1. KOÇOVALI VEDA

183 17 39
                                    

İlk bölümümüz hayırlı uğurlu olsun🧿 Düşüncelerinizi paylaşın olur mu?
Satır aralarında buluşalım;)
Oy verirseniz çok ama çok mutlu olurum🫶🏻

*
*
"Enkazıyla dost olmayı başardığın herhangi bir şeyin tekrar inşa edilip yıkılması seni artık eskisi kadar yaralamaz.
Çünkü orası artık yabancısı olduğun çöplüğün değil, evindir."
*
*

Keyifli Okumalar!
🪡

Güneş batalı şehir karanlığa bürüneli epey zaman geçmişti. Saatlerdir önümdeki masanın üstünden kafamı kaldırmadan ders çalıştığım için geçen zamanı da tutulan boynumu da fark etmemiştim. Lise son sınıf öğrencisi olmak gerçekten akla hayale sığdırılamayacak kadar zordu. Her şeyinizden feragat etmeniz gerekiyordu, eğer iyi bir üniversiteyi kazanmak istiyorsanız. Kütüphaneye kısa bir bakış attım. Yavaştan boşalmaya başlıyordu. Buraya her geldiğimde başımı asla kaldırmaz, kendimi dünyadan soyutlayıp deliler gibi çalışırdım. Kimseyle tek kelam etmeden, bakışmadan geldiğim gibi 7-8 saat sonra gidiyordum. Evde bu bana pahalıya patlasa da her dakikasına değiyordu.

Sonuçta bu emeklerim, hayallerime giden yolu basamak basamak oluşturuyordu. Yorulmaya, acı çekmeye değerdi. İleride mutlu, kendime bakabileceğim, kimsenin emri altına girmeden yaşayabileceğim bir hayat oluşturmaya çalışıyordum. Bunun için de çok ama çok çalışmam gerektiğinin bilincindeyim. Kalemlerimi kitabın arasına yerleştirip telefonumla kulaklığımı alıp ayağa kalktım. Biraz temiz havada yürümekten zarar gelmezdi. Bazen ruhunuzu temizleyecek, sizi iyi hissettirecek şeyleri molalarınızda yaparsanız daha çok motive olabilirsiniz. Ben genelde ya müzik dinlerim ya da yürürüm.

Kütüphaneden çıktığımda soğuk hava direk beni esir aldı. Okullar açılalı bir buçuk ay falan oluyordu, ekimin son haftasındayken kasım soğuğu haber vermeden evlerimize konuk olmaya geliyordu.

Kulaklığımı takıp müzik açtıktan sonra yürümeye başladım. İki hafta sonra bu dönemin ilk sınavlarım başlardı yüksek ihtimalle. Derslere asılmam gerekiyordu çünkü yazılı ortalamalarımız üniversite sınavında karşımıza çıkacaktı. İyi bir ortalaman varsa senden şanslısı yok binlerce kişiyi sıralamada arkaya atabilirsin ama kötü bir ortalamaya sahipsen işte o zaman yandın. Binlerce kişinin gerisine düşersin.

Ben şükür ki şanslı taraftayım. Ortalama olarak okul birinciliğini üç yıldır kimseye kaptırmayarak notlarımı yüksek tutmuştum. Bu senede eğer fire vermezsem çok iyi olacaktı. Hocalarımın benden beklentileri oldukça yüksekti. İlk önce kendimi sonra emek veren bütün hocalarımı mahcup etmemek için büyük bir çaba sarf ediyordum.

Her şeyin olduğu gibi elbette kötü yanları vardı. Okuldakiler maalesef kafayı bana takmıştı. Herkes değil özellikle belirli gruplar. Anlayamadığım şey benim sesimi sadece bir kaç kez duymuşlardır, bu çekememezlik niye? Sadece okulda değil her ortamda ruh gibi dolaşıyorum. Varlığımı belli ettirmeden işlerimi halleder kimseye fark ettirmeden de uzaklaşırdım.

Başarımı kıskandıkları için dikenlerini çıkarmaları çok saçma. Erkek peşinde koşmak yerine düzgünce çalışsalar benim yerimde olabilirlerdi ama değiller. Dosttan çok düşmanım varken kalan son yılı nasıl sakin bitireceğim hakkında henüz bir fikrim yoktu. Hiçbirini kafaya takmıyorum ama eğitim hayatımı etkileyecek en ufak hareketlerinde tek birisinin bile gözünün yaşına bakmazdım. Beni hiç tanımıyorlardı ve bu işime geliyordu. Gerçek Veda'yı benden başka kimsenin tanımasının lüzumu yoktu.

RUHA VURULAN NEŞTERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin