BY : SEFFANO KAVANA
KEMBAR
BAB 07
KAK NITA
"Hai..! Kak Laura...?" Sapa seorang perempuan cantik dan bertubuh chubby itu.
"Nitaa...! " Laura bingkas bangun dan memeluk Nita. Laura memang sayangkan Nita bekas pengasuh anak kembarnya dulu.
"Awak apa khabar Nita.. "
"Khabar baik kak.. nahh, ni mesti Alex dan Aden kan.. "
"Ya.. Nita, Alex, Aden ni kak Nita kakak yang menjaga awak berdua masa kecil dulu.. "
Alex dan Aden menyalam dan memeluk Nita.Nita menangis juga melihat c kembar membesar begitu cepat. Alex mengesat air mata Nita.
"Awak berdua dah besar panjang.."
"Terima kasih Kak sebab jaga kami dulu.. "ujar Alex serius, Aden tarik muka masam pada Alex. Cemburu..!
"Sama-sama sayang..! "ujar Nita lalu mengusap bahu Aden. Aden tersenyum ,Alex hanya geleng kepala saja.
"Nita.. duduk lar, teman kan akak dan anak-anak makan.. "
"Errr... tak apa lar kak,saya.."
"Kakak please...teman kan kami makan..please, please, please kak Nita.. " Pujuk Aden lalu memeluk lengan Nita dan seperti biasa buat muka manja hingga Nita pun tidak mampu menolaknya.
"Ya lar, ya lar... " ujar Nita lalu duduk disebelah Laura. Laura hanya tersenyum saja.
"Kau tak akan mampu menolak rayuaannya Nita... "
"Ha... tu lar,cair terus hati kak Nita mereka buat" ujar Nita lalu tertawa begitu juga dengan Laura dan Alex. Aden hanya tersengih comel.
"Nita.. awak buat apa sekarang"
"Nita tengah cari kerja sekarang ni.. minggu lalu Nita dipecat oleh boss, biasa lar kak..saya mangsa fitnah..!"
"Kalau macam tu... Nita kerja dengan akak lar, akak mengandung 3 bulan sekarang ni.. lagipun Leo tengah cari orang untuk temankan akak.. nah, harapkan budak dua orang ni memang tak lar asyik melepak ja.. "
"Ehh, boleh kak, lagipun saya rindukan nak bercerita pada akak, biasa lar kak anak lelaki mana pandai duduk diam... janji mereka tak melepak dengan budak nakal" ujar Nita ramah.
Alex dan Aden sekejap saja menyukai Nita yang ramah dan kelakar itu patut lar mama mereka sayangkan Nita.
Malah Alex dan Aden memujuk Nita ikut mereka hari itu juga. Nita terpaksa bersetuju bila dua kembar itu terus merayu pada Nita."Siapa yang fitnah Kak Nita...!? biar Alex siasat semua ini..." Bisik hati Alex,Aden hanya diam saja. Kesian kak Nita sebab fitnah dia tidak diterima mana-mana syarikat cuma Kak Nita segan mahu datang ke syarikat papa dan atoknya.
"Tuan Duncan dah banyak tolong keluarga Nita, Kak Laura, Nita tak mahu menyusahkan keluarga Tuan Duncan lagi, lagipun dulu Abang Leo dah bantu bayar hutang Abah,"
Kata-kata Kak Nita sudah cukup membuktikan yang dia menyimpan seribu duka dihati. Alex dapat rasakan itu.
Kesian Kak Nita sebab dia berusaha mengubah nasib keluarganya dan ada saja saudara-maranya mengambil kesempataan pada keluarga Kak Nita.
"Siapa yang berani menyakiti hati Kak Nita pasti akan mendapat padahnya..! tak apa kak biar Alex yang balas kejahataan mereka pada akak...! "
Alex memandang wajah ceria Kak Nita, tetapi disebalik wajah ceria itu tersimpan seribu kelukaan dihatinya dan kekecewaan dihatinya.. ! Kesian kak Nita..!
YOU ARE READING
KEMBAR
RandomBY : SEFFANO KAVANA KEMBAR SINOPSIS Dua kembar yang terpisah akibat dari perpisahaan dari kedua ibubapa mereka,c Ibu membawa c Bongsu pergi dan c Sulung ditinggalkan bersama bapanya. Sikap c Kembar juga berbeza yang seorang lembut hati dan yang seor...