"Sıraların üzerlerine çizdiğiniz veya yazdığın manasız şeyler kadar derslerle ilgilenseydiniz şuan il birincisi bir okula ev sahipliği yapıyor olurduk"
Soğuktan tir tir titrerken müdürün sözlerine kulak veremiyordum
Abartmıyorum bir saattir sadece konuşuyordu
Sınıfa gidip peteğin yanında ki sırama kıvrılıp ısınmak istiyordum.
Maalesef ki bu soğukta tüm öğrencileri bekleten bir müdür yüzünden bu hayalim epey gecikecekti.Göğsümde birleştirdiğim kollarımı daha da iç içe geçirirken evren "herife bak yazdığım onca güzel kelimeye manasız dedi" diye mırıldanmıştı.
"Ne yazmıştın ki?"
"Şahlanış marşı sözleri"
Ciddi bir şekilde kurduğu cümleyle dudaklarım arasından kaçan gülüşe engel olamadım
Bir kaç bakış bize dönerken arkadan kafasını uzatan beşir "bana da ne yazdığımı sorsana" dediğinde benzer soruyu ona da yönelttim "sen sıraya ne yazdın beşir?"
"Çenemde beyaz bağum
Üstumde kefenum
Göğsümde piçağum
Ah niye sevmeysun sen beni uşağum"Elini göğsüne koyup dünyanın en acıklı şiirini okur gibi yapması kendimi kahkaha atmamak için zor tutmama sebep oluyordu.
Evren sırıtıp "sen şive yapmasını nereden biliyorsun lan?" diye sorduğunda beşir buharlı nefesini aramıza bıraktı "Laz bir kızı seviyordum zamanında, sırf yükselsin diye YouTube'dan 2 saatlik video izleyip öğrenmiştim"
Yüzümü buruşturup başımı iki yana salladım "geçen gün 'bu video çok uzun elif, 10 dakika da bütün tarihçemizi mi anlatıyor?' diyen sen değil miydin?"
"iş başka aşk başka, konu aşk olunca akan sular durur"
Ona göz devirip yerimde sallanırken müdüre odaklandım
"yakında yapılacak tübitak projeleri için çalışmalara başlamalıyız diye düşündük sevgili öğretmenlerimizle"
Elinde ki mikrofonu ağzı dışında her yere tutuyordu
"bu yıl şeytanın bacağını kırıp birinci olmak istiyoruz, bunun için sizin de çalışmanız gerek gençler"
Homurdanmalar yükselirken müdür iki kez mikrofona vurdu ve tiz ses yankılandı "sadece dinleyin!"Yüzümü buruşturduğumda arkamda ki melis "kulak mı bıraktı dinleyelim" diye söyleniyordu.
Müdür "sessizlik!
Daha açıklamadan ne bu itiraz?
Biliyorsunuz ki ben böyle projelere çok önem veririm bu yüzden bu yıl biraz daha yoracağım sizi"Kalabalıktan "başımız gözümüz üstüne hocam!" diye bir ses yükseldiğinde ufak çaplı bir uğultu kopmuştu
Müdür sırıtıp "bende öyle düşünmüştüm, bu yıl diğer yıllara göre biraz farklı olacak.
12. Sınıflara yönelik bir planlama yaptık daha çok" diye konuştuğunda alkışlar itirazlar havada uçuyorduYan taraftan tanımadığım biri "adam mezuna kalayım diye her yolu deniyor" dediğini duymuştum.
Dönem başında sadece sınava odaklanın diyen adamın gözünü nasıl bir hırs bürüdüyse sınavı bile sallamıyordu.
"konuyu dağıtmayın
Biliyorum son yılınız sevgili son sınıf öğrencileri ama bu projelerin üniversitesi hayatınızda size başarı getireceğini düşünüyoruz.
Dediğim gibi bu yıl farklı olarak 12. Sınıflar proje yapacak
Diğer yıllara baktığımız zaman kendi sınıfıyla proje yapan öğrencilerimizin pek bir başarısını göremedik bu yüzden karma bir şekilde eşleşme olacak"Gürültü devam ederken bir kaç hoca sayesinde çoğunluk susmuştu
"merak etmeyin geçen yıllarda görev yapan öğrencilerimiz rahatlıkla sınavına odaklanabilir onlara katacağımız bir şey kalmadı.
her sınıftan beşer kişi seçilecek ve 2 sınıf olmak üzere toplam 10 kişi bir projeden sorumlu olacak, hangi dersten olacağı ise hocalarımıza kalacak"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
lahavlle
Teen Fiction"Ne diledin?" "kalbini" Çiçeklerden papatyayı, İnsanlardan seni sevdim.. Oğuz Atay