Hoofdstuk 4

2 0 0
                                    

"Ding dong"Maurice werd met een schrik wakker. Was hij nu serieus in slaap gevallen? Hoe kon dat, het laatste wat hij zich nog kon herinneren was dat hij aan het winkelen was. "Ding dong"klonk de bel voor de tweede keer. 'Ik kom al' hij rende naar de deur. Hij zag een enthousiaste Roland en Yara voor de deur staan, vooral Roland had er erg veel zin. 'Kom binnen' zei Maurice. Hij hoopte dat hij genoeg gekocht had, hij kon zich namelijk helemaal niet meer herinneren wat hij allemaal gekocht had. Roland liep meteen naar de koelkast toe 'nou jij hebt veel inkopen gedaan, maar liefst zes kratten bier. Dat is wel erg veel voor vier personen'. Maurice was in de war, hij kon zich helemaal niet herinneren dat hij zoveel gekocht had. 'Gaat het wel?' vroeg Yara die zag dat Maurice verwart was. Maurice wist even niet wat hij moest antwoorden, hij kon moeilijk vertellen dat hij zich dit niet kon herinneren. 'Heb jij dit gekocht of was het een spook?'vroeg Roland, hij keek Maurice nieuwsgierig aan. 'Ik eh....' 'Haha ik maakte maar een grapje' hij gaf Maurice lachend een schouderklopje. 'Kom Yara, laten we beginnen met het eerste biertje' zei hij lachend. Yara keek Maurice bezorgd aan en Maurice wist niet wat hij moest zeggen.

"Ding dong"de bel ging weer. Maurice holde naar de deur, Celeste stond voor de deur ze keek me een boze blik. 'Je had me niet verteld dat je hier woonde' zei ze. 'Ja dat zo Roland doorgeven, hoezo?'vroeg Maurice. 'Je snapt het niet'zei Celeste. Ineens hoorde ze een schreeuw achter zich, Yara rende naar Maurice toe. 'Maurice de barbecue staat in brand!'zij ze bijna buiten adem. Maurice holde naar de barbecue hij zag dat er een enorm vuur was. Hij greep vliegensvlug een deken en gooide het over de barbecue heen. Er kwam geen lucht meer en het vuur was onmiddellijk gedoofd. Achter het vuur stond een schaduw, Maurice knipperde met zijn ogen de schaduw was weg. 'Dat was Kortjakje'zei Celeste die achter Maurice stond. Maurice draaide zich om naar Celeste had zij het ook gezien. Hij keek naar Roland en Yara die het duidelijk ook gezien hadden. 'Dat was de geest van Kortjakje. Snappen jullie het niet dit is het huis van Kortjakje. Ze heeft een vloek gelegd op dit huis' Roland schudde zijn hoofd 'Nee joh die schaduw, het zou wel met lichtval te maken hebben'. 'En die brand dan? We hadden de houdblokjes nauwelijks aangedaan dat hoort niet zo snel zo hard te branden' zei Yara. 'Dat was ook de geest van Kortjakje' zei Celeste. 'Het is de vloek, Kortjakje heeft dit huis vervloekt. Net als de vorige bewoner, die is nu helemaal gek geworden is'. 'Wie was de vorige bewoner?'vroeg Maurice. 'Leroy de Bruin'.

De vloek van KortjakjeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu