משהו פחות משמח

180 21 6
                                    

בהמשך לחלק הקודם....

ידעתם שיש פרק בקסם של הורים שהוחרם בישראל בגלל שחשבו שהוא מזכיר טרנסים יותר מדי?
אני אגיד את זה אחרת:
היה פרק שבישראל שאז הייתה קצת יותר טרנספובית מהיום (לצערינו) החליטו לא לדבב ולא לשדר, כי היו שם רמזים עבים מדי לטרנסג'נדרים FtM (מבת לבן).

אני אישית צפיתי בפרק הזה ולא הרגשתי שיש שם יותר מדי דברים טרנסים. היה שם רק דבר אחד, שאני אישית, לא רואה כחלק מהקהילה הטרנסג'נדרית. כל אחד רואה את זה בדרך שונה.

כמובן שישראל לא הייתה המדינה היחידה שלא הסכימה לדבב את זה. גם אינדונזיה, טורקיה, תאילנד, סין, רוסיה, הודו, הונגריה, בלגיה, סלובקיה ועוד (כאילו, בחייאת, זה קרה בשנת 2008, למה תצפו?) החליטו להחרים את זה.
אז... מה היה בפרק שגרם לנו לחשוב שהוא קשור לקהילה הטרנסג'נדרית כל כך?
שתי אותיות: ה''ג. או באנגלית, MP.
למי שלא מבין, ה''ג זה קיצור של 'היריון גברי' (כמו MP, שזה Male Pregnany).

כידוע לנו, גברים יכולים להיות בהיריון רק אם הם נולדו כנשים ואז עברו ניתוח להתאמת מין - בגלל העובדה שבניתוחים להתאמת מין לא מוציאים או מכניסים רחם. מהעובדה הזאת, נשים טרנסג'נדריות לא יכולות להביא ילדים, וגברים טרנסג'נדרים כן. לפי כך, אם גבר נכנס להיריון, הוא חייב להיות טרנס.

ומה קרה בפרק?
פשוט מאוד:

קוזמו ו-וונדה מאוד רוצים ילד. מתים לילד. רוצים להיות הורים. אבל כשטימי שואל למה הם לא פשוט מביאים ילד בכוחות עצמם, הם אומרים שבעולם הפיות אסור להביא ילדים מאז שקוזמו נולד (כי הוא כל כך אידיוט שהוא כמעט השמיד את העולם), ומהעובדה שפיות חיות לנצח, הם החליטו לאסור על ילדים חדשים (קצת כמו סין) כדי שסכנה כמו קוזמו לא תיווצר אף פעם. אבל, טימי מצליח להערים על החוק הזה בכך שהוא ביקש משאלה; לקוזמו ו-וונדה יהיה תינוק. מאחר ומועצת הפיות לא כתבה את זה כחוק בספר החוקים, אז טימי מבקש את המשאלה ואז.... בום!
קוזמו נהיה בהיריון.
רבע מכל הארבעים ושבע דקות האלה מדבר על ההיריון של קוזמו:
פוד קרייבינגס (חשק למאכלים מוזרים)
מוד סווינגס (טלי הורמונלי)
בחילות/הקאות
ועוד....

ואז, כשקוזמו כמעט היה אמור ללדת, לטימי נמאס מזה והוא מבקש שקוזמו ייעלם. ואז הם חייבים לחפש אותו.
בזמן החיפוש, הם בטעות מספרים לאנטי פיות ולפיקסים שיש תינוק פיה חדש (הם היו חייבים לשמור את זה בסוד כי תינוקות פיה הם בעלי כוחות שאי אפשר לשלוט עליהם ואם הם יפלו לידיים הלא נכונות כי זה יביא להרס עולמי וזה)
ואז הם נפגשים, קוזמו סולח לטימי ומוליד את התינוק.

מאז, זה כבר לא משנה מה קורה.

הנקודה היא שלא רק שאני כועסת על אולפני הדיבוב בישראל שהחרימו את הפרק הזה (כי זה פרק מדהים), אני גם כועסת על הסיבה הזאת. א', ברור שלראות משהו שמזכיר טרנסג'נדרים לא יעשה כלום לילדים (למרות שזה פאקינג 2008 - בקושי זוגות חד מיניים קיבלו אז), אבל בעיקר בגלל ש-ב', אני לא רואה את זה בפרק שמזכיר טרנס כל כך.
אם יורשה לי להביע את דעתי (ורק את דעתי), הפרק הזה לא ממש קשור לטרנסג'נדרים פטמ.... ואני אסביר גם.

קראתי פעם פוסט ברדיט שבגלל שבעולם הפיות אלה הגברים שמולידים את התינוק ולא הנשים, אז כל הפיות חייבות להיות טרנס. האמת...? אני נגד הטענה הזאת.
כאילו, אני בטוחה שיש לפחות פיה אחת שהיא (או הוא) טרנס, אבל למה כל הפיות? בתור בחורה סיסג'נדרית, זה מרגיש לי כמו עוינות-
כאילו, למה אי אפשר פשוט לתמוך בטרנסג'נדרים בלי שזה יבוא על חשבון תמיכה בסיסג'נדרים?!
חוץ מזה, הם פיות. יצורים קסומים. דמיוניים. זה תמים לגמרי! למה צריך לחשוב על דברים כמו 0ק0 בסדרות ילדים?!
אבל זו רק דעתי.

אשמח לשמוע את דעתכם או דעתכן על הפרק. אבל בבקשה, שהדיון יתקיים בצורה מכבדת🙏🙏🙏
אוהבת~
✨🏳️‍🌈✨️🏳️‍⚧️✨️🏳️‍🌈✨️🏳️‍⚧️✨️🏳️‍🌈✨️

שיט של להטב"קWhere stories live. Discover now