هروب 🏃

380 7 3
                                    

حبها المستحيل .
البارت 2.
الياس. قومييي اهدي يا حببتي  انت صح يلا قومي ما تزعليش انا اسف بس اعمل اي لازم اسكت عشان نهرب وها اكشفه وعد مني ها انهي الظلم دا بي ايدي وعد قومي يا حبيبتي .

ملك. بدموع لازم يحس بالناس احنا مش حيوانات يا الياس احنا بشر..

بعد ساعه تقريباً ،بعد ما بدأت الشمس تختفي  .

الداده. يا حببتي خلاص هتمشي ومش هاشوفك تاني .

ملك. لا يا داده هبقي اشوفك يمكن بابا يتغير وإلا كده هنشوف حل عشان نخلص الناس من شره ادعيلي .

الداده. ربنا معاكي يا حبيبتي .

ملك بخبث. هو بابا فين .

الداده.نزل بشوف المنصب الجديد وممكن يحلف اليمين .

ملك. تمام تعالي معايا علي المطبخ .

الداده.لي يابنتي ؟!.

ملك. أنتِ طبخه إيه انهاردة .

الداده. طبخت مكرونة بالبشاميل ؛كمان عملة ليكي فراخ متبلة ،عشان البيه الكبير عمله محاشي ما انت عارفه مش بيحب المكرونة بالبشاميل.

ملك. طيب اتيلي شنطة كبيرة تمام ،حطي الأكل دا كله في الشنطة دي تمام بس يكون متغلف  كويس اويي تمام وحطيلي اي شوكولاتة موجوده هنا ،وببسي ،المج بتاعي ،طبقين ،مج الياس ،القهوي بتاعتي ،لبن عشان اعمل قهوي بالبن  ،حطيلي  أكل عشان ممكن منعرفش نجيب في الأول الحاجات دي لو سمحتي يا داده .

ملك جريت راحت تجيب جهاز العاب الفديو وهي بتكلم نفسها. اي دا كونت هنساك يابني تعاله في حضن امك يا جلب امك .

الياس. اي يابههه انت ها تاخدي الڤيلا معاكي ؟!.

ملك. هو كدا كدا مش هيحس بحاجة اما احنا هنحس ؛بعدين دا مالي ،فلوسي ،فلوس جدي انت نسيت أن كل الحاجات دي بتاعتنا ،جدي كاتبها لينا بس هووو المفترييي بقااا سايق فيها وكأن مش مالنا .

الياس. يلا موبايلك وتعالي يلا .

ملك. عااااااااااا كونت هانسي الواي فاي يا عم وجريت تجيبه .

الياس. تصدقي دا أهم حاجة .

خدت تلت شنط واحده فيها لبس الياس ،واحده فيها لبسها ،حاجتها ،التالتة كان فيها الأكل ،كانت اكبر واحده.

طلعوا من الڤيلا بعد معاناه معا الحرس  لحد ما تمكن الياس وملك من الهرب بمساعدة الداده .

كان في انتظارهم مالك وسليم اصدقاء الياس .

الياس. احب اعرفك دا سليم اللي حكيت ليكي عليه ودا مالك اخوه التوائم نسيت احكيلك عنه دا بقا ياستي ها يتعين معيد السنة دي في كلية هندسة معماري .

ملك. اتشرفت بيكم .
سليم. واحنا كمان يلا عشان محدش فينا يتأخر .

(ملك. كانت ملامح سليم جامدة ؛لكن كنت عارفة أن ذالك بسبب طفولته القاسية وان بداخله مشاعر طيبة عكس ما يظهر خارجه).

حبها المستحيل🥺💗.حيث تعيش القصص. اكتشف الآن