Vycházím z řady, a jdu k pódiu. Snažím se mít neutrální výraz, ale nedaří se mi to. Myslím na bratra, na sestry, na mámu, na Rue. Do očí se mi hrnou slzy.Párkrát zamrkám a doufám že to nejde poznat. Nechci aby si ostatní splátci mysleli, že jsem jen ubrečená malá holka.
Na náměstí je takové ticho, že slyším reprodrozdy zpívat v sadech. Vratkými krůčky stoupám po dřevěných schodech a mám pocit, že se zastavil čas. Všichni se na mě dívají, dokonce i Vivien jakoby ztratila řeč.
Chvíli nehybně stojím a dívám se na zem, přeju si aby někdo prolomil to trýznivé ticho. "Tak toto je náš dívčí splátce pro 11. kraj.Scarlett Barnette." vypraví ze sebe nakonec." A teď chlapci".
Modlím se aby to nebyl John.Ať to není John." Rudy Middle!" vykřikne Vivien. Očima klouzám po zástupu chlapců." Rudy?" Ptá se Vividen. " Je tu Rudy?"
"Ano", ozývá se ze zadní řady , "Jsem tady..."Z řady vystupuje vysoký kluk stejné pleti jako mám já.Může mu být tak sedmnáct.Přichází na jeviště."Podejte si ruce!" Vybízí nás. Má ruka je tak malá v té jeho. Na minutu se mi dívá do očí.Jeho pohled je plný touhy a utrpení. Sklopím oči." Dámy a pánové toto jsou naši letošní splátci pro 11. kraj.Prosím potlesk!" Nikdo netleská.Koutkem oka zahlédnu Jill. Pláče.
Sklizeň je u konce. Přicházejí mírotvorci a odvádějí nás do budovy, kde se možná naposledy uvidíme se svými blízkými.Ani se v místnosti nestačím rozhlédnout, když dveře rozráží John, Melany,Máma Jill. Všichni čtyři pláčou." Scarlet! Zvolá Melany a vrhne se mi kolem krku. Jill dělá to samé a John také. Teď už pláču taky. " Musíš to vyhrát." říká John." Jsi chytrá někde se schovej ale neudělej stejnou chybu jako...." Chvíli se odmlčí. "Rue". Dopoví větu."Ty to zvládneš"říká Melany,"věřím ti. Máma pláče také a neustále mi opakuje :" Miluju tě, miluju tě, miluju tě..."
"Čas vypršel!" Volá mírotvorce a odvádí je pryč. Jill se ve dveřích ještě otočí a zvolá:"Vyhraj!Mám tě ráda!" A pak se dveře zabouchly.Po čtyřech letech to byla její první slova."Budu se snažit "šeptám.
ČTEŠ
Hunger games 78.ročník Skoro jako sestra
Fiksi Penggemar78. Hladové hry v 11. kraji. Den sklizně. 11852 jmen v osudí.Jen jedno patří dívce tolik podobné své mrtvé sestře.Od smrti kouzelné dívenky v modrých šatech uplynuly čtyři roky.Tolik se změnilo a tolik se ještě změní...