Syed Aryan Reon memandang wajah Naden Adrian lelaki itu datang ke rumahnya semata mata ingin berjumpa dengan Nadya sebab Nadya sanggup datang ke rumahnya ini dah melampau ni "what you want Adrian?"Naden Adrian membuka kaca matanya dia bangun dari duduk melabuh dari kerusi panjang yang sedia ada selepas solat dia terus ke rumah Syed Aryan Reon bukan satu kali tapi sudah seminggu dia masih tidak berhenti-henti datang.
"Tolong lah Reon,bagi abang kahwin dengan dia "Syed Aryan Reon menghembus nafas dengan kasar tak habis habis lagi ke
"Can you stop find Nadya she is mine event i'm not marry her look Adrian i don't want to fight with you like a kid. Be honestly i can't let you marry with her " Naden Adrian kebingungan
"Kenapa tak bagi abang kahwin dengan dia,dia janda abang bujang jadi mana silap nya tak salah kalau abang nak jadikan dia isteri abang kan "Syed Aryan Reon nampak wajah Naden Adrian yang bersungguh-sungguh mahukan Nadya menjadi isteri
"Tell me why you want her ,you can find another girl to be your wife right" Naden Adrian mendongak kepala ke langit dia memejamkan matanya
"Abang memang tak percayakan perempuan selepas arwah Kak Shifa kau meninggal abang dah tak nak kenal mana mana perempuan lepas ni baik atau jahat tapi bukan kehendak abang . Allah yang hadirkan rasa cinta tu pada setiap manusia Reon,Abang sebagai hamba hanya turut sahaja . Abang cuba buka hati abang bila jumpa Nadya abang rasa dia yang terbaik cara dia jaga anak buatkan abang bertambah yakin untuk bina masjid"mendengar luahan Naden Adrian membuatkan Syed Aryan Reon memandang Nadya di dalam rumah wanita itu keluar dengan pakaian yang dia beli temph hari sangat cantik untuk wanita bertubuh kecil seperti Nadya.
"Give me time to think abou that,Nadya let go" Nadya mengangguk tanda faham terus dia masuk ke dalam kereta hari ini Syed Aryan Reon ingin membawa Alaisyah berjumpa doktor selepas itu baru dia akan masuk ke sekolah lambat atau cepat pandai pandai lah dia bagi alasan kepada pengetua nanti.
"Awak?"Panggil Nadya
",Hmm"
"Kenapa awak tak bagi saya kahwin dengan Naden"Syed Aryan Reon menoleh ke arah Nadya
"Do you like him?" Nadya menggeleng kepala
"Saya bukan tak suka cuma saya masih tak boleh nak jatuh cinta macam saya suka kan awak"Syed Aryan Reon tergelak mendengar nya perempuan memang suka kan buat lelaki ketawa dengan lawak bodoh.
"I have own reason why i don't want you getting marry not easy to give you at him ok i'm already promise with your husband before died" macam kau pulak wali kepada Nadya
"Apa yang dia cakap?"
"Just need to care both of you that all" sebenarnya itu tipu sahaja dia tidak bersedia untuk lepaskan Nadya kepada lelaki lain bukan kerana sayang atau cinta dia sudah berjanji yang dia ingin menjaga Nadya itu sahaja.
"Kalau saya nak kahwin dengan dia boleh kan yelah saya tak nak susahkan awak dah tiba masanya saya cari kebahagiaan dan kehidupan sendiri "Syed Aryan Reon tersenyum nipis mendengar nya
"Give me time"
Bukan cinta pertama malah perempuan yang sudah hadir dalam hidupnya****
Eriqa Mirsha mengusap lembut pipinya yang sudah dia colet dengan krim muka siang dia bangun berdiri sambil berpusing-pusing "happy nampak?"Eriqa Mirsha terkedu apabila disergah oleh seseorang dia menoleh melihat orang yang masuk ke biliknya itu.
"Aku happy sebab rancangan aku hampir kemuncak"Eriqa Mirsha tersenyum sinis dia perlu cepat buat kerja kerana masa itu emas yang sukar dia dapat,sekali datang takkan sama macam yang pergi
"Bagus lah kalau kau happy, cuma aku ingatkan kau jangan bahagia sangat sebab orang yang kau nak tu bukan calang-calang orang"Eriqa Mirsha tahu apa yang dia perlu buat sudah tiba masanya dia keluar dari kepompong sekarang dia perlu menjadi rama rama yang bebas melakukan apa yang dia mahu dengan muslihat yang dia sudah cipta.
"Kau buat je dengan cermat pastikan apa yang aku rancang selama ni terjadi aku tak nak salah sikit pun"lelaki itu tersenyum sinis terus keluar dari bilik Eriqa Mirsha dia tahu apa yang Eriqa Mirsha mahukan apa pun bayaran tetap kena ada penjahat kalau tidak dibayar boleh memberontak tahu.
Eriqa Mirsha memandang tajam ke arah cermin yang berada di meja solek"you will be mine" balas Eriqa dia tidak kesah kalau nyawa melayang yang dia mahukan cinta kerana cinta membuat dirinya menjadi pembunuh
"Tak lama lagi kau akan jadi milik aku"terus Eriqa Mirsha menembak cermin dengan melepaskan tembakan tersebut membuatkan lelaki yang berjalan ke luar rumah terkejut mendengar. Eriqa Mirsha mahukan lelaki itu,sudah lama dia tahan perasaan cinta namun lelaki itu tidak pernah memandang kepada kenapa orang lain boleh kenapa dia tidak dapat bertapa hancurnya hatinya dia yang didepan mata tidak langsung dia hargai.
THANK FOR READING SORRY KALAU RINGKAS
Sepupu nak cuba dekat dengan sepupu fake silap besar lah jawab nya
YOU ARE READING
MRS TENGKU ANDRIAN ✓ | 02
عاطفيةDate 💕 11 July's 2019 A2:Mrs.Tengku Rian[slow Update✓] "Aku mungkin bukan malaikat untuk ada dengan kau tapi aku manusia yang hanya mampu lindungi kau dari bahaya"- Tengku Andrian Far'yan Dia kacak,berpangkat Tengku,lelaki yang berkaris...