Nişan Günü Kötü Sürpriz 9. BÖLÜM

71 9 8
                                    

Melikenin hislerini bu denli güzel ifade etmiş olması daha çok umutlandırmıştı beni. Evet artık bukadar umutsuz değilim.. Elifin kızlarım dediği genç nesillerin bu kadar bilinçli olması daha çok umutlandırmıştı beni. Elif in kızlarıydı bunlar. Tamda Elif e yakışır kızlar olmuştu. Bundan sonra melike ye bırakmıştım takibi. Ve son sözü ben söyleyince dağılıcaktı herkes.

"Melike öyle güzel anlattı ki bana fazla birşey bırakmadı. Son olarak bundan sonra ki kardeş yurt projesiyle ilgili birşeyler söylemek istiyorum. Yarın seçilen yurtlardan birini ziyaret edip Ayşe nin kitabını hediye edip, orda yaşayan kızların sorunlarıyla ilgilenecez. Kendi derdimiz gibi dertlenecez. Yarın ilk kardeş yurt ziyaretini yapıcaz. Şimdi aklına takılan bir şey olan varsa buyursun. "

Kızlarımın aklındaki bütün soruları cevaplar şeklindeydi Melikr nin konuşması. Ve yurttan güzel umutlarla ayrıldık. Zeliha yurtta kalıcaktı bugün akşama kadar. Ayşe ile yürürken Ayşenin dikkatini çekmişti yüreğimin derinliklerindeki hüzün.

" Bir sıkıntın mı var Fatma?"

"Hayır, yani aslında..."

"Bana güvenebilirsin canım, elimden birşey gelirse de seve seve yaparım."

"Tabiki de güveniyorum ama sorun ne bende tam olarak bilmiyorum."

"Nasıl yani"

"Ahyed... Kaç gündür konuşmuyoruz Ahyed le."

"Küsmüsünüz?"

"Hayır tam olarak öyle değil. Yani küs değiliz ama Ahyed benden kaçıyor gibi... Bütün gün beni aramamıştı. Akşam Zeliha çağırdı gittim. Tek kelime etmedi. Üstünede Zeliha ya sesini yükseltip kırdı. Anlamadım. Neden böyle bilmiyorum. Belki de pişman olmuştur, belki de istemiyordur beni ve bana acıdığı için söyleyemiyordur. "

" Fatma neler kurmuşsun kafanda öyle. Ahyed abi öyle biri değil kesinlikle. Hem çok dürüst biri eğer ki istemezse gelip seninle konuşurdu. Mutlaka başka bir şey olmalı. "

" Ama ben buna dayanamıyorum Ayşe. Canımı yakıyor Ahyed in bu tavırları. Zelişimi de çok kırdı üstelik ablasını yeni kaybetmişken.. "

" Ne diyeceğimi bilmiyorum ama Ahyed abimin böyle biri olmadığını biliyorum. Bak görüceksin mutlaka başka bir açıklaması vardır. "

" Bilmiyorum ama lütfen bu konuştuklarımız aramızda kalsın. "

" Tabiki de aramızda, şüphen olmasın".

"Ha Ayşe senin nişanın yarın da, biz yarın kardeş yurt ziyareti yapıcaz. Benim aklımdan çıkmıştı."

"Nişan akşam aile arasında küçük bir törenle olucak canım. Sade bir nişan istiyorum."

"Anladım akşama bütün işlerimizi hallederiz inşallah. Sonra da nişana geliriz."

"İnşallah canım inşallah. Sabırla ve zamanla herşey hallolur."

Ayşe yarın dolu dolu geçireceğimiz gün için hazırlık yapmak için ayrıldı yanımdan. Önce kardeş yurt projesi için yapıcağımız ziyarette kitabı ile ilgili yapıcağı konuşmayı hazırlayacak akşam olan nişan içinde ayrıca telaşlı bir hazırlık yapıcaktı.

Şimdi akşama kadar boştum. Yalnız yürüyerek nereye gittiğimi bilmeden yürüyorum.

Güzel hayallerim vardı ve Rabbım bir bir nasip ediyordu. Ne güzel şeydi sabır... Olmuyorsa zorlamamak lazım aslında. Hayırlısını isteyip beklemek en güzeli aslında. Rabbım güzel ve hayırlı olanı illaki nasip ediyor.

Yolun üstünde duran küçük ama dikkat çekici bir dükkana girdim. Bütün raflarını kitapların süslediği, içinde umudun barındığı ve bir sürü gence hitap edicek kitapların olduğu...

KALPLERDEKİ  TOHUM Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin