0.5

6.7K 636 313
                                    

Bundanım olsun diyorum bardağa etiket yapıştır diyorlar, where is the adalet?

Girdiğim pastaneden yüzümdeki tebessümle çıkarken bir yandan da para üstünü cebime koymaya çalışıyordum. Poşetten gelen taze kokular keyfimi yerine getirdiği için bugün gün güzel geçecek gibiydi.

Hızlı adımlarla karşımdaki okula girerken güvenlikte bekleyen ablaya selam verip direkt içeri girdim. Hava soğumaya başlamıştı ki üstümdekiler pek de kalın sayılmazdı.

Sınıfa girip sırama yerleştiğimde tam pastaneden aldığım açmayı çıkaracaktım ki yanıma oturan biriyle poşeti bıraktım.

"Hayırdır?"

Yan dönüp biraz uzaklaştığımda çocuk beni hiç takmıyor gibi eşyalarını sıraya yerleştirmeye başlamıştı.

Yoksa?

"Hayır hayır. Bugün sevap listene bolca artı puan ekleyeceğin o günlere başlıyoruz. Daha hayırlı ne var?"

"Kütüphanede çalışacaktık sanki yerin yok muydu senin? Niye oturuyorsun?"

"Yok ben aslında köşeye karton serip orada ders dinliyordum Melek."

Nefesimi üfleyip gidebileceğim kadar kenara gidip araya çantamı koyduğum sıra sınıf sessizleşmiş kimya hocamız da içeri girmişti. Açıkçası en sevdiğim dersti ama şu an yanımda oturan kişi sayesinde çekilmeyecek gibi duruyordu.

Hoca dersi anlatmaya başladığında sıranın altında kalan taze açmama elimi uzatıp bir parça koparttım ve hızlıca ağzıma attım. Teneffüste sıcaklığı gitmiş bir şekilde yemek istemiyordum.

Kafamı sıraya koyup çaktırmadan yutmaya çalışırken Melih de kafasını sıraya koyup sırıtmaya başladı.

"Zeki insanlar da mide söz konusu olunca hoca falan dinlemiyor demek. Eee daha ne gibi benzer özelliklerimiz var zeka küpü?"

"Sen planımı bozmasan çoktan midemdeydi zaten ama zekiyim diye kitap kemirmiyorum. Herhalde midemi düşüneceğim."

Lokmam bitince tekrar hocaya odaklanıp Melih'i umursamamaya çalıştım. Bir yandan da arada ağzıma küçük parçalar sıkıştırıyordum.

Evet kafam derslere basıyor olabilir ama konu midemin boşluğuysa küçük bir azar işitmeyi göze alabilirim. Yine de yakalanmamak tercihimdir.

"Biliyor musun Ceren sana fena gıcık oluyor. Diğerleri de öyle gibi ama Ceren ultra seviyede, bir gün çıkışa çağırırsa şaşırmam."

Başımı iki yana sallayıp hocanın gösterdiği formülleri deftere geçirmeye devam ettim. Melih ise sadece tahtaya bakıyordu ama dinliyor muydu yoksa hayaller aleminde top mu koşturuyordu orası meçhuldü.

Hoca diğer konuya geçtiğinde Melih'in sesinin kesilmiş olmasıyla rahat bir nefes verip arkama yaslandım.

"Aslında ilk hafta seni sevimli buluyorlardı ama baktılar zeki falansın böyle hocalarla samimiyet diz boyu, soğudular senden."

Bu sefer ona sırtımı dönüp yazmaya öyle devam ettim ki susacak gibi değildi. Zaten her derste böyleyse sınavlarda boş yere yapamıyor değildi. Dinlemeden nasıl anlayacaktı ki gökten vahiy mi inecekti?

Bana yaklaştığını hissedip sırada biraz daha kaydığımda yine fısıldamaya başlamıştı. Derdi neydi bunun?

"Bak bir de geçenlerde Hakan senden hoşlandığını düşünüyordu sonra sırana not bırakmıştı. Sen de çöp sanıp çöpe atmıştın. Görsen çocuk sana nasıl bilendi varya ama sorun yok, aslında salaklardan hoşlanıyormuş."

"Susacak mısın artık? Nesin sen sınıfın dedikoducu teyzesi falan mı?"

Geri çekilip başını iki yana salladığında oflayıp saate baktım. Galiba aç olduğum öğle öncesi saatler hariç ilk defa dersin bitmesini diliyordum. Teneffüste yapacağım ilk iş de Melih'i kovmak olacaktı.

"Sınıftan fazla ayrı kalmışsın be zeka küpü. Ben de vicdanlı bir kul olarak sana yardım ediyorum. Ben söylemesem nereden bilecektin Hakan olayını?"

"Bilmesem de olurdu, ne yapacağım çocuk benden hoşlanmış diye göbek mi atacağım? Lisedeyiz gelip geçici hoşlantılar işte."

Melih kalpsiz olduğumu düşünüyor olacak ki onaylamaz gözlerle kafasını sallayıp önüne dönmüştü. O sırada çalan zille derin bir oh çekip ona döndüm.

"Bak canım kardeşim, biz en iyisi sadece kütüphanede görüşelim. Mümkünse ders saatlerinde gözüme bile görünme."

"Yoksa ayrı dünyaların mı insanıyız?"

"Konuşup duruyorsun derse odaklanamıyorum Melih."

Bir kaç saniye durup düşündüğünde parmaklarını şıklatıp çantasından bir kağıt çıkarıp ortamıza koydu.

"Ne bu şimdi?"

"Sözleşme imzalayacağız. Bak cidden sınavda iyi bir derece yapmak istiyorum, sen de kabul etmişken hazır bir şeyler öğreneyim. Yanında oturursam derste dikkatim de dağılmaz belki. Bir ay sadece, lütfen?"

Bir önümde duran boş kağıda bir de başını omzuna yatırıp benden bir cevap bekleyen Melih'e baktım. Sonra aklıma hiç arkadaşın yok diye yakınan annem geldi ve en azından sınıfla ufak da olsa bir bağ kurabilirim diye düşünerek başımı salladım.

Ne de olsa ders çalışacaktık, en fazla ne olabilirdi ki?

"Tamam o zaman şimdi maddeleri yazalım. Bir, ders boyu konuşmayacağım. İki... İki ne olsun?"

"Cidden buna gerek var mı? Konuşma yeter işte."

"Ya hevesimi kaçırma hep bir sözleşme imzalamak istemişimdir, çok havalı."

Alakasız bir şekilde gülmem sonucu o da ciddi bir tavırla maddeyi yazmaya başlamıştı ki pek havalı durduğunu sanmıyordum. Daha çok komik görünüyordu ama o bunu bilmese de olurdu.

"İkinci maddeye de ders haricinde muhatap olmayacağımızı yaz lütfen."

"Ama ben sıkı fıkı oluruz diyordum. Bitirim ikili, Peter Pan ve Wendy, Maşa ve Koca Ayı, Pepe ve Şila gibi olacaktık daha."

"Yaz sen yaz, şu an emin oldum kararımdan. Üç madde yeter üçüncüyü de sen yaz bitirelim."

Dediklerimi söylenerek yazdıktan sonra düşünüp sırıtarak üçüncü maddeyi de yazmıştı. Neden sırıttığını anlamak için kağıda eğildiğimde gördüğüm maddeyle kaşlarım havalandı.

3: Melih'ten hoşlanmak yok.

"Bu ne alaka şimdi Melih?"

"Bak canım arkadaşım, gördüğün üzere mükemmel biriyim ve hayatıma sap olarak devam etmeyi planlıyorum. Yani aman mükemmelim diye ben bir hoşlanayım şundan deme."

Göz devirdiğimde ciddi olduğunu görüp gülmeye başladım çünkü ben de onun gibi düşünüyordum. Yine de önemsemeyip adımı yazdığı yerin altına imza attım.

"Alta not düşüyorum bunlara uymayan diğerine çikolata alacak diye. Bu arada hazır bahsi geçmişken çikolata severim."

"Ben çok sevmem ama neyse. Ona da tamam Melih."

"Melek gibi kız mübarek."

Zil çalmaya başladığında başıma bir dert mi almıştım merak ediyordum ama sanırım bunu da zaman gösterecekti.

Kesssstiiikk! Bölüm hakkındaki düşünceler?

Karakterler biraz oturdu mu? Ne düşünüyorsunuz?
Melih mi Melek mi? (İsimler niye böyle oldu bilmiyorum smsms)

Bu arada Melih ismini yazdığımda aklıma diğer Melih olduğu gelmemişti skskks bugün fark ettim çok da şey etmeyin

Sözleşme fevkalade gerçekten, hele son madde :)

Allah'a emanet olun! Sevgilerimle ❣️

Instagram: @geceandchocolates

Bana Bi Kopya | Texting ✓Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin