MENESSE | İKİ

3.1K 178 99
                                    

12.08.2022

Hoş geldiniz.🌺

Oy ve yorumlarınızı sakınmayın lütfen.

Keyifli okumalar..

Madrigal - Dip

Akşam yemeği yine olaylı bir şekilde son bulurken masada tek kalmıştım. Ebeveynlerimin rutin kavgaları. Evde huzurla geçen bir akşam dahi hatırlamıyordum. Beni tek bırakıp iş gezileri hariç.

Ben Menesse Soykan. On yedi yıllık hayatımda huzurla uyuduğum tek gece hatırlamıyordum.

Çocukluğu anne ve babasının kavga gürültüleriyle heba edilmiş kız çocuğu. Tartışmaları hiç bitmez her zaman yeni bir sebep bulunurdu. Tartışma sonunda genelde babam evden ayrılır annem ise tüm hıncını benden çıkarırdı.

Fiziksel hiç bir şiddete maruz kalmamıştım. Ben psikolojik şiddetle savaşıyordum. 

Dışarıya en ufak bir açık verilmezdi. Soykan ailesinin itibarıydı güya. Bu yüzden iki tarafın da mutsuz olduğu bir evlilik devam etmiyor muydu zaten? Ben bu yüzden evlat edinilmemiş miydim?

Köklü iki ailenin çocukları olmayan tek çifti. 

Bu yüzden yurt dışına çıkmışlar ve uzun bir süre "yaklaşık dokuz ay" Türkiye'ye dönmemişlerdi. Bana anlatıldığı kadarıyla geldiklerinde henüz birkaç haftalık olan beni evlat edinmiş, nüfuslarına almışlardı.

Bu olay basına asla yansıtılmamış, manşetlere Feyza Soykan'ın konfor açışından yurt dışında  doğurduğu konu olmuştu.

Onlar için bir çocuk değil gurur kaynağıydım. Deney faresi. Başarılarım dışarıya hep onların eseri gibi lanse edilirdi.

Tüm bunlara karşı çıkıyor olmam genelde annemi çıldırtıyor, her seferinde evlatlık olduğumu hatırlatmaktan asla gocunmuyordu. Babam ise tepkisizdi. Eskiden karısına karşı çıkar, beni korurdu. Yıllar ikimizin bağlarını da zedelemişti.  Bu olay son zamanlarda sıkça tekrarlanır olmuştu.

Feyza Soykran bu söylemlerinin beni sindirebileceğini, ona boyun eğip köpeği olmamı bekliyordu. Ben ise her seferinde beni nüfuslarına aldıklarını tabiki bakmak zorunda olduklarını hatırlatıyordum. Para konusunu hiç bir zaman gurur meselesi haline getirmemiştim. 

Doğrusunu söylemek gerekirse bundan zevk alıyordum. Biriyle tartışırken onu haklı şekilde sindirmek, karşımda kızarıp bozarmasını seyretmek tuhaf ama oldukça zevkliydi.

Yemeğimi sessizce bitirmiş yardımcımız Fatma Hanım'a seslenmiştim. "Fatma Hanım?"

Beni çok bekletmeden gelince masayı toparlamasını ve odama kahve getirmesini rica edip salondan ayrılmıştım.

Gri ve lacivertlerle bezenmiş odama gelince vakit kaybetmeden giyinme odama girmiş üstüme askıları mavi beyaz bir crop ve aynı mavi tonundan bir şortu olan pijamamı giyip balkonuma ilerledim.

Çok büyük olmayan fakat sevimli duran bohem tarzda balkonum evde en sevdiğim yer olabilirdi. Hasır balkon salıncağıma oturmam ve kahvemin gelmesi aynı zaman diliminde olmuştu. Fatma Hanım başka bir isteğim olup olmadığını sorarken göz teması kurmadan istemediğimi belirttim.

MENESSE [GERÇEK AİLE]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin