יש תקווה!!!!

359 41 36
                                    

מישהו פה מכיר את ספר הילדים אני ג'אז?

למי שלא, אני מוכנה להסביר עליו.
אז... אני ג'אז הוא ספר ילדים שפורסם בארבעה בספטמבר לשנת 2014, ובו מסופר על ילדה - שלפי עלילת הספר - יש לה מוח של בת בגוף של בן. הסופרת היא פעילה טרנסג'נדרית בשם ג'אז ג'נינגס, הפועלת למען זכויות לקהילה הגאה ככלל וקהילת הטרנסג'נדרים בפרט. הספר מעולם לא תורגם לעוד שפות חוץ מאנגלית.... ומעברית.

בשנת 2022, האגודה (אחלה שם) - האגודה הראשונה בישראל שנלחמת למען זכויות הלהט''ב, אשר נוסדה בשישה לאוקטובר לשנת 1975, הודיעה שתתרגם את ספר הילדים הראשון על ילדה טרנסג'נדרית לעברית. בחודש מרץ, הספר פורסם לראשונה בישראל.
להזכירכם - אף מדינה לא הסכימה לתרגם את הספר הזה... חוץ מישראל. הדבר גרם לטרנסג'נדרים (ואף סיסג'נדרים) לתקווה רבה - ולמלחמה בזכויותם כאזרחי ישראל.
ואם אני יכולה - אשמח לספר סיפור נוסף הנלווה לנושא.

בבית הספר לבנים באחד מערי השרון, ילד בכיתה ב' יצא מהארון כטרנסג'נדרית וסיפרה להוריה שהיא בת. ההורים שלה מיד קיבלו אותה ותמכו בה. ההורים נתנו לביתם ללכת לבית הספר בבגדים ורודים, עם דברים בעיצובים נשיים לבית הספר היסודי, וביקשו מכולם לדבר אליו בלשון פנייה היא/את. מכיוון שהיא עדיין הייתה בתוך גוף של בן, שכן, היא הרבה מתחת לגיל שבו עושים ניתוחים כאלה ואחרים, היא עדיין הולכת כל יום לאותו בית ספר לבנים. לעומת זאת, הורים רבים החלו לעשות מחאות נגדה, בטענה שהיא מבלבלת את זהותם המגדרית של ילדיהם. ההורים יצאו נגד הוריה של הילדה, בטענה שהם מגזימים עם בקשותיהם ושלא צריך להתייחס 'אליו' כאל בת בגיל כל כך מוקדם. ההורים של הילדה ניסו להסביר את תמיכתם בקהילה הטרנסג'נדרית על ידי הסברים וגם על ידי הקראה של הספר "אני ג'אז" לילדים ולהורים. כרגע, אני לא בדיוק יודעת מה קורה איתם, אבל לדעתי, למחות נגד הילדה שממילא יש לה בעיות זהות מגדרית זה קצת מוגזם. מגיע לה לקבל את הזכות הבסיסית שמגיעה לכל אדם; שיפנו אליה ויתייחסו אליה כמו שהיא רוצה.
ואני אומרת את זה בתור אחת שביקשה שידברו אליה בלשון פנייה הם/אתם לפעמים.

לסיום, הנה כריכת הספר היפהפה:

לסיום, הנה כריכת הספר היפהפה:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
שיט של להטב"קWhere stories live. Discover now