Gece Konuşmaları II - Delirmek

37 0 0
                                    

+Aydınlanma mevzusunu kaçırdım ben bi dakika. Aydınlanma bi kerelik mi sence?

-hayır amına koyim bi kerelik olsa aydınlandıktan sonra yaşamak yine gereksiz olurdu amk.

+Evet. Yani öyle olsa öyle olurdu. Gerçi o zaman o aydınlanma muazzam büyük olurdu ve kökten değiştirirdi hayatını.

-ve belki de gerçekten de öyle bir aydınlanmadan sonra ölmek şart olurdu ve bu hiç sorun olmazdı ?

+Şu yok dediğim tek ve ilahi cevap var ya. Neden yaşıyoruz sorusuna. Bunun cevabını bulduğunu düşünsene.

+Belki inandın bi şekilde ilahi bi varlığa. İkna da oldun. Ona ulaşmaya çabalardın o zaman sürekli.

-düşünemiom olum bence imkansız çünkü o. ve bence aydınlanma nasıl bişi bilio musun öyle bir aydınlanma yani. psikolojin kökten değişiyor. birnevi deliriyorsun. bambaşka bir düşünce yapın oluşuyor şu anki halimizle tasavvur dahi edemeyeceğimiz bir şey

+Ki o da baya tanrı oluyor lan dümdüz :d

+Belki de delirmiyorsun. Tek akıllı sen oluyorsun. Öyle bi aydınlanmadan sonra bırak da aydınlanamayanlar deli olsun aq.

-vayyyy :dsfjsdşlffsa çok iyiy mk

+Olum delirme dediğin şey aydınlanma yolunda tatmin edici bi cevap bulamayıp sürekli düşünmekten kafayı kırmaktır. Aydınlandığında daha fazla düşünmene gerek kalmaz. Çünkü tek ve mantığı sorgulanamaz bi cevap bulmuşsundur. fazla düşünce delirtir adamı. Özet olarak aradığın, ararken delirdiğin o cevabı bulunca düşüncelerden arınıp dingin bi herif olur çıkarsın. Nitekim meditasyonların hepsinde zihnini boşalt derler. Nirvanaya ulaşmak düşünmemektir hiçbir şekilde.

-vay amına koyim. yaşamın saçma olduğu bir yerde aydınlanmak delirmekten başka ne olabilirdi ki zaten lan !

+Zıt şeyleri mi savunuyoruz lan şu an sjjdd Kafa gitti benim

-hayır amına koyim anı şeyi söylüyoruz. aydınlanmak delirmektir. delirmek saçmadır tıpkı yaşam gibi. tutarlı. her şey tutarlı. siktiğimin hiçbir şeyi anlamlı değil ama tutarlı !

-"Düş gücü bulunmayanların son sığınağıdır, tutarlılık." hassiktirrrrr oscar wildein sözü amk

-"Zihinsel yaşam için tutarlılık neyse duygusal yaşam için de vefa odur: basit bir yenilgi itirafı." yenilgi. hayatın bir anlamı olmadığını kabul ediyoruz. yenilgiyi kabulleniyoruz amına koyim

-"Tutarlılık, hayal gücünden yoksun olanların son sığınağıdır." bunu da demiş. ya da hayal gücünün sonuna ulaşanların ?

-Tüm akıl hastalıklarının temelinde meşru acıları yaşamayı reddetmek yatar. - Carl Jung

-Delilik sandığınız şeyin sadece duyuların keskinleşmesi olduğunu söylememiş miydim ben size?[1] - Edgar Allan Poe

- ve bunu da ben söylüyorum. "bazen düşman o kadar güçlü olur ki, o düşman karşısında kazanabileceğiniz tek ve en iyi zafer, yenilgiyi kabullenmektir."

biteviyeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin