Matrix filmini izlemişseniz söylediklerim size fazla yabancı gelmeyecektir. Dünyamızın sadece bizim algılarımızın beynimizdeki bir yansımasından fazlası olmadığını bilmeyen kalmadı neredeyse. Yani kırmızı renk kırmızı olduğu için değil, beyniniz, gözünüze ulaşan dalgaboylarını kırmızı olarak yorumladığı için kırmızı. Yani gerçek anlamda kırmızı diye bir renk yok. Duyduğunuz sesler de aynı şekilde. Sadece kulağınıza ulaşan dalgaboylarının beyinde yorumlanmasından başka bir şey değil. Öyleyse gördüklerinizin gerçek olduğunu nasıl iddia edebilirsiniz ?
İnternette bir çok illüzyon testleri dolaşmakta. Biraz araştırarak beyninizin aslında sizi nasıl kandırdığını, hatta bazı durumlarda gerçeği kasıtlı bir şekilde sizden nasıl sakladığını görebilirsiniz. Descartes'in de dediği gibi, şu durumda gerçek olduğunu savunabileceğiniz tek şey benliğinizdir. Düşünüyoruz, öyleyse varız. Ama diğer tüm bilgiler sorgulanabilir çünkü asla güvenemeyeceğimiz algılarımızla elde edilmiş ve beynimiz tarafından bilincimize sunulmuştur.
Çok gelişmiş biir bilgisayar oyunundaki herhangi bir karakter olup olmadığınızı nasıl bilebilirsiniz ? Şu an rüyada olsanız bunun ayırdına varabilir miydiniz ? Rüyadayken gördüklerinizin gerçek olup olmadığından şüphe duyuyor musunuz ? Tüm bunlar aslında yaşadığımız dünyanın gerçekliğine vurulmuş darbedir. Kimileri felsefe veya bilimkurgu olduğunu söyleyebilir ama fiziktir ve gerçeklik olasılığı vardır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
biteviye
No Ficciónhayatın ve ölümün anlamı üzerine felsefe. Yazdım, yazmasam çıldıracaktım. Beynime üşüşen düşünceler her an, her dakika beni yiyip bitiriyordu. Onları bir kağıda kusarsam, beni rahat bırakacaklarını umdum.