Tengku Andrian Far'yan yang melihat dari jauh terus menembak Naqan tepat pada dada kanan ternyata lelaki itu yang telah melanggar seorang perempuan yang paling dia cintai sehingga sekarang dia masih tidak dapat cam siapa yang langgar wanita yang dia sayang dan saat itu jugak dia menjadi anak kepada Tan Sri Izzhan dan mengahwini Nuresya Farrose kerana wanita itu pernah hilang ingatan semua yang terjadi diluar jangkaan dia , sudah seminggu mereka di Zurich semata mata untuk selamatkan Nuresya Farrose dan Encik Rahman juga.
Nuresya Farrose hanya mampu melihat Tengku Andrian Far'yan berjalan ke arah sini dia tidak boleh bergerak kerana pintu tersebut tidak sepenuh nya terbuka "Ayah!"Nurfi Iman terus memeluk tubuh bapa nya yang jatuh pengsan sudah bapa nya itu nasib baik lah Nur Jannah Hawa datang mereka terserempak dengan adik beradik Nuresya Farrose ok lah tu dapat melakukan perkara ini dengan cepat .
"Far'yan how you know!" Marah Gang dia sudah buat dengan sebaik yang mungkin
Sinis sahaja Tengku Andrian menjawab "... It's that you Gang,i'm already warnin you don't you dare touch my girl but you don't want to listen to me right. And now Naqan you are killer,remember 19 yearl ago a woman you kill it's that mine" Tengku Andrian Far'yan menangis dia masih ingat bagaimana tubuh wanita yang dia cintai itu di langgar berguling di atas jalan raya lalu tangan kanan pulak dilanggar oleh sebuah lori dari sebelah kanan sungguh sadis siapa sahaja yang tidak sedih kehilangan orang yang susah senang dengan kita.
Naqan yang hampir mati teringat akan perempuan yang cuba lalu lintas dia langgar tanpa bersalah membunuh tu perkara senang namun melibatkan dendam itu yang paling dekat sebenarnya "you.." terus Tengku Andrian Far'yan menumbuk muka Naqan dan Gang telah digari oleh Haikhal kerana mereka sebenarnya banyak yang perlu dibuat daripada berada di Zurich tidak lama lagi tahun baru bertapa penatnya tahun ini dikejar dan jugak di tembak oleh musuh yang gilakan kuasa sekarang ni masalah harta masih selamat cuma Nuresya Farrose perlu pulang kan harta tu kepada orang yang lebih berhak bahaya kalau dibiarkan begini.
Encik Rahman di rawat di Hospital pada pukul 9.45 malam manakala di Malaysia siang ,mundar mandir Nurfi Iman dibuatnya bertapa dia risau akan kesihatan bapa nya itu bagaimanapun keadaan Nuresya Farrose wanita itu selamat "Thank sebab tolong adik aku walaupun aku tak kenal kau sangat aku terhutang budi dengan kau"Haikhal yang melihat Nurfi Iman dan jugak Tengku Andrian Far'yan berjabat tangan terus tersenyum manis
"Most welcome i do cause your sister my girl" Tengku Andrian Far'yan tersenyum sinis sambil memandang Haikhal disebelah
"Semua dah selesai lusa ni kita akan balik , cuma sekarang ni isteri aku bagitahu yang Shariff masih tak sedar kan diri" ternyata Syed Shariff belum sedarkan diri dari koma Ya Allah panjangkanlah usia kawan dan jugak saudaranya itu bagi lah sedikit masa untuk merasa menjadi bapa
"Serabut kepala aku satu satu jadi"penuh dengan kisah hitam sudah lah dia penat untuk bermain dalam permainan yang arwah atok dia tetap kan dengan teka teki,kode,surat dan jugak kata kunci yang berbahaya kalau mudah tak apa tak perlu susah susah dia jadi macam ni.
" Aku minta izin kau untuk teman Resya dekat luar boleh"Nurfi Iman menjeling tajam
"Takde takde"Tengku Andrian Far'yan tersenyum sinis
"Payback what i already done with your family bro" haaa ugut ugut lah ini kalau Nuresya Farrose dengar sudah lama kena tembak ni,Nurfi Iman terasa nak terajang namun ditahan oleh Haikhal
"Ieee baru kenal dan pandai ugut aku kau tengok lah budak tu Haikhal ieee aku jual dekat siam baru tahu tadaguna"Haikhal tergelak mendengar sempat lagi buat lawak lah mamat ni
"Sudah lah dia tu dah banyak berjasa dengan adik kau banyak yang kau tak tahu dah baik kau jaga ayah kau aku nak keluar beli makanan kau nak pape just call aku"Nurfi Iman mengangguk tanda faham terus dia mengajak Nur Jannah Hawa bersama Nurfi Iman menjeling itu punya lah dekat nak jugak ajak doktor peribadi aku teman gatal dasar miang suami kau Nana Adrisa oi.
****
Shariffah Aryana Reonsa keluar dari hotel yang dia menginap bersama adik lelaki nya iaitu Syed Aryan Reon tak mengapa adik beradik kalau pasangan yang belum kahwin menyusahkan ibu bapa tahu mula mula memang niat nak selamatkan Aunty Resya tapi disebabkan Uncle Haikhal sudah memberitahu bahawa semuanya sudah selesai terus dia meminta masa untuk berehat disini untuk tenangkan fikiran . Dia ternampak sebuah kedai yang menjual aiskrim goreng dan ais krim roti terus dia pergi ke arah kedai tersebut nampak cantik dihiasi dengan bunga bunga kertas dan jugak rose.
Lagu yang di pasang membuatkan suasana itu sangat manis dan romantik sesuai untuk pasangan bercinta di sana tidak ramai orang kerana sudah malam jadi semua pulang ke rumah tidur atau date ke tempat lain yang lebih cantik dan indah "Hello lady what you want" tegur lelaki Inggeris itu tinggi lampai comel berkaca mata segak namun dia sudah beristeri macam mana Shariffah Aryana Reonsa tahu lelaki itu menampal poster isterinya dan lelaki itu saat mereka berkahwin sungguh cantik isterinya kan seronok kalau ada lelaki yang boleh setia pada kita hanya untuk sekali sahaja.
"Latte vanilla and cherry grape wain" balas Shariffah Aryana Reonsa melihat akan kelip kelip membuatkan Shariffah Aryana Reonsa sedar bahaya dunia yang dia nampak sekarang tak semuanya ada kebahagiaan selamanya
In the pier of cafe Zurich,plaza Catalonia
urban Artisan
Bila Shariffah Aryana mahu mengambil ais krim miliknya ada satu tangan mengambil terus dia melihat "keep it the change", what the hell membulat mata Shariffah Aryana Reonsa melihat lelaki itu dengan selamba mengambil dan menjilat ais krim yang dia minta dari penjual kedai itu amboi amboi tak reti beratur ke mamat ni nasib dia pengan telefon kalau pengan garfu buta mata dia buat.
Lelaki itu memandang Shariffah Aryana Reonsa dengan sinis "you don't mind right i take it's your ice-cream" Shariffah Aryana Reonsa mencebik ieee sengaja mamat ni sebenarnya entah dari mana tiba tiba mengacau makan selimut tanpa bantal budak ni baru tahu
"What ever give me one" malas dia nak gaduh hanya disebabkan ais krim benda ada lagi beli je lah lain apa adahal macam tak matang je kalau berebut
"Alright wait for second", Shariffah Aryana Reonsa mengangguk tanda faham lalu menunggu
Lelaki itu masih ligat memerhatikan gelagat wanita itu dari tepi lalu dia beredar " we will meet again sugar baby" takdir yang ditulis oleh diatas mempertemukan mereka .
Thank for reading
reonsa meet someone
Jujur atau tak Far'yan
YOU ARE READING
MRS TENGKU ANDRIAN ✓ | 02
RomanceDate 💕 11 July's 2019 A2:Mrs.Tengku Rian[slow Update✓] "Aku mungkin bukan malaikat untuk ada dengan kau tapi aku manusia yang hanya mampu lindungi kau dari bahaya"- Tengku Andrian Far'yan Dia kacak,berpangkat Tengku,lelaki yang berkaris...