(kezdetleges) Boka/Áts Feri, Nemecsek/Idősebb pásztor
A hófödte Budapest ünnepi fényei elkápráztattak minden polgárt este, még azt is, aki most húzott le 12 órát s lassan agyérgörcsöt kapott a sok idióta embertől.
De most, délután fél kettőkor az óriási tömegben senkinek eszébe se jutott, hogy a karácsonyi dekorációkat figyelje. A taxisok dudáltak, baleset miatt dugó volt, az emberek úgy rohangáltak fel- alá, mint a hangyák, mindenki a haját tépte idegességében.
Ám az ég felé nyújtózkodó tömbházak rejtekében síri csend honolt. Ott, egy régi, kopott játszótéren néhány tizenéves srác a területéért küzdött.
Az embereknek fogalmuk sem volt arról, hogy itt mi folyik. Nem tudták, hogy mekkora a tétje ennek a komoly hócsatának a Vörös ingesek és a Pál utcai fiúk között.
A két vezér, Áts Feri és Boka János ugyan megállapodtak a harc előtt és lefektettek néhány szabályt, mint mindig, hogy senki, még véletlenül se sérüljön meg komolyabban, ám mindig volt egy- két felhasadt száj, monokli vagy horzsolás. De ez most más volt.
A játék lassan kezdett eldúrvulni. Egy kis anyázással meg csipkelődéssel indult az egész, de aztán átcsapott valami másba. S Boka már hiába figyelmeztette Csónakost, hogy ebből baj lesz, hagyják abba a marakodást Pásztor Ádámmal. A két fiú már túlságosan belelendült a vitába, ami végül verekedéshez vezetett.
- Csónakos, vigyázz!- figyelmeztette Kolnay a közeledő dombra a földön fetrengő fiúkat.
- Nyugi már papuskám, elintézem egye- Arhg!
Csónakos mondata üvöltésbe torkollott, ahogy Pásztor Ádámmal megállíthatatlanul gurultak lefelé a meredek dombon. A hóréteg itt közel sem volt olyan vastag, mint a tetőn, jónéhány nagyobb kő állt az útjukba. Szinte kivétel nélkül mindegyiknek nekimentek, beverték a fejüket, a térdüket, az oldalukat és még ki tudja hány testrészüket.
Végül Csónakos háttal egy fának ütközve megállt és nem gurult tovább, de az idősebb Pásztor a domb aljáig meg sem állt. Ott pedig nekiment egy régi, rozoga raktár félének, ami aztán rá is omlott.
A többi fiú már lefelé kapaszkodott s szüntelenül a szerencsétlenül járt fiúk nevét kiáltozták, ami nem segített a helyzeten.
- Csónakos! Te ütődött!- korholta rögtön Csele, aki elsőként ért oda.- Agyon foglak ütni!
- Csak azt ne szépfiú... Így is fáj mindenem...
- Egyben vagy?- térdelt le mellé Boka is.
- Meg se kottyant papuskám...- kijelentésével ellentétben arca eltorzúlt a fájdalomtól, mikor megpróbálták felhúzni a földről.
- Ádám!- zúgott el mellettük egy Nemecsek, olyan gyorsan, hogy még Áts Feri és Pásztor Dávid is csak nehezen tartották vele a lépést. A kis szőke térden csúszva fékezett le szerencsétlen Pásztor mellet, aki csak félig látszott ki a sok deszka és hó alól.
- Te hülye! Mi a francot képzeltél?! Mi van, ha kitöröd a nyakad?! Ádám! Ádám...? Héj, nyisd ki a szemed! Ádám? Ne csináld, komolyan... Ez nem vicces...- szipogott s szeplős arcát könnyek mosták.
- Ádám!- érkezett meg Áts és Dávid egyszerre.
- Bátyus! Jól vagy?
- Ádám...- rázogatta Nemecsek.
- Ernő, ne sírj... Jól vagyok...
- Annyira felelőtlen vagy! Miért nem tudsz vigyázni magadra?! Komolyabb bajod is lehet!
- De nincs semmi bajom. Jól vagyok, látod?- tornázta magát ülő helyzetbe Ádám s átölelte a remegő fiút.
- Ernő? Mi ez az egész?
Nemecsek lassan felnézett. Már mindenki ott volt. Boka pedig csípőre tett kézzel, olyan igazi apukás stílusban, várta a választ.
- Mi csak...- kezdte volna Pásztor Ádám, de a kis szőke félbeszakította.
- El kéne mennünk a doktorhoz. Lehet, hogy komolyabb bajuk is van.
- Rendben. Kolnay, felhívnád édesapádat, hogy bemehetünk e hozzá?- intézkedett Boka, s fejben már eltervezte, hogy majd később kifaggatja barátját, de Áts Feri közbeszólt.
- Ádám, nem akartok mondani valamit?
- Nem lehetne később? Úgy oldalba ütött egy kő, hogy mindjárt kidobom a vesémet.
- A fater azt mondta, mehetünk.- fejezte be a telefonálást Kolnay.
- Köszönöm!- bólintott Boka.- A csatát egyenlőre felfüggesztjük. Én elmegyek Csónakossal és Ádámmal Kolnay doktorhoz.
- Én is megyek.- jelentette ki Áts Feri.
- És én is!- pattant fel rögtön Nemecsek is.
- Jó, de ennyi! A többiek menjenek haza.
Kolnay doktor egy ötven év feletti ősz szakállas, szemüveges ember volt s több, mint két méter magas.
- Felszakadt szemöldök, egy törött bal kéz, megrándult boka, egy repedt borda, törött jobb nagy ujj, ezen kívül néhány horzsolás és apróbb seb a felső testen. Mi történt egyáltalán?- Kolnay doktor már rengetegszer látta el a fiúk kissebb- nagyobb sérüléseit, de hasonló eset csak nagyon ritkán fordult elő.
- Rossz helyen játszottunk és egy rozoga kis fa építmény útban volt.- magyarázta Boka.
- Értem. Legközelebb vigyázzatok jobban. Itt vannak a receptek. Egy hét múlva jöjjetek vissza újabb kivizsgálásra, addig kövessétek az utasításokat.
- Igen is.
- Köszönjük doktor úr. Viszont látásra.
- Viszont látásra.
Amint kiértek a rendelőből, Boka a gyógyszertár felé vette az irányt.
- Vegyük ki a gyógyszereket, aztán irány haza pihenni.
- Nagy muter ki fog nyírni.- röhögött Csónakos.
- Szerintem Csele hamarabb megteszi. Menj és hívd fel. Már tutira betegre aggódta magát és lélegeztető gépre került.
- Jól van.
Csónakos elindult, hogy kicsit arrébb telefonálhasson. Nem akarta, hogy mindenki hallja, ahogy Csele tíz percen keresztül szidja majd az anyja testvérének a kutyájának a kölykét is.
- Én megyek. Dávid már biztos vár.- készült csendben lelépni Ádám, de Nemecsek ezt nem hagyta.
- Először megvesszük, amit az orvos felírt.
- Ernő, nekem erre nincs most pénzem.- suttogta, de a két vezér is tisztán hallotta.
- Azt mondtam megvesszük.
- Nem! A múltkor is te fizetted a mozit. Ez most nagyon drága.
- Nem érdekel, meg kell gyógyulnod! Most ez a legfontosabb.
- Ernő...
- Ide figyelj Pásztor Ádám! Most azonnal be jössz velem abba a kib.szott gyógyszertárba, különben két hétig biztos nem érhetsz hozzám egy ujjal sem! Megértetted?
- Igen...- törődött bele az összefoltozott fiú s szó nélkül elindult előre. Boka és Feri csak döbbenten néztek egymásra, majd Nemecsekre.
- Mi van?- értetlenkedett a szőke.
- Ja, én is ezt kérdezem.- bólintott Feri.- Honnan tudod, hogy Ádámnak anyagi gondjai vannak?
- Milyen mozi? Milyen tipi-tapi megvonás?- folytatta Boka.
Nyögvenyelősen, de sikerült kinyögni, hogy Ernő és Ádám már egy ideje randizgatnak és együtt vannak.
- Szóval ezek tényleg együtt vannak.- jegyezte meg Boka szórakozottan. Hogy jó kedvében mosolygott vagy, mert az őrület határán állt, azt nem lehetett tudni.
- Aha...- nézett még mindig furán Feri a vallomás hatása alatt, miközben az utcákat rótták ketten Bokával.
- Azt hiszem gyűlést kell majd tartanunk. Te is egyetértesz Feri?
- Pillanat... Egy kicsit... Még... Fel kell dolgoznom... Azt hiszem.
- Egy kávé?
- Lehetne inkább sör?
- Oké! Ezt én állom.Heló!
Igen, sajnos lesznek ilyen kis csúszások 😅
Nekem nem volt előre betervezve ez a kalendárium, szóval nem készültem előre részekkel.
Ráadásul egy füzetbe kezdtem el írni és onnan még átírom gépre, még kicsit kijavítom, kiegészítem. Ez is időbe telik.
A másik dolog pedig: az előző két részben szerepelt Nóci. Ő egy ilyen visszatérő karakter lesz. Ugyanaz a név, csak más- más szerepekben. Igen, lusta vagyok új neveket kiatalálni😅
Ha minden jól megy, holnap dupla részt hozok.💕
ESTÁS LEYENDO
𝔸𝕕𝕧𝕖𝕟𝕥𝕚 𝕂𝕒𝕝𝕖𝕟𝕕𝕒́𝕣𝕚𝕦𝕞 2022 {ℙ.𝕌.𝔽.}
FanficÉvekkel ezelőtt (2016 körül) egy Pál utcai fiúk témájú történettel indult el nálam ez az egész 'könyv írás' dolog. És most ugyanoda kanyarodok vissza. November 30-án rájöttem, hogy talán ez így mégsem jó. A Karácsony nem a takarításról, sütésről, sz...