RANCANG!

1.9K 226 90
                                    


Selepas solat subuh mereka semua turun ke ruangan dapur yang terletaknya di bawah ,Encik Rahman seperti biasa akan berehat di bilik kerana tubuhnya itu tidak memberi kerjasama orang yang sudah tua memang begitu sikapnya namun mereka akan cuba yang terbaik untuk jaga dan rawat ayah mereka. "Wey long hujung bulan ni hari jadi ayah Ann"soal Nurqif Aiman kepada abangnya yang sedang menjamah makanan yang telah dihidangkan oleh isteri yang tercinta kepadanya.

Bihun goreng dikunyah seperti gula gula Nurfi Iman cuba ingat balik hari dan bulannya sekali tahun ni tak payah lah bukan penting mana pun "haa lah baru aku ingat "jawab Nurfi Iman

"Eahhh tak boleh tu aku punya Angah tengok tu "Nurfi Iman yang duduk di sebelah terus ketuk kepala Lutfie Qhairul dengan kuat kalau hari hari kena luku boleh benjol kepala budak ni .

"Semalam aku lawan Anwar kalah gila"gelak Firhan dengan nada kuat siapa je tak bangga boleh kalahkan rakan sekelas.

"Cantik push rank petang ni lepas aku habis tuisyen" jawab Nurziq Alexander dengan riang dia pun dah la tak main game macam tu walaupun dia lelaki hobi dan minatnya bukan untuk disiakan oleh game

"Sakit lah kau dah kenapa long aduhai" terus dia usap kepala nya itu,Syed Shariff yang baru turun melihat keadaan dibawah riuh rendah semuanya kecoh bila makan ini bukan sebab berebut makanan tapi bercerita mengenai perkara yang akan mereka buat selepas ini.

"Itu makan dia ,aku dah warning petang tadi jangan kacau adik aku degil haaa itu makan di..."

BUK!

Terus kepala Nurfi Iman diketuk kuat oleh seseorang terus dia menoleh melihat Nurefah Rose sedang memandang tajam ke arahnya sambil Syed Shariff dukungnya "nak mati kau ngah?"

"Duduk .Makan.Elok.Elok" haaa satu persatu dia sebut supaya tak buat bising dia dah lah tengah mengandung emosi ni kena lah faham.

"Assalamualaikum..." Bella Zandra yang dengar suara memberi salam terus meminta diri untuk melihat siapa yang datang terkejut wajahnya melihat Nureizah Derose dan keluarga datang ke rumah Nurefah Rose "asal tak bagitahu nak datang?"soal Bella Zandra kepada Nureizah Derose tangannya disalami oleh Nurbadrina Qairose ,anak gadis kecil itu berlari ke arah sepupunya boleh lah makan sekali bijak ann.

"Haa Qai teman aku esok lepak kat Mall " ajak Zara Aimanina kepada Nurbadrina Qairose

"Aik chik kena halau ke "sinis sahaja Nurqif Aiman menyoal terus jelingan tajam dihadiahkan oleh Nureizah Derose .

"Dah duduk makan "mereka semua terus makan dengan berselera ,masing masing memberitahu apa yang akan mereka buat sewaktu hari jadi ayah nya itu terfikir jugak apa yang mereka ingin beri takkan kek lagi sekarang mereka hanya perlu habiskan makanan terlebih dahulu kemudian mereka perlu ke meja bulat untuk menyoal satu sama lain tentang rancangan yang mereka akan buat. Erisya Damia yang terdengar berbualan tersebut membuatkan dia terus terfikir akan sesuatu mungkin dia boleh buat heheh senyuman jahat dah tertayang.

Erisya Damia turun ke bawah untuk menghantar ubat kepada Encik Rahman namun dia terlupa membawa secawan air suam kepada Encik Rahman "Haaa Damia meh makan sekali"pelawa Adam Firash kepada Erisya Damia dia ternampak kelibat gadis itu jalan ke dapur .

"Tak pe lah bang makan lah dulu ,Damia dah kenyang tadi makan bihun yang kak Amia buat ni pun nak hantar air kat Ayah man je"Adam Firash dan yang lain mengangguk tanda faham terus mereka menjamah namun disudut lain Nuresya Farrose melihat wajah Erisya Damia seakan sesuatu apabila kelibat Erisya Damia tiada terus dia mencuit bahu abangnya itu.

MRS TENGKU ANDRIAN ✓ | 02Where stories live. Discover now