"apa yang kita miliki semuanya milik Allah"
Syed Shariff yang terjatuh ke dalam gaung di angkat naik ke atas oleh pasukan polis , 20 dari bilangan mereka ditahan di akan dibawa ke balai polis untuk disoal siasat siapa dalang yang membawa kekacauan, 8 orang mati ditempat kejadian kalau wartawan seri muka tahu tempat ini ada banyak kes diluar jangkaan mungkin mereka dalam masalah yang besar untuk dihadapi. Ian Daniel yang tercedera ringan memandang sayu kepada Syed Shariff yang masih tidak sedarkan diri ditambah adik nya iaitu Aan Danish di pukul sehingga berdarah di kepala bertapa kejam nya mereka mengingkari arahan polis.
Namun dia tertanya tanya siapa dalang dan perlaku ?
"Macam mana dengan keadaan kau Ian ok"Suami kepada Yerin Sofiea menyoal dia baru sahaja sampai ditempat kejadian sambil itu memantau memang banyak boom diletakkan lebih tepat mengebom pihak polis untuk tidak keluar dari kawasan mungkin ada sesuatu mereka rancang disebalik permainan bola dan monyet.
Ian Daniel mengangguk tanda ok "boleh lah cuma aku bengang sikit jelah,ni ibu pejabat dah tahu ke ?"Inspektor Farid menggeleng kepala tanda tidak tahu untuk buat masa sekarang
"Kita tunggu Shariff bangun baru kita sampaikan kalau sekerat jalan aku rasa lambat lagi ni"tiba tiba ada seorang dari anggota polis memberitahu mereka akan hantarkan Syed Shariff ke Hospital untuk diberikan perawatan dengan kadar segera semuanya berangkat pulang . Ian Daniel menemani Aan Danish sehingga lelaki itu terjaga nasib dia datang awal kalau tidak melayang sudah nyawa adik nya itu.
Syed Shariff dimasukkan ke wad kecemasan mungkin kerana kehilangan banyak darah atau pengaliran berlaku pada otak,Ian Daniel menghubungi isteri kepada Syed Shariff untuk memberitahu yang Syed Shariff sekarang dimasukkan ke dalam hospital kejadian kehilangan Encik Rahman dan juga Nuresya Farrose membuatkan Ian Daniel terkejut Ya Allah tanpa disangka semuanya berlaku dengan cepat dan pantas. "Ye dok saya saudara terdekat dia macam mana dengan abang ipar saya" soal Ian Daniel
"Mengenai hentakan dikepala agar sukar saya katakan namun apa yang telah kami terima Syed Shariff mengalami perubahan 360% atau kita boleh amnesia kemungkinan besar sahaja sekarang ni" jawab doktor tersebut dengan nada yang serius
Syed Shariff yang dia pikirkan itu pengsan ternyata koma "Ya Allah Ariff,bini kau mesti hancur kalau tahu keadaan kau macam ni" sayu Ian Daniel mendesis kesedihan Ya Allah selamatkan lah nyawa dan permudahkan segala urusan kami Ya Allah
*****
"Finally we get you Farrose"
Nuresya Farrose meronta ronta minta dilepaskan matanya ditutup menggunakan sehelai kain gelap menghalangi pemandangan nya untuk melihat siapa perlaku yang berani bertindak sedemikian "what you want from me Gang,i told you if i get you i will kill you " berdesing telinga Gang mendengarnya namun dia tahu kemampuan gadis itu diluar jangkaan dengan pertolongan dari Far'yan membuatkan dirinya hampir dengan maut.
"Really Farrose,you need becareful dear , your dad still with me and alive if i want to kill him I be will" mendengar perkataan ayah membuatkan Nuresya Farrose semakin cuak kurang ajar diorang menggunakan kelemahan untuk jatuh kan dia.
"Where is my dad,don't you dare to touch him with your dirty hand...kau sentuh lah bapa aku memang usus anak kau aku mandulkan kiwakk",Gang yang dengar terus pelik dengan bahasa yang Nuresya Farrose guna bahasa apa tu mantera beradu atau doa yang minah ni baca.
"Gang we need go now Far'yan on the way come here ,faster is more better " Gang yang mendengar mengangguk tanda faham , Haikhal yang mencari koordinasi tentang keberadaan Nuresya Farrose terus menghubungi Tengku Andrian Far'yan untuk menuju ke arah tersebut. Kadang kadang kita hanya mampu merancang untuk yang lebih baik namun yang diatas tahu apa yang lebih terbaik untuk kita ada sebab kita jadi seseorang tanpa arah sebenarnya.
"Move now" Nuresya Farrose dengar akan bunyi kapal terbang yang bakal berlepas cuak nya bukan bashe bashe sudah ni,tahap nak potong ovari sajat dah ni
"HELL ON GANG WHERE WE GO HUH" Bentak Nuresya Farrose dengan nada yang tidak mampu disembunyikan dia betul betul sudah hilang sabar dengan Gang dan anak buah lelaki itu melampaui batas.
Gang yang dengar jeritan Nuresya Farrose terus memusingkan badannya menghadap gadis itu "
"a place where your mother was once killed and planted" balas Gang dengan senyuman sinis,Gang arahkan anak buahnya untuk menutup mulut Nuresya Farrose dari membuat bising perempuan memang menyusahkan dia tengok lah bertapa lamanya masa yang perlu dia ambik untuk menangkap pewaris Robert ni sabar dia pun dah jadi makcam kulit zirafah dah ni .Nuresya Farrose terkedu untuk ke berapa kalinya tempat mak aku mampus maksudnya sekarang ni kita tengah on the way pergi Switzerland ke apa ni. Bermasalah sungguh lah lelaki ni kalau orang tak nak dipaksa ada kejab lagi aku bagi spender Batman dekat korang baru padu harum , jangan cakap diorang dah jumpa pintu mesir tu alamak kalau mata dia bertemu dengan mata kucing parsi tu habis lah harta dan juga rahsia kerajaan Switzerland akan jatuh ke tangan musuh.
Nuresya fikir apa yang perlu kau buat ni .
*****
Nurefah Rose memandang tajam ke arah Nurfi Iman "aku nak kau cari acu kalau tidak kau aku bunuh"di tambah dengan suaminya koma ,adik dan bapanya hilang sekali gus membuatkan dirinya tidak boleh bertenang ,Faizal yang mendapat satu teks daripada seseorang terus mengheret Nurfi Iman ke belakang dinding Hospital biarkan mereka semua tenangkan Nurefah Rose.
"Nape?" Sayu sahaja menyoal risau akan adik dan ayahnya
Semua ni memang salah dia!
"Baik kau cerita dekat aku apa yang kau sorok kan dari kitorang semua,asal Haikhal hilang macam tu,bapa kau dengan adik kau kena culik,boom di tempatnya Shariff mesti ada kaitan ann dengan Nuresya"Nurfi Iman terkelu lidah ingin memberitahu
Shariffah Aryana Reonsa dan Syed Aryan Reon melihat keadaan bapa nya terus mereka beredar untuk membantu bapa nya menyelesaikan masalah yang telah terjadi kebetulan pulak Delfa Urose memberitahu rahsia yang dia tahu jadi itu mungkin satu teka teki yang perlu dia selesaikan." Aku tak tahu macam mana nak bagitahu kau,apa yang kau memang betul semua ada kaitan dengan Nuresya.."
PANg!
Nurfi Iman ditampar kuat oleh seseorang terus dia menjeling tajam "woi anak gorila takde salam dah nak bagi tahu" marah Nurfi Iman haaa itu makan dia.
"Sapa tu?" Lutfie Qhairul dan yang lain melihat seorang perempuan berambut panjang kekuningan datang menampar Nurfi Iman,Amia Xander apa lagi terus datang namun dihalang oleh suaminya.
Dulunya Myerose seorang anak dari mafia Di Switzerland kerana tidak mahu mengambil ahli pusaka terus Myerose lari ke Malaysian dan berkahwin dengan Encik Rahman.
YOU ARE READING
MRS TENGKU ANDRIAN ✓ | 02
Roman d'amourDate 💕 11 July's 2019 A2:Mrs.Tengku Rian[slow Update✓] "Aku mungkin bukan malaikat untuk ada dengan kau tapi aku manusia yang hanya mampu lindungi kau dari bahaya"- Tengku Andrian Far'yan Dia kacak,berpangkat Tengku,lelaki yang berkaris...