4. Bölüm

5 0 0
                                    

Takip eden 5 yıl boyunca Bumin rutin muhafızlık işleriyle uğraştı.
Kimi zaman sıkıntıdan patlayana kadar şehir sokaklarında devriye attı.
Özel koruma görevlerinde soyluları genelevin kapısından toplantılara, evinin odasından uzun yolculuklara dek korudu.
Gözcülük yaparken haydutların felsefelerini kavradı, insanlıktan nasıl çıktıklarını öğrendi.
Avcılık yaparken av-avcıyı ve avın çaresizliğini hafızasına kazıdı.
Ulaklık yaparken hızlı ve doğru bilginin önemini ve ne olursa olsun yanlış bilgi verilmemesi gerektiğini öğrendi. Belki de irili ufaklı yüzlerce çatışmaya girdi, kervan tam 6 kez kuşatıldı.
Ufak yaşta kaybedilen akraba acısının yanında yıllarca omuz omuza savaşılan yoldaş kaybını onlarca kez tecrübe etti;
Neo esir düşen bir soyluyu kurtarmak için vurularak öldü.
Erica ve Guthrum su teminatı için gittikleri nehirde kaynak canavarları tarafından parçalanarak öldürüldü.
Alise aşık olduğu Guthrum ölünce dikkatini kaybetti, tam gücüyle savaşmayınca basit bir pala darbesi ile öldü.
Hussarl bir kahraman gibi, Vein'in kellesini almak üzere olan doğu kamplarının başının kellesini aldıktan sonra onlarca yerinden kılıç darbeleri alarak öldü.
Bumin'in ilk okçu dostları, Sai ve Kai yapılan bir baskın sırasında uykularında, bir çığlık bile atamadan öldü.
Kimi zaman kurtardı, kimi zaman kurtarıldı.
Savaş formasyonlarının ve emirlere itaat çabukluğunun önemini, ne olursa olsun kontrolü yitirmemeyi, tedbiri elden bırakmamayı, tabiri caizse tek gözü açık uyumayı öğrendi. Üç yıl önce onbaşı olduğunda emirlere hala itaat etse, ilk yılında çavuş gözetiminde olsa da yönetmeyi, güvenilmeyi ve güvenmeyi öğrendi. En önemlisi fedakarlığı, yoldaşları için yaralanmayı gerekirse ölmeyi öğrendi.

Geçen yıllarda kalbine çöken en büyük yük ne babasının ne de ustasının kesin olmayan ölüm haberiydi. Dedikoduların kimisi isyancı Derick katletti, kimisi krala teslim olarak onurlarıyla öldüler diyordu. Fakat geçen ay handa rast geldiği bir gezgin Kızıl Yay klanı lideri lord Karluk ve yanındaki ihtiyarın tüm hattı yararak kaçtığına dair and içen insanlar gördüğünü söyleyen adamları anlattı. Yine de onlarca iddia, dedikodu, söylenti hatta efsane vardı. Hiç biri kesin ve tutarlı değildi.

Sonunda 12 seviye muhafız ve 20. Seviye kalfa savaşçı olduğunda Vein'in ve ailesinin planı gerçekleşti. Kervandaki diğer 12 seviyeler ile Belir şehrinde bulunan ve önceden anlaşılıp satılsn klan malikanesinin geniş salonundalardı. Onlarca uzun masa salona nizami bir şekilde dizilmişti. Orta kısımda ozanlar için ayrılan bir alan vardı ve kenarda kurulan büyük masada Vein ile konuşan Bumin artık genç bir kumandanı andırıyordu. Soluna, Asura, Arceus ve Tarchias'a bakınarak sırıttı.
"Patron, istediğin rapor burada. Bizimle beraber kervanın
12. Seviye 30, 11. Seviye 60, 10. Seviye 90, 9. Seviye 150, 8. Seviye 200, 7. Seviye 300, 6. Seviye 450 ve 5. Seviye 800 Muhafız bulunuyor.
Son 1 yılda acemi muhafız almadığımız, alımları en az 5. Seviyeden yaptığımız için daha düşük seviyede kimse bulunmuyor. Toplamda 2180 muhafız ile neredeyse küçük çaplı bir derebeylik ordusu haline geldik. Plana göre Babanız, abiniz ve kardeşiniz bir kaç dakika içerisinde burada olacaklar. Şehir lordu sizin görüşme talebinizi kabul etti o da muhtemelen aynı zamanda burada olur."
Genç adamın ve diğer yoldaşlarının gelişimini bir abi, kardeşmişçesine sevinçle karşılayan 30 lu yaşlardaki adam kollarını iki yana açarak sofrayı işaret etti. "Güzel, git ve onları karşıla." Kalabalığa dönerek "şimdi yemek yemek için bir kaç dakika bekleyelim!" Adamın sesini yükseltmesi ile çeyreği bile dolu olmayan genişçe masaların dört bir yanına dağılan askerler sevinç çığlıkları atmaya başladı. Askerlerin yan yana değil karşı karşıya ve en fazla 2 kişi oturtulma sebebi diğer 3 kervanın askerleriyle kaynaşmalarının istenmesiydi.

Sağ ve sol ellerinde ikişer tane sarı yüzük parlayan genç adam ailesinin mirası uzun kumral saçı, sırtındaki eskisine göre sanki büyümüş yayı ve kaliteli kılıcı ile meydana çıktı. Bir kaç nöbetçi aceleyle kapıları açarken içeriye binlerce muhafız, üç kumandan, yanlarında tanımadığı kadınlar ve yaklaşık 15 kurmay eşliğinde meydana girdi. Nihayetinde üç kumandan kadınlar ile beraber atlarını ahıra bırakarak karşısına geldiğinde saygıyla selamlayan Bumin konuştu.
"Komutan Vein'in ailesini saygıyla selamlıyorum. Ben Bumin, birliğin en genç 12. Seviye muhafızı, çavuşu ve 20. Seviye kalfa savaşçısıyım."
Elini genç adamın omzuna atan, 50 lerinde görünen komutan yüzüne sıcak bir gülümseme yerleşirken konuştu. "Ben Alucard evlat. Oğlum mektuplarında senden bahsetti. Sadık bir asker olduğunu ve hizmetlerinin bir kısmını işittim. Yolu göster bakalım."
Bumin aklına bir şey gelmişçesine boynunu ovuşturarak konuştu.
"Efendim gitmeden önce komutan Vein her birliğin askerlerinin en fazla karşılıklı iki kişi oturmasını uygun gördüğünü iletmemi istedi."
Kararı onaylayan komutanlar emirlerini ileterek genç adamı takip etmeye başladı. Rütbelilere ve komutanlara yerlerini gösteren Bumin sonrasında şehir derebeyini karşılamak için meydana döndü.
Tamda o anda tekrar açılan kapılardan üzerinde herhangi bir silah taşımayan, sıska görünümlü, ince uzun bir adam yaya olarak göründü.

Sürgün - Genç EfendiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin