12

8 0 0
                                    

Cahaya matahari yang memancar mengganggu tidurnya. Dengan perlahan-lahan Hayden membuka matanya.

Dia duduk dari pembaringan. Matanya digosok-gosok. Dia memandang keadaan sekeliling.

Penuh dengan pokok-pokok dan semak samun.

Baru dia teringat. Dia sesat semalam. North ditepinya dipandang. Gadis itu masih tidur.

Dengan perlahan-lahan lengan North digoyangkan.

"Gennie. Bangun lah dah pagi. Jom la kita cari jalan keluar."

Tiada respon dari gadis itu.

Hayden berdiri. Dia meregangkan tubuhnya. Baju kemeja putih yang dipakainya ditepuk-tepuk untuk menghilangkan pasir-pasir yang ada.

Seluarnya juga ditepuk-tepuk.

Dia melihat North yang masih memejamkan mata. Dia menghela nafas kasar.

Dah macam mayat dah. Muka pucat, baju putih kena darah.

"Hoi! Bangun!" Teriak Hayden kuat.

North masih memejamkan mata.

Hayden memutarkan bola matanya. Dia duduk semula. Rambutnya disikat dengan jarinya.

"Hayden..." Perlahan suara North kedengaran.

"Bangunlah dah pagi. Nak tidur sampai bila. Kau kat hutan ni pun lena tidur." Hayden berkata tanpa memalingkan wajahnya.

Leher dan bahunya dipijit perlahan. Rasa lenguh betul tidur atas tanah ni.

"Hayden..." Suara North semakin perlahan kedengaran.

Hayden mendengus sebelum memalingkan wajahnya. "Apa? Bangun pun nak aku dukung ke?"

Dia melihat North membuka matanya perlahan. Tapi gadis itu tidak bangun.

Hayden bangun lalu duduk mencangkung di tepi North.

"Gennie? Kau okay?" Soalnya.

Dia melihat nafas North turun naik dengan laju.

Rambut North yang menutupi lehernya diselak. Hayden terkejut melihat dua luka kelaran di leher North.

"Gennie sejak bila kau kena ni?" Hayden mengangkat North untuk berbantalkan pahanya.

North menutup matanya. Keadaannya lemah.

North sendiri yang melukakan lehernya untuk melepaskan dirinya daripada lelaki semalam. Tapi dia sekali lagi dikelar agak kuat oleh lelaki yang berada di belakangnya semalam.

"Kenapa kau tak cakap kat aku semalam lagi?" Soal Hayden cemas.

North menelan air liurnya. Tekaknya terasa kering.

Tak boleh dibiarkan lagi. Hayden dengan pantas mendukung North.

"Kau tahan sikit lagi. Aku cari jalan keluar dari sini." Hayden berkata.

Hampir 10 minit Hayden mencari jalan keluar, tapi mereka masih tersesat dalam hutan.

"Hayden... Kalau kau tak jumpa jalan keluar macam mana? Kau kan lembap." Perlahan North mengejek Hayden.

Hayden menunduk melihat wajah gadis itu. Bibirnya sudah pucat.

Tengah tahan sakit pun sempat lagi mengata orang!

"Aku jamin dengan kau, aku akan bawak kau keluar dari hutan ni. Kau akan selamat. Kau cuma kena bertahan lebih sikit lagi." Hayden mengabaikan ejekan North.
.
.
.
.
.
Kai, Edward dan beberapa lagi anak buah Everette naik dalam satu kereta. Mereka dapat jejak lokasi terakhir telefon bimbit milik Hayden tidak jauh dari taman tema yang baru dibuka di bandar itu.

𝐁𝐄𝐋𝐀𝐌𝐎𝐔𝐑Where stories live. Discover now