koko aamuna

207 10 8
                                    

Joonaksen pov:
Heräsin aamulla noin 8 aikaan. Söin, puin ja tulin studiolle. En nähnyt Joannaa koko aamuna. Kuulin kun hän lähti eilen mutten kuullut kun tuo tuli takaisin. Tosin nukuin aika sikeästi joten ei ihme. Kaikki jätkät ovat jo täällä mutta kukaan ei tee töitä. Paitsi Aleksi. Työnarkomaanin luonne haittaa yö-unia. "Jooonaaas." Olli huhuilee ja heiluttaa kättään naamani edessä. "Ollliiiii" vastaan. "Nii että tuleeks Jonsku tänne?" Tuo kysyy. Voi vittu. "Ööh. En tiiä. Ei se sanonu mitään aamulla." Oikeastihan en nähnyt koko tyttöä aamulla. Missähän tuo menee.

Kello on jo puoli kuusi illalla enkä ole kuullut Joannasta mitään olen todella huolissani. Hän ei vastaa puheluihin enkä ole nähnyt häntä koko päivänä. "Joonas mä voisin tulla käymäö sun ja Jonskun luona nytten." Olli sanoo. Voi vittu. Tuohan haukkuu minut alimpaan helvettiin jos saa tietää etten tiedä missä tyttäreni on koska panin eilen Alisankanssa. "Öömh..nyt ei oikee sovi ku..meillä on semmonen perhe ilta." Valehtelen. "Joo mut käyn iha pikasesti." Olli intää. Vittuku toi ei luovuta. "Onks sun iha pakko?" Kysyn. "On." Olli vastaa ja vetäö minut eteiseen. "Voinko mäki tulla?" Aleksi kysyy. "Tottakai rakas!" Olli huudahtaa. Vittu. "Lysyin lähinnä Joonakselta." Aleksi naurahtaa. "Aha." Olli vastaa muka loukkaantuneena. Aleksi ei vastaa mitään mutta antaa pusun poikaystävänsä poskellee. Tuo näyttää aivan minulta ja Joannalta. Jos poistetaan romantiikka. "Mennäänkö?" Kyshn hieman turhautuneena. "Joojoo." Olli vastaa.

Olemme nyt mun ja Joannan kotiovella. Vittuku jännittää. "Joonas?" Olli sanoo kysyvään sävyyn "hä?" Kysyn tyhmästi "niin että avaatko sen oven?" Aleksi vastaa. "Aa ööh juu." Vastaan

                   Sanoja 251

Tein tästä vähän lyhemmän koska haluun teilt ideoita et onks Joannalle käyny jotain vai onks se vaa ollu kotona?

my daughter//Joonas PorkoWhere stories live. Discover now