia yakin sangat yang Erisya Damia menipu, perempuan kalau dia tak suka lelaki jangan lah sampai menipu cakap dah kahwin. Kan senang je bagitahu tai suka,dah ada teman lelaki daripada menipu
"YANG KAU CAKAP AYAH TU LAH SUAMI AKU TOLOL ,dengar sini baik baik AKU ISTERI ORANG, JANGAN CHAT AKU LAGI ANGGAP KITA TAK PERNAH KENAL"Air mineral dan jugak handbag diambil dengan kasar dia beredar
"Kalau orang tua tu mampus ,awak masih boleh jadi isteri saya. Saya boleh jaga lebih baik dari orang tua lah"terhenti Erisya Damia mendengar nya "ingat Risya saya akan pastikan awak jadi isteri saya "sambung nya lagi
Erisya Damia bergerak pulang tiba sahaja di rumah tubuh Encik Rahman dipeluk dari belakang "ayah man janji kan tak kan tinggal kan Risya kan"tangan isterinya di tarik lalu punggung isteri duduk di atas peha dia menyentuh lembut pipi Erisya Damia .
"I'm not to younger anymore dear ,one day i will die and leaving you in the world .Just one more thing you need to know i love you my feeling to same like Myerose . Both of you guys give me love to alive. "Erisya Damia menangis dia meletakkan kepala di atas bahu suaminya ,leher Encik Rahman memeluk erat tubuh isteri nya .
"has a girl named Erisya Damia Binti Megat Hafiz is very beautiful for me and my life too, I love you so much because you sincerely accept me as my wife. I was not as strong as before and I cannot want to take care of you, like other people's husbands but I promise I will make you happy as long as it is time for both of us." Kita tak boleh nak berjanji untuk hidup selamanya sebab kita bukan Tuhan untuk aturkan,umur kita bukannya panjang ada je orang mati umur belasan tahun .
"Kalau ayah man pergi,mia nak ikut boleh kan hiks..." Luruh jantung Encik Rahman mendengar nya. ' Ya Allah ,berikan lah hamba mu sedikit masa '
"Mia tak nak duduk sini hiks... Mia nak ikut Ayah man,mia nak hidup dengan ayah man. You my Husband where you go i need stay your beside! " Encik Rahman mengurut belakang isterinya ,rambut isterinya paras pinggang dialihkan dia cuba tengok muka Erisya Damia "tengok dah isteri kita tak comel dah ni ,dah jangan nangis"Tangan Encik Rahman mengelap air mata yang bersisa di pipi Erisya Damia.
"Salah awak lah " Encik Rahman tergelak lalu mencuit hidung isterinya "kita tak buat pape tahu awak tu yang datang peluk kita tak malu"Erisya Damia mencebik hampeh punya suami lah.
"Awak suami kita kot,buat apa nak malu bluwrk"sesi mengada Erisya Damia dah muncul dah hahaha beruntung Encik Rahman dapat kahwin dengan Erisya Damia. Kerana gadis itu selalu buat hatinya berbunga tapi paling banyak bagi ayat sweet dia lah kalau anak anak dia hum jangan cakap memang padu hahaha.
"Humm ayah man kalau kita tukar nama panggilan nak tak ,tak mahu lah panggil ayah nanti orang ingat awak bapak kita tau boleh "dikelip kan mata , Encik Rahman tersenyum sambil mengangguk
" so what is the name that suits for your beloved husband" Encik Rahman tersenyum sinis
" Ma amore"
Encik Rahman menggeleng kepala tak nak
"How about baby "
"Hahahahah what baby no way " dibantah sambil ketawa memang tak reti betul lah bini dia bagi nama panggilan dia pikir dia ni muda ke apa.
"Wooo jangan lah gelak habistu nak panggil apa 'abang', semua dah pakai kalau 'sayang'tu Bella dah guna,kalau ' abang sayang ' tu kak efah dah guna tahu'abiy amiy ' Nureizah senang citer diorang dah guna .ishhh"merajuk lah mencebik lah perempuan memang macam ni ke nasib baik lah Myerose tu tak macam Erisya . Myerose jenis yang kasar,tegas,garang,tak pernah meminta . Tapi sayang jodoh dia bukan dengan Myerose tapi Encik Rahman bersyukur sebab Myerose tinggalkan 5 orang untuk mengisi kekosongan dalam hati dia.
Encik Rahman tak akan bandingkan arwah isterinya dengan isterinya yang sekarang . Setiap wanita akan ada sifat tersendiri jadi bagi dia dua dua sama hebat boleh buat kan dia jatuh cinta. Erisya mencebik"You just call me abang and i call you my adinda hahaha" menyempat pulak buat lawak lah "ingat ini drama P.Ramlee nak guna adinda kekanda aduh hahaha"Tergelak besar Erisya Damia dia tak sedar dia duduk atas peha suami dia yang kerepok nih kang jatuh siapa nak tanggung.
"Yelah sayang tu kita singkat kan 'Ayang or Ah Yang' ok 'Abang Ayang' settle dah bangun awak tu dah lah berat duk atas peha kita pulak "Erisya Damia mencium pipi suaminya . " 나는 남편을 사랑합니다" Dahi Erisya Damia dikucup terpejam mata Erisya Damia menerima kucupan tersebut hangat, sehangat cinta dia pada . " 마지막 숨결까지 널 사랑해" Terjongket kening Erisya Damia,dengar
"Abang tahu ..." Terspeecless doh
"Well of course ,hahah tak delah abang kan dulu masa muda pernah kerja dekat korea tu yang Resya nak pergi korea sebab kat sana abang ada homestay "Ooo baru Erisya Damia tahu
"Ciss nampak gayanya dah tak boleh kutuk awak lah kan "hahaha tergelak besar Encik Rahman
" Ya Allah isteri aku ,niat dia tu kan tak boleh bawak bincang . Dosa tau kutuk husband"Mia tersengih kerang busuk. "Gurau lah bang oi dah ,mia nak mandi kejab, abang dah makan belum"Encik Rahman menggeleng kepala tanda tidak.
"Lah kenapa tak makan "Erisya Damia menjeling tajam
"Nak makan ayang,jom mandi sama sama"Gatal gatal tampor ann
THANK YOU FOR WAITING
BUAT 1 KAD UNTUK SATU SEASON
Follow my Instagram @Fiafeymine_
YOU ARE READING
MRS TENGKU ANDRIAN ✓ | 02
RomanceDate 💕 11 July's 2019 A2:Mrs.Tengku Rian[slow Update✓] "Aku mungkin bukan malaikat untuk ada dengan kau tapi aku manusia yang hanya mampu lindungi kau dari bahaya"- Tengku Andrian Far'yan Dia kacak,berpangkat Tengku,lelaki yang berkaris...