BY : SEFFANO KAVANA
KEMBAR
BAB 05
BERSATU SEMULA
Laura duduk dibalkoni bilik mereka, bilik itu diubah suai sedikit, nampak mewah dan cantik, Sudah 5 bulan dia bersama semula dengan Leo, semuanya kerana Alex dan Aden. Dan Leo pula akan sentiasa berada disisinya dan melayannya seperti ratu pula.
Laura teringat pertama kali dia menjejaki ke rumah agam itu setelah 17 tahun meninggalkan rumah agam itu, Keadaan rumah agam itu tersergam dengan indah ,bersih dan cantik seperti dulu tidak pernah berubah langsung.
Puan Jie Na tidak membenarkan sesiapa pun mengubah hiasaan yang Laura buat dulu, tidak sedikit pun berubah betapa sayangnya wanita itu pada Laura. Laura merasa bersalah juga pada ibu mertuanya itu.
Laura yang baru keluar dari lapangan terbang terus dia bergegas kehospital Queen dimana kakak sepupu Kak Kelly menunggu mereka berdua, tapi hampa nama Aden tidak berdaftar disitu, nasib baik dia bertemu dengan sahabar baiknya Doktor Lia dilobi utama.
"Anak awak baru saja dibawa keluar dari hospital swasta..! kebetulaan aku baru balik dari sana..! "
"Baru dibawa balik..? Siapa yang bawa Aden balik..! ?"
"Suami awak.. "
"Le.. Leo yang bawa..! " ujar Laura menahan marah, Laura tampak tidak senang hati.
Doktor Lia memandang wajah sedih Laura. Dia tahu Laura tidak akan berganjak dari situ, Doktor Lia kena buat sesuatu agar Laura mengikutinya.
"Hello.. Doktor Lia bercakap..Apaa..!! Aden sesak nafas lagi.. oke-oke Aku akan segera kesana! "
Doktor Lia buat-buat wajah cemas ini membuatkan Laura panik. Rupanya Laura bukan datang bersendirian tetapi ada bersama dengan Kak Kelly,dia baru saja perasaan kehadiraan sahabatnya yang seorang itu. Kak Kelly bagi isyarat pada Doktor Lia.
"I kena pergi sana sekarang.. sebab Aden masih dalam pantauan doktor..! i minta diri dulu" ujar Doktor Lia buat-buat gaya kelam kabut pula. Kak Kelly hanya tahan tawa saja.
"I ikut you..."
"Kelly you follow i dari belakang.. !" Doktor Lia berlari laju diikuti oleh Laura. Siapa tak kenal Laura bekas atlet pecut 100 meter..!
Tiba di rumah Agam,langkahnya terhenti bila Leo berdiri didepannya bersama dengan Puan Jie Na. Wanita itu memeluk erat tubuhnya.
"Awak apa khabar nak... mami dan dadi rindukan awak.. "
"Saya baik-baik saja mi.. Aden mana mami" ujar Laura dengan wajah yang risau dan mahu menangis.
"Anak-anak awak ada diatas tu.. pergi lar" Lembut saja Puan Jie Na bersuara. Laura hanya mengangguk.
Puan Jie Na sudah tahu yang Alex merancang semuanya, tu lar degil sangat tidak mahu balik..!"Biar bie bawa sayang, jumpa Aden... " Tawar Leo dan melangkah masuk ke lif yang boleh memuatkan 6 orang didalam.Laura ikut masuk kedalam dan Leo menekan angka 2.
Laura tidak berani pandang wajah suaminya yang sedang merenungnya. Laura hanya tunduk saja.
"Kita dah sampai...pintu bilik Aden yang ada gambar anjing.. "
Laura terus berlari keluar dan mencari pintu gambar anjing. Dapat...!
"Aden..! Aden..! awak.. Aden tak ada dalam bilik dia..!! "
"Kalau tak ada disitu, mungkin dia ada didalam bilik Alex.. tu bilik Alex..!" Tunjuk Leo kearah pintu dengan corak spiderman itu.
"Alex..! Aden..! "
YOU ARE READING
KEMBAR
RandomBY : SEFFANO KAVANA KEMBAR SINOPSIS Dua kembar yang terpisah akibat dari perpisahaan dari kedua ibubapa mereka,c Ibu membawa c Bongsu pergi dan c Sulung ditinggalkan bersama bapanya. Sikap c Kembar juga berbeza yang seorang lembut hati dan yang seor...