Tumblr panas itu diletakkan di lantai perlahan-lahan. Chopstick kayu pakai buang dibuka pembalutnya dan dipatahkan dua. Dia mendapatakan chopstick itu di 7- Eleven ketika makan tengah hari tadi. Dia juga turut ikut duduk bersila di hadapan Hayden.
"Nah, makanlah. Slow-slow, panas." Rayyan menghulurkan chopstick itu kepada Hayden.
Hayden terpinga-pinga. Tapi huluran itu disambut. Dia hanya memegang chopstick itu.
"Kau tak pandai guna chopstick ya?" Tanya Rayyan lembut.
Hayden menggeleng. Mee segera yang berada di dalam tumblr itu juga direnung. Nafas dihela perlahanan.
Rayyan yang memerhati gerak-geri Hayden itu tersenyum tipis. Chopstick di tangan Hayden diambil semula.
Dia mengambil sekeping tisu. Lalu diletakkan chopstick diatas dan digulung, lalu dilipat. (Tak tahu nak explain macam mana tapi saya rasa korang pernah jumpa hack
ni¯\_(ツ)_/¯ )Chopstick itu dihulurkan kembali kepada Hayden. Hayden mengambilnya.
"Senang sikit." Ujar Rayyan. Hayden mengepit-ngepitkan chopstick itu. Hmm betullah senang sikit.
Mee segera di dalam tumblr itu ditiup- tiup sebelum dia memakannya.
"Aku bukannya tak nak ambik pinggan sudu apa semua tu kat dapur. Tapi diorang guna untuk makan oink-oink. Haram." Rayyan berkata.
Hayden tersenyum. Jelas dia sedikit terhibur dengan gaya Rayyan mengatakan oink oink itu.
"Hensem jugak kau ni." Rayyan memuji. Lesung pipit timbul di kedua belah pipi Hayden. Dia tersenyum lagi.
"Weh cakap la juga. Aku sorang aje yang bercakap dari tadi." Rayyan bersuara. Tangannya disilangkan ke dada dan kepalanya disandarkan ke hujung katil.
"Saya ni diculik ke?" Akhirnya Hayden bersuara. Perlahan saja. Mee segera itu dimakan lagi.
"Huh? Apa dia?" Rayyan bertanya. Suara Hayden terlalu perlahan.
Hayden menghirup mee segeranya sebelum berkata. "Saya ni dah kena culik ke?" Sedikit kuat, tapi masih perlahan.
Rayyan menghela nafas. "Kau ni dah hensem dah, tapi suara macam pondan. Kuatkan sikit. Gennie memang tak banyak cakap, tapi suara dia lagi kuat dari kau." Sengaja Rayyan memetik nama North, supaya Hayden rasa tercabar.
"Saya kena culik ke bang?" Akhirnya, suara dia seperti orang normal. Rayyan tersenyum.
"Tak dikira culik jugalah sebab kau pun tak ada mak bapak. Duduk sorang-sorang." Balas Rayyan. Kepalanya disandarkan kembali ke hujung katil.
"Lepastu kenapa Ever? Beret? Eberert? Ever.." Berbelit lidah Hayden mahu menyebut nama Everette. Rayyan tergelak kecil mendengarnya.
"Ery. Uncle Ery. Dia suruh kau panggil dia Uncle Ery kan." Rayyan memotong percakapan Hayden.
Hayden tersengih. Dia sendiri pun berasa lucu dengan diri sendiri. "Uncle Ery. Haa kenapa dia bawak saya balik rumah dia?"
"Haih, kan dia cakap, dia nak ambik kau jadi anak angkat. Umur kau 8 tahun kan kau cakap dalam kereta tadi? Maknanya, kau tua dua tahun dari Gennie. Kau jadi abang." Panjang lebar Rayyan menjelaskannya. Budak Hayden ni tak dengar ke orang duk bercakap tadi.
"Ohh. Saya tak faham apa yang dia cakap tadi. Dia cakap bahasa pelik." Balas Hayden mee segera sudah habis dimakan.
"Bahasa Inggeris. Kau tak faham?" Soal Rayyan. Hayden hanya menggeleng.
"Bang, nak air." Hayden meminta.
"Oh, kejap." Rayyan bangun. Lalu dia mengambil sebotol air mineral di atas meja ditepi katil. Lalu dihulurkan ke arah Hayden.
YOU ARE READING
𝐁𝐄𝐋𝐀𝐌𝐎𝐔𝐑
ActionDia memanipulasi, kejam, tak berperikemanusiaan. Tunangnya sendiri pun dia bunuh, apa yang kau expect dari dia? "Bye-bye dear, I'm gonna miss you so much! Hahah!" Darah yang terpancut keluar itu disapu ke kulit putihnya. Itulah Saint North Genevieve...