Segenap sebulan berlalu~
'thank you for your support me ...'
Mereka melihat Nuresya Farrose disiaran television yang sedang secara langsung di kaca TV sahaja sambil makan makanan ringan pada malam ini Nuresya Farrose perlu menghadiri satu Majlis yang gilang gemilang di sebuah dewan dan pentas dengan kehadiran para artis,penyanyi,pelawak,penerbit dan seangkat denganya menyaksikan mereka semua berpakaian ,teriakkan para artis di tanah air membuatkan suasana disana agak bising dan "meriah sungguh nyah"ujar Nuqif Aiman berkata maklumlah adiknya itu sangat terkenal dan bahkan mengampai bulan di langit kerana kepakaran gadis kecil itu.
"Itu lah tak sangka pulak dewan tu boleh semeriah tu ,cuma satu je aku fed up why budak kecik tu ambik kereta ku anjay"Bentak Nurfi Iman yelah tahu tahu kereta dia nak basuh malam tu jugak lah nak kena kebas dengan adik dia si Nuresya Farrose masalah sungguh memang meminta kaki ayam takde basuh sungguh lah perangai semengah sungguh budak ni.
"I wanna be like her huwaaa so fantastic" berangan sudah anak kau Bella Zandra ,mereka berdua silih menatap
"NO!" Halang Bella Zandra dan Nurqif Aiman kepada Zara Aimanina kerana pekerjaan itu agak menonjol sangat tak pe cukup lah adik dia je ada dalam bidang penghiburan ni jangan ada yang lain please. Bersentuhan dengan yang haram,berdua-dua ,gosip liar menjadi aib bahaya itu cukup lah jangan lah buat onar macam adik di ni kerja puny banyak Model dengan Pelakon jugak dia nak kejar nasib baik lah pandai jaga diri dan jarakkan diri dengan lelaki dan orang lain kerana itu hanya lah mengudang bahaya pada diri sendiri dan keluarga.
Zara Aimanina yang dengar "Eahhhhh!" Dibantah sekeras-kerasnya yang lain gelak kuajoo tak membantu sungguh bukan .
Nuresya Farrose menerima dengan hati yang terbuka award modelling itu tidak mudah untuk dapatkan semua yang datang itu semuanya yang cantik-cantik belaka semuanya sempurna " hey awak ni orang baru ke?"tegur seorang lelaki berpakaian serba biru dia menoleh ke arah lelaki yang bersuara garau terus wajahnya berubah kosong macam takde nafsu je jumpa orang itu lah hakikat bagi Nuresya Farrose yang sudah tidak memikirkan lelaki dalam hidupnya kerana dia ditawan oleh seorang lelaki yang gatal arr sabor jelah
"From Korean!" Takkan dia nak cakap dia orang sini susahlah nanti
"Nice place , oh lupa nak kenalkan diri nama saya Fayyad Fawwaz lelaki itu menghulurkan tangan untuk bersalaman namun tidak disambut oleh Nuresya Farrose "sorry " bagus menjaga tingkah laku seorang model yang bertaraf seperti ini . Takkan dia nak salam lelaki yang bukan suami dia memang kaki dia yang terbang dekat muka mamat ni ingat dia ni takde maruah nak sentuh selamba abah dia .
"It's oky kalau takde pape aku nak blah dulu bye" mak aishh kasar benor bunyi sudah lama lelaki itu mencari peluang untuk mengenal gadis itu apabila dia ingin menoleh kelibat Nuresya Farrose sudah pun hilang mungkin dia tersalah tengok atau apa .
"Han jangan kacau Danny budak ni kang" Han Dani mencebik lah kacau sepupu pun salah ke lain lah dia kalau kacau anak dara orang ke ,rogol mak janda yang lalu lalang ke aduhai bosan tahu duduk rumah ,Aan Danish mencubit pipi anaknya itu betuah sungguh lah budak ni duduk diam sudah lah tangan tu mesti nak merayap rosakkan rambut
"Patut lah bagi salam takde bunyi tengok tv rupanya" pukul 10 malam wajarlah anak beranak akan tengok tv itu adalah rutin mereka setiap hari dan masa "yahoo.."Sapa Saiful sambil senyum dia melambaikan tangan kepada ahli keluarga Nurefah Rose .
"Hahaha sorry-sorry kusyuk sangat tengok acu dekat dalam tv sampai tak dengar"gelak Nurfi Iman hahaha dia pun tak dengar apa ,tikus lalu ke,Bom jatuh pun dia sedar sebab terlalu fokus tengok adik bongsu dia punya pasal semua benda di palaukan sahaja.
"Lahh takde lagi rupanya adik kau susah jugak nak jumpa eahh"kecewa pulak kawan dia tak jumpa Nuresya Farrose.
"Umm kak malam ni saiful tumpang tidur sini sebab shiff dia esok petang kalau tak kesah lah"pinta Lutfie Qhairul takpelah dia dah janji nak bawak kawan dia jumpa adiknya namun kerap kali do bawak mesti adik kecilnya itu tiada dan dia tidak tahu pulak adik dia ada jemputan award tahunan kerana adiknya jarang borak tentang kerja mahupun peribadi
"Aku ok je macam tak biasa pergi lah mandi dulu ,nanti achik hidangkan makanan"Nureizah Derose yang tengah tengok tv terus menjeling tajam ke arah kakak dia selamba je suruh kita buat mamat tu dah besarkan ieee malas sungguh lah nak bangun ini pun minta suami dukung je muahahah maklumlah malas katakan .
"Mantap uroish jom"Lutfie Qhairul terus tarik tangan Saiful belum sempat dia nak ucap terima kasih terus tangan dia kena tarik tak menyabar sungguh lah
*******
Don't be a little fake if you not ready in relationship I need person serious 🌸
"Apa yang meriah sangat sampai suruh berkumpul" dia melihat sepupunya itu datang berkunjung dirumahnya meja yang bulat di penuhi makanan yang segar dari makanan berdaging,berkuah dan bakar . Daging kambing ,daging lembu semuanya ada ,dengan rumpai lait yang segar,udang yang ditambah secukup rasa nikmat bukan dapat makan banyak dan bersama sama bagi orang yang sudah berusia mungkin cukup meriah kerena dapat bersama sama makan malam namun tidak bagi orang yang muda kerana baginya itu hanya menyusahkan diri dan membosankan sahaja .
Semua sepupu perempuan nya memandang ke arahnya dengan wajah yang teruju dia seorang lah yang paling menyerlah ,bermata coklat sangat cantik namun mengerunkan "have sit my son" rahsia antara bapak dengan anak cukup membuatkan mereka masih kekal bersama dan ahli keluarga nya itu tidak tahu .
"Dah lama tak jumpa,dah besar rupanya"tergelak Tan Sri Mustafa Hamzah iaitu bapa kepada Qaseh Mawar adik beradik kepada arwah Puan Sri Dianna Andriana (putera yang ke 4 dalam 5 adik beradik)
"Haaa lah makin segak je "seloroh Tan Sri Ali Irwan dia memuji ketampanan anak buahnya itu sama macam bapak dia waktu muda sahaja .
"Tengok lah bapak dia"bangga Tan Sri Izzhan walaupun hanya menunpang nama tetap dia sayangkan Tengku Andrian Far'yan sebenarnya itu adalah pangkat yang anaknya dapat disaat dia berusaha keras selama menjadi anaknya itu dia bangga dan mengucap ribuan terima kasih .
"Hi !" Tegur Syuhada dengan lembut dia tertarik dengan sepupunya sendiri.
"Umm" macam biasa dia dingin dengan semua perempuan kecuali Nuresya Farrose sebab dia dah sentuh perempuan tu lebih jadi tidak hairan kenapa dia begini .
"Dah jemput makan semua dah ada"pelawaan Datin Sri Mardena mereka makan menjamu selera agak nikmat suasana malam ni teringat pulak tentang gadis kecil itu terasa rindu pulak.
THANK YOU FOR READING
YOU ARE READING
MRS TENGKU ANDRIAN ✓ | 02
RomanceDate 💕 11 July's 2019 A2:Mrs.Tengku Rian[slow Update✓] "Aku mungkin bukan malaikat untuk ada dengan kau tapi aku manusia yang hanya mampu lindungi kau dari bahaya"- Tengku Andrian Far'yan Dia kacak,berpangkat Tengku,lelaki yang berkaris...