ملك. بقولك يا سليم هو انا ممكن انزل اقعد شويه تحت اصلي مخنوقه ممكن اقعد جمبك في الورشه علي أما هما ياجو من الجامعه لو سمحت.ابتسم سليم. دي الورشه تشرف بيكي هو انا اطول اتفضلي قدامي .
تحت في الورشه.
سليم. كان لابس شو شيرت اسود بس بحملات كده .
ملك.انت ازي كده .
سليم بستغراب. ازي كده ازي مش فاهم قصدك.
ملك. يعني بكل بساطه واحد اتربي في حاره وشال مسؤليه اخواته البنات ومالك كمان .
سليم. بوصي مالك كان ديما مسؤال زي هو كان بذاكر ليهم وكمان بيساعدني في الشغل بس كونت ديما انا الشخص الي بيشتغل اكتر في الورشه وبذاكر وساعات كونت بشتغل حاجات تانيه.
قطعتو ملك. بتشتغل اي تاني.
سليم. كونت ماسك الحسابات بتاعت القهوه بتاعت عمي عبد الرحمن الراجل الطيب الي هناك دي .عم عبد الرحمن. صباح الخير يا سليم يابني وشاور ليه.
سليم. شاور ليه صباح النور ياا راجل يا طيب .ملك ابتسمت . وازي كملت تعليمك وانت بتشتغل؟!.
سليم. كونت بذاكر وكونت لما بحتاج اي حاجه مش فاهمها كان مالك بيشرحها ليه لان هو كات بيروح دروس عني .
ملك. انت بجد جدع اوي يعني واحد زيك صعب حد يلاقي اليومين دول باباك سابك وهرب علي كلام الراجل الي اسمه علي بتاع امبارح دي واشتغلت وطلع عينك بدل الشغل اتنين وذاكرت وتعبت وبقيت مهندس ميكانيكا وشلت مسؤوليه اخواتك ونفسك بجد يابختها الي ها تتجوزك يا سليم .
سليم ابتسم. لا بختها ولا حاجه دي انا ها يطلع عين امي علي اما اروح البيت لا ها اقدر اخرجها ولا افسحها غير مره في الاسبوع وممكن نقضيها في مركب علي النيل ولب وترمس ويوم ما اخربها اوي اجيب ليها كشري من عند ابو طارق .
ملك. واي يعني هو دي عيب ولا حرام وبعدين طب ما انت واحد مجتهد ومهندس ولسه في بدايه حياتك وبتفكر تعمل شركه علي قدك اهو وبكره ها تكبر وتبقي شركه كبيره وتعمل معرض عربيات وتبقي اقل عربيه عندك بخمسه او سته مليون وبعدين تعمل مصنع بقاا عربيات وتصدر بره وتبقي حاجه كبيره.
سليم. يابنتي حيلك حيلك الي زينااااااااا يخاف يحلم فجائه خلتيني اكبر رجل اعمال في مصر كده 😅.
ملك. انت مش بدأت عشان يبقي عندك شركه.
سليم. اه.
ملك. يبقي كل دي في ايدك وبشطرتك .
سليم. اممم معقول بردو .
ملك. لزم تحلم بالمستحيل عشان تحقق الي انت عاوزه فهمت.
سليم. فهمت بس انت بقا الي تستاهلي احسن واحد في الدنيا دي كفايه ضحكتك والتفائل الي عندك.
ملك. انت بتعاكس والاه اي لا بقولك اي انا بنت بلد اوي يعني وممكن افضحك.
سليم. لا يا ستي خلاص بهزر😂😂😂.
ملك. طب ما تعزمني علي حاجه والاه انت بخيل والاه اي.
سليم. عيوني تشربي اي معلش نسيت.
ملك. اتلي حاجه بتحبها لان مش اعرف المفروض اطلب اي في حاره زي دي .
سليم. اجبلك سحلب والاه قهوي والاه نسكافيه.
ملك. اي سحلب دي .
سليم . بضحك حاجه لونها ابيض وعليها سمسم ومكسرات وبنحط عليها لبن.
ملك. اشطا ها اجربه.
سليم. عم عبد الرحمن اعملنا اتنين سحلب وحياتك الغاليين.
أنت تقرأ
حبها المستحيل🥺💗.
Romanceتدور الروايه عن شاب عايش في حي شعبي وبنت غنيه بتواجه ابوها وقسوته عليها هي واخوها وفجاه كل حاجه بتتغير لما تقابل بطلنا وتبدأ تشوف الدنيا بشكل جديد بطلنا ها يواجهه مشاكل كتير بسببها ولكن هل ها يكمل والاه القدر ليه رائي تاني.