chapter8

70 2 0
                                    

Beberapa hari kemudian.

Hazel bangun lalu menoleh ketepi kerana ingin mengapai sesuatu disebelahnya. Namun, dia nampak sejambak bunga tepinya. Hazel mengambil satu note yang ditinggalkan di dalam bunga tersebut.

The note:

Im sorry. Saya tak ada niat pun nak buat awak macam tu. Yes memang saya kejam, saya mengaku apabila saya bersama awak saya menjadi lelaki yang sangat baik. Saya pernah buat orang lebih teruk dari itu. Bila orang itu adalah awak, saya tidak akan pernah melakukan perkara yang paling teruk kepada awak. Saya tak jahat hazel, saya cuma inginkan awak. Saya tidak mampu ungkapkan kepada awak. Hazel awak lah wanita paling tercantik dimata saya. Saya tidak pernah suka orang lain melainkan ibu saya. Saya hanya ada ibu saya, sebab itu saya tidak sanggup melihat orang memperlakukan ibu saya seperti itu. Bila orang itu adalah awak saya amat kecewa dan nyesal sekaligus. Awak special hazel. Im sorry again.

-j

Hazel tidak mampu mengucapkan apa apa kerana dia terlampau kecewa sebenarnya.

"Tak payah lah kau nak kecewa bagai, kenapa nak menyesal. Aku bukan sesiapa bagi kau, aku benci kau" hazel membaling bunga itu.

Nurse pun masuk, takut apa apa terjadi kepada dia kan.

"Cik okay ke ? Kenapa baling bunga ni ? Bunga ni cantiklah" nurse.

"Kalau kau nak ambik jelah aku taknak bunga tu" hazels menjeling.

"Hm yelah, cik ada nak apa apa tak ?" nurse itu bertanya kepada hazels.

"Nak keluar jelah, bila aku boleh bla ni aku dah lama sangat kat sini ni" hazel.

"Petang nanti cik akan keluar bersabar dulu ye, kami akan mengambil record cik dulu" nurse.

"Yelah haishh" hazels mencuba untuk bangun untuk ke tandas.

"Cik boleh tak ? Saya tolong" cuba untuk membantu hazels berjalan ke tandas.

"Aku bolehlah aku tak cacat organ dalaman aku je sakit" hazels.

"Bukan cik, kaki cik kan dah kena duri tu haritu saya takut kaki cik tak kuat" nurse .

"Boleh dah ok dah" hazel tidak hiraukan nurse itu terus keluar je.

Sedang hazel nak keluar dia nampak jeonguk membawa seplastik apa tah. Dia tertanya tanya.

"Eh hazel, awak nak gi mana ?" jeonguk.

"Pergi tandas lah" hazel.

"Oh saya ada beli ni tuk awak nanti kita makan sama sama nak tak ?" jeonguk.

"Boleh tunggu saya kat wad sana" hazel.

"Okayyy" jeonguk cepat cepat menghantar seplastik jjajangmyeon yang dibeli olehnya.

Beberapa minit kemudian setelah hazel pergi ke tandas.

"Tadaaaa sedap ni" jeonguk.

"Omg dah lama saya tak makan ni, thank you jeonguk , kenapa lah awak baik sangat" memeluk jeonguk.

"Welcome, jom makan nanti saya bawak awak keluar" jeonguk membalas pelukan hazel.

"Pfft jap awak ada apa apa ke ? Orang kata kalau sesorang ajak makan jajangmyeon ni lain" hazel.

"Apa awak ni tak semestinya lah, makan jelah hok aloh saya lalu kedai ni tadi ngidam pulak" jeonguk.

"Haha awak pompuan ke" hazel sakat jeonguk.

"Ish tak baik macam tu" jeonguk.

"Oh btw mana yang lain ? Awak jeke" hazel.

"Dorang busy, tak pe kita kita je" jeonguk.

𝑰 𝑾𝑨𝑵𝑵𝑨 𝑩𝑬 𝒀𝑶𝑼𝑹𝑺Where stories live. Discover now