Keesokan harinya mereka pun pergi ke bumi untuk bercuti.
"Uhuhuhu tak sabarnye nak makan kari amma" ucap gopal melihat bumi dari jendela kapal angkase.
"Makan je kerje kau" ucap BoBoiBoy.
"Hehehehe" sengih gopal.
Skip akhirnya mereka pun sampai ke bumi, saat pintu kapal angkase baru di buka.
"Yaya/ying" seru ibu yaya dan ying.
"Makk" seru ying dan yaya.
"Atokk" seru BoBoiBoy
"BoBoiBoy" seru tok aba.
"BoBoiBoy rindu atok" ucap BoBoiBoy berbinar binar.
"Atok pun rindu kat cucu atok" ucap tok aba sembari mengelus surai BoBoiBoy.
Tak lama kemudian mereka kaget saat melihat fang bersama seseorang.
"Eh siape di sebelah kau fang? " tanya tok aba.
"Ini kapten kaizo, dan kapten kairo" ucap fang memperkenalkan.
"Ha? Kaizo dan kairo? Kenape namenye kembar" ucap mereka kecuali anggota tapops.
"Saye pun tak tau tok, bedanya mata kapten kaizo merah sedangkan mata kapten kairo hijau" ucap fang.
"Oh" ucap mereka ber-oh.
"Hai semua saya kapten kairo" ucap kairo memperkenalkan diri.
"Ha kairo dan kaizo , nak rase hot chocolate, ado belanje" ucap tok aba.
"Boleh tok, maaf merepotkan" ucap kairo tidak enak.
"Hn, boleh " dingin kaizo.
'180° sifat mereka berdua sangat berbeda, tidak mirip sama sekali-_- berarti mudah membedakan mereka berdua, kaizo bersifat dingin, dan cuek sedangkan kairo berfat ramah dan baik hati, lalu warna mata mereka juga berbeda kairo hijau dan kaizo merah' batin penghuni bumi.
Skip di tempat kedai tok aba mereka pun sedang duduk duduk di bangku kedai tok aba.
"Kapten, kite kan dah tak de misi boleh tak saye panggil kapten abang" cicit fang.
"Hn, tak boleh" dingin kaizo.
Mendengar jawaban tersebut fang pun diam dan mengigit bibir bagian bawahnya.
"Kau boleh aku panggil abang, pang" ucap kaizo mengelus surai fang
Saat mendengar jawaban dari kaizo fang pun langsung memeluk kaizo bahagia.
"Huwaaa sayang abangku kapten ku~3~" ucap fang sembari memeluk kaizo.
"Hn, same same pang, macam dah 1.000 tahun ke kau tak panggil aku abang" sindir kaizo.
"Yelah dah pame saye tak panggil kapten dengan sebutan abang, rindu adik panggil abang" ucap fang.
"Hn, yelah maafkan abang" ucap kaizo mengelus surai fang.
"Tak pe bang, adik faham, Adik Sayang abang" ucap fang.
"Hn, abang pun sayang adik" ucap kaizo.
Mereka yang melihat interaksi antar saudara itu pun berkata.
"So sweet" ucap mereka.
"Ha'ah baik betul kapten kaizo" timpal ying.
"Patutlah fang sayangkan kapten kaizo" ucap yaya.
"Hehehehe terbaik👍👍👍" ucap BoBoiBoy.
Tanpa disadari mereka ternyata ada seseorang menahan rasa sakit saat melihat interaksi antar saudara itu.
Kairo pov.
Kenapa aku tak bisa menyebutmu adik, kenapa aku tak bisa merasakan bagaimana rasanya disebut abang olehmu kaizo hiks hiks, kenapa sangat sakit hiks hiks.
Tapi tidak papa ini memang setimpal karena aku tidak ada disaat kalian membutuhkan ku, maaf telah membuat kalian kecewa.
Mungkin suatu saat nanti kita akan kembali bersama lagi, kaizo, fang.
Normal pov
"Abang nak pesan ape? " tanya fang.
"Hn, suke hati kau" dingin kaizo sembari melihat kiri kanan.
"Oh, kapten kairo nak ape? " tanya fang kearah kairo.
"Saye pesan hot chocolate saje" ucap kairo tersenyum.
"Oke, tok aba pesan hot chocolate 3" ucap fang.
"Siap" ucap tok aba.
"Pang" panggil kaizo.
Fang yang merasa namanya dipanggil pun langsung pergi ke tempat duduk kaizo dan berkata.
"Ade ape bang? " tanya fang.
"Abang ade soalan" ucap kaizo serius.
"Soalan? Soalan ape?" tanya fang bingung.
"Semasa abang letak kau kat bumi untuk merampas jam kuase tu, ape yang kau perbuat selame 1 tahun tu" ucap kaizo serius.
"💧💧adik cari informasi tentang jam-jam kuase, tapi adik tak serius, lepastu adik berkawan dengan BoBoiBoy dan yang lain, sebab seronok sangat bekawan jadi adik lupe kat misi, tapi bile ejo jo datang ke due kali tu adik kan dah bagi semua maklumat kat abang" jelas fang.
"Hn, jadi sesama kau kat bumi ni, kau suke duduk kat sini?! Hingga lupa memberikan maklumat kepada aku" ucap kaizo serius.
"Ampunn kapten, saye tak kan lambat lagi, maafkan saye kaptenn" ucap fang sujud di kaki kaizo.
"Huh?! Bile mase aku marah" ucap kaizo terkekeh melihat reaksi sangat adik.
"Eh kapten tak marah ke? " tanya fang.
"Mane ade abang marah, kau je yang dah ketakutan macam nampak hantu" ucap kaizo mengelus surai fang.
"Hehehehe " tawa fang malu.
"Kaizo" panggil kairo.
"Hn, ape?! " tanya kaizo dingin.
"Bisa kita bicara sebentar" tanya kairo.
"Hn" ucap kaizo.
"Kite bicara di kamarmu nanti" ucap kairo.
"Hn, Yelah" dingin kaizo.
Setelah berbicara sebentar dengan kairo, kaizo pun mulai menyimak apa yang di bicarakan oleh teman teman adiknya.
"Wei fang, nanti petang kau nak kemane? " tanya BoBoiBoy.
"Aku tak kemane mane pun, aku cuma di rumah je, beres beres dan temankan abang" ucap fang.
"Oh, ingatkan kau nak pergi jalan jalan" ucap mereka.
"Mane adelah" ucap fang.
Mendengar percakapan antara fang dan teman temannya kaizo pun tersenyum tipis, melihat fang bahagia.
Kaizo pov.
Nampaknya, letak kau kat bumi memang hal yang bagus pang, abang harap kau bahagia berade kat bumi
Bersambung.......
Jangan lupa vote n komen yaa😘😘😘😘
Chapter selanjutnya akan menceritakan tentang perlahan kaizo memaafkan kairo.
Sampai jumpa di chapter selanjutnya 👋👋👋
KAMU SEDANG MEMBACA
Saudara (BoBoiBoy)
Fantasymenceritakan tentang kapten kaizo yang ternyata memiliki kakak yang bernama kairo, ia dan Fang sudah terpisah dengan sang kakak setelah kematian ayah dan ibu mereka yang berada di planet gogogubi. kaizo merupakan pemberontak legendaris tidak ada sa...