12.03.2009Boș boș oturduğu için etrafa göz atmıștı genç kız. Normal boyutta bir televizyon, bir tane ikili koltuk ve bir tane de tekli koltuk vardı, küçük bir kütüphane de vardı, televizyon masasının önünde minyatür arabalar dikkatini çekmiști genç kızın onlara hayranlıkla bakmaya bașlamıștı bile arabaya olan sevdası nefes almak gibiydi onun için... Arabalardan bir tanesini eline alıp incelemiști, narince dokunuyordu sanki her an elinden düșecekmiș gibi... Siyahtı ve eski yıllarda kullanılan limuzin biçimli bir arabaydı... çok güzeldi..."Arabaları seviyorsun ha. " Genç kız aniden gelen sesle arabayı hızlıca yerine bırakmıștı. Yașlı adamın onu yanlıș anlamasını istemiyordu ve hafifçe vülümseyerek "Evet, arabaları severim. Siz de seviyorsunuz sanırım? " "Hm hm teknoloji benden sorulur ne de olsa bu Yașlı amca zamanında teknoloji șirketinin CEO'suydu. " "NE !?...Ah affedersiniz efendim sizin gibi insanları hep sevmișimdir ve örnek almıșımdır. " "Benim gibi derken ne gibi insanları kast ettin? " "Bilirsiniz, en dipten bașlayıp zirveye ulașan insanlar " genç kız bir süre durup devam etti "Ben de onlar gibi olmak istiyorum en büyük hayalim bu benim. " Yașlı adam oldukça șașırmıștı CEO olmak genellikle babadan çocuğuna geçilerek olan bir șeydi ama kendisi tırnaklarıyla kazıya kazıya CEO olmuștu ve bunun için bir kurușu bile yoktu o zamanlar. Genç kız ona yalvarır gözlerle bakıyordu hayaline gülmemesi ve vazgeç dememesi için. Birden Yașlı adam kahkaha atmaya bașlamıștı genç kız umutsuz gözlerle bakmıștı yine olmuștu; yine dalga konusu olmuștu, yine aptal yerine koymuștular onu ve yine aynı yüzü görmüștü genç kız. Kahkaha atan yüzler hep kâbusu olmuștu. Yașlı adam durarak dolu gözlere bakıș ve devam etmiști "Sana teknoloji ve arabaların nasıl yapıldığını gösterme mi istermisin? " zaman durmuștu sanki, her șey ters gitmiști genç kız için kalbi ağzına gelmiști göz yașları ise o güzel gülümsemesinden önce yüzünü temizlemiști. Genç kız hiçbir șey düșünmeden Yașlı adama sarılmıș ve hiç ağlamadığı kadar ağlıyordu ilk kez." Tamam tamam, eğer daha fazla ağlarsan ne araba kalır ne de kahvaltı. Hadi gidip karnımızı doyuralım sonra sana nasıl araba yapılır gösterelim. " "Çok teșekkür ederim efendim her șey için size bu borcu nasıl öderim bilmiyorum... " "Hey hey ne borcu be sen benim varisimsin geleceği sen șekillendirebilirsin sonuçta ben Yașlı bir adamım öyle değil mi? " "Emin olun çok genç görünüyorsunuz. "
Büyük bir tamirat odasındaydılar odada bir tane ikili bilgisayar, çiviler ve ya tamirat malzemeleri konulan büyük dolaplar vardı . Genç kız șimdiden heyecanlanmıștı. Önce bilgisayardan çizim yapmıștı Yașlı adam sonra ise çizımın geri kalan tüm taslakları genç kıza bırakmıstı....
Altı ay sonra...
18.09.2009Genç kız Yașlı adamdan alması gereken tüm eğitimi almıștı ve birçok șey öğrenmiști örnek vericek olursa eğer okulun verdiği eğitimin sadece laftan ibaret olduğuydu oysa ki burada aldığı eğitimi ona hiç bir okul veremezdi. Genç kız Yașlı adama oldukça borç yüklenmiști, onunla beraber nasıl araba tamir edileceğini, çizim yapılacağını -gerçi çizimi Yașlı adamı bile șașırtmaya yetmiști- bir arabayı sıfırdan nasıl yapılacağını öğrenmiști o da bunun için yaratılmıștı zaten. Hâylâ acemiydi ama bir profesyonel gibiydi.
Yașlı adam onun okuması geřektiğini düșünüyordu ve de haklıydı onun kendi yașıtlarıyla aynı ortamda bulunması gerekiyordu yașlı bir adam ile araba yapması değil. Ancak o küçük ve yabancıydı bu ülkede ona zarar verebilecek bir çok kiși vardı eğitimin güzel olduğu ve oldukça saygılı olan bir ülke bulması gerekiyordu. Aklına genç iken toplantı için gittiği bir ülke gelmiști sadece 'Kore' oldukça gelișmiș ve saygınlık açısından övülen bir ülke...
Genç kız odada çizim yapıyordu bir yandan ise șarkı dinliyordu. Șu dünyada arabalardan sonra müziğe tapardı. Bunun sanatçının elinde olduğunu düșünürdü ve haklıydı da insanlar sanatçıya ve hayatına saygı gösterirdi ve sanat her zerresine kadar ilmek ilmek ișlenmesi gerekiyordu. Sanat onun için yașam biçimiydi Fransız ar bunu tek bir sözle özetlemiști zaten 'Sanat uzun hayat ise kısa' bu tek söz onun için bunu ifade edebilecek tek șeydi.
Aniden Yașlı adam içeri girmiști neye uğradığını șașıran genç kız șașkınlığı bitmeden yeni bir șoka girmiști "Koreye gidiyorsun" demiști Yașlı adam heyecanla. Genç kız aklına ilk gelen soruyu sorarak "Neden? " demiști. Yașlı adam olayı izah ederek "Okuman gerek ve burada okuyamazsın o yüzden gitmek zorundasîn" "Okumak istemiyorum ben böyle mutluyum" "Bak küçük kızım biraz etrafına bak her yerde genç kızlar ve oğlanlar var onların hepsi okuyor seninde okuman gerek " demiști Yașlı adam "Peki sen, geliyor musun? " "Hayır bundan sonra kendi ayakların üstünde durmak zorundasın anladın mı ama küçük köpek senle birlikte gelebilir. " küçük köpek sevinçle ortama büyük bir havlama bırakmıștı. Genç kız bir süre eğdiği başını kaldırıp Yașlı adama bakmıștı...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
𝕎𝕖 𝔸𝕣𝕖 𝔹𝕦𝕝𝕝𝕖𝕥𝕡𝕣𝕠𝕠𝕗 //Save Me\\
De Todo''Dünya çılgın bir seyir aldığına göre, biz de dünyaya ilișkin çılgın bir bakıș açısı edinmeliyiz..." ------------------- "Bir kez olsun 'Beni Kurtar... ' de, yalvarırım sadece bir kez... " --------------------