15. Profesional

22.1K 186 19
                                    

Sejurus kemudian mereka sampai di hadapan rumah Suhaila. Suhaila lega Hilman masih belum pulang. Azmir perasan kelakuan Suhaila yang meninjau2 perkarangan rumahnya dan rumah2 jiran di sekeliling. Mengerti dengan kerisauan Suhaila, Azmir memutuskan untuk meletakkan kereta sedikit jauh dari hadapan pagar rumah yang sepatutnya. Azmir menoleh ke arah Suhaila yang sudah kelihatan lebih tenang. Sebelum berpisah, dia mengambil peluang yang masih ada untuk menikmati pemandangan isteri orang ini yang ringkas sahaja pemakaiannya. Tudung instant singkat, cardigan, seluar corak petak. Ringkas tetapi menarik perhatiannya, bagaikan penampilan untuk orang terdekat sahaja.

"Terima kasih belanja saya makan sedap tadi. Dan terima kasih juga sudi bekerjasama dengan saya. Saya harap kita dapat teruskan secara profesional walaupun awak... errr ada sesuatu perasaan pada saya..." Suhaila tidak dapat mencari ayat yang lebih baik untuk situasi mereka ketika ini.

"Terima kasih juga sudi mengikut saya keluar. Saya minta maaf kerana memaksa awak awal tadi. Awak jangan risau, walaupun saya ni agak nakal tapi saya lebih utamakan perasaan awak. Saya rasa memaksa awak hanya membuatkan awak lebih jauh. Apa pun saya lega dapat bercakap dengan awak, mengenali awak, awak pun dah lebih rapat dengan saya," balas Azmir tersenyum.

"Baguslah kalau macam tu. Tapi saya takde pun rasa kita ni dah makin rapat. Saya minta maaf kalau awak rasa begitu. Saya tak nak awak salah anggap"

"Ehh kira makin rapat lah ni. Mungkin pada awak tidak, tapi bagi saya bila Suhaila dah mula berawak dan bersaya tu kira ada perkembangan la juga walaupun sedikit hehe," jawapan Azmir ternyata membingungkan Suhaila. Awak dan saya? Sejak bila pula... "Ohh Suhaila dah lupa ke? Ingat tak bila Suhaila panggil Azmir 'awak'? Di tempat yang sama ini lah, malam semalam, sewaktu Suhaila-"

"OK saya ingat. Tak perlu sebut lagi. Ish awak ni!" Suhaila mengangkat tangan seolah-olah ingin memukul Azmir, tapi hanya membiarkannya di udara. Azmir tertawa kacil. Suhaila tidak sangka Azmir masih ingat saat dia mencapai kemuncak berahi, merembeskan cecair nikmat ketika tangan Azmir sibuk mengusap2 farajnya.

"Kalau awak tak nak saya sebut lagi, baik tak mengapa. Tapi awak kene tahu tidak mungkin saya akan dapat lupakannya. Malah selepas ini setiap kali kila bersama pun, saya tetap akan ada keinginan untuk mendapatkan awak,"

"Awakkk serius laa. Aduhh awak ni memang fikiran sentiasa kene nakal ke. Awal tadi pun awak kata awak bawa saya keluar bukan untuk bercakap sahaja kan. Saya takut lah awak... saya tak rasa selamat dengan awak tau tak!"

"Ya memang saya ni nakal. Tapi saya takkan buat sesuatu kalau awak tidak mengizinkan saya. Macam saya cakap tadi, perasan awak lebih utama buat saya. Saya gembira walaupun cuma dapat meluahkan apa saya rasa pada awak. Ya kita memang akan bekerja bersama secara profesional. Tapi saya boleh cerita pada awak perasaan saya sekali-sekala, kan?" rayu Azmir.

Suhaila sekali lagi tergumam. Sudah diagak tidak mungkin orang yang mempunyai perasaan boleh berdiam diri sahaja, terutamanya bila sentiasa bersama. Memang wajar keputusan Suhaila untuk memaklumkan Hilman nanti. Sememangnya tugas seorang suami untuk membantu dan melindungi isteri. Tapi buat masa ini nampaknya dia perlu bersetuju sahaja dengan Azmir. Asalkan Azmir tidak mengapa2kan dirinya.

"Baiklah kalau begitu. Saya percaya awak tau Azmir. Saya harap awak dapat ikuti kata2 awak. Kalau hanya mendengar luahan awak, saya boleh buat itu,"

"Terima kasih awak. Saya sangat hargainya. Percayalah saya takkan apa2 kan awak kalau bukan itu yang awak mahukan,"

"Hmm baguslah. Ok lah saya pun nak masuk ke dalam sekejap lagi. Ada apa2 lagi ke luahan awak tu sebelum saya keluar ni?" tanya Suhaila secara spontan.

Azmir hanya diam tidak menjawab. Dia menjeling ke arah Suhaila, ke wajahnya, bahu, tangan, dada, paha dan seluruh tubuh Suhaila. Suhaila kembali berasa tidak selesa.

"Ermm..." Azmir seperti ingin mengatakan sesuatu.

"Apa dia? Cakaplah," balas Suhaila terketar2.

"Saya ada beritahu niat asal saya bawa awak keluar bukan untuk perkara yang baik kan,"

"Okayy? Awak nak beritahu saya ke apa niat awak sebenarnya?"

"Boleh ke?"

Suhaila mengeluh seketika. Dia bersiap sedia untuk segera keluar jika Azmir mengapa2kannya. Kemudian Suhaila mengambil nafas yang dalam sebelum menjawab.

"Asalkan awak hanya bercakap sahaja. Ikuti janji awak tadi. Ok beritahulah. Apa yang awak nak buat dengan saya sebenarnya?"

Bersambung

Jalan Sehala SuhailaWhere stories live. Discover now