Boka/ Áts Feri
Karácsony előtt egy héttel három álló napig zuhogott az eső s Feri elkönyvelte, hogy idén sem lesz fehér karácsonyuk. De még 24-e előtt megérkezett a hó, pont időben. Boka csillogó szemekkel bámult ki az ablakon és csodálta a hatalmas pelyhekben hulló fehér csodát, ahogy lassan belepi az összes utcát, kocsit és háztetőt. Olyan volt, mintha ez a makulátlan, hideg anyag azért lett megteremtve, hogy elfedje az emberek és az, olykor zord, kegyetlen város hibáit.
- Jani!- szólt Feri már vagy tizedjére. Áts korán reggel felkelt és miközben próbálta Bokába diktálni a reggeli, friss kávét, közölte, hogy rengeteg dolguk van még az ünneplés előtt és kemény munka vár rájuk. Ez azt jelentette, hogy nem lesz egyhamar összebújás a kanapén és a "délutáni, teljesen hirtelen jött sex a zuhany alatt" is elmarad.
- Csipkedd magad Boka! Újévig sem végzünk, ha ilyen nagypapi tempóban fogsz mozogni.
- Lehetnél kicsit megértőbb!- vágta rá durcásan Jani. Kelletlenül otthagyta a gyönyörű jégvirágos ablakot s egy olyan igazi "elegem van mindenből, nincs értelme az életnek" fejjel (amit a többiek ritkán láttak tőle) odacammogott Feri mellé, aki már egy új piros, Santa Claus is comin' to town feliratos kötényben kevergetett valamit a tűzhelyen. Boka, mint egy zombi megállt mellette s furán bámulta a lábast a tűzhelyen, amin volt még egy. Feri az abban lévő, félig olvadt csokoládét kavargatta lelkesen egy spatulával.
- Gyere bogár, mérj ki nekem 2 dl tejet. Aztán lassan hozzáöntheted a liszthez, miközben folyamatosan kevergeted.- adta ki azonnal az első instrukciókat, amik elég bonyolultnak bizonyultak, mert Bokának kábé hatszor kellett elmondani mindent, mire félig jól megcsinálta.
- Jani, lassan kavard és lágyan, különben összeomlik a tojásfehérjés krém.
- Nem jobban, mint én...
- Hogy mondod?
- Kegyetlenül összeomlottam!- ismételte Boka, ezúttal jóval hangosabban.
- Nem hiszlek el.- csóválta fejét Feri félig mosolyogva, félig idegbeteg állapotban.- Régen mindig azt gondoltam, hogy nahát, ez a Boka János milyen higgadt, megfontolt, türelmes a többiekkel, céltudatos, jók a jegyei... Most meg olyan vagy, mint egy három éves, akit a szülei kegyetlenül magára hagytak az oviban, ahol ráadásul elvették a kedvenc plüssmackóját.
- Szóval, miután láttad ezt az oldalamat, csalódtál és arra jutottál, hogy így már nem szeretsz és nincs szükséged egy ilyen kis szerencsétlen idegroncsra?- úgy tűnt, a kávé nem fejtette ki teljesen a hatását s Boka még mindig egy életképtelen, beteg elefánt fóka bébiként viselkedett.
- Boka János!- hagyott abba mindent Feri s két lisztes tenyere közzé fogta Jani, az alvástól még mindig puffadt arcát.- Szeretlek! Érted?!- üvöltötte az arcába, alig pár centire tőle. Szóval elég lett volna suttognia, Boka akkor is tökéletesen értette volna, de, mint mondtam, Feri az agyfasz hajszálvékony határvonalán tangózott egy pingvinnel.
- De...
- Nincs semmilyen "de"! Szeretlek, úgy, ahogy vagy! Tehát most gyorsan megsütjük ezt a szerencsétlen sütit anyukádnak a karácsonyi vacsorára, aztán olyan büntetést kapsz az előbbiért, hogy az ünnep végéig nem fogod elhagyni el a házat, legalábbis a saját lábadon biztos nem. Világos?
- Igen!
Boka ijedtében mindent megígért, aztán mindent szentül be is tartott s egész nap igazán engedelmes kuktaként viselkedett. Hogy ez Feri kirohanása miatt volt vagy azért, mert mégsem marad el a "délutáni, hirtelen sex a zuhany alatt".A belső hang nem hagy nyugodni...
Meg az sem, hogy 35 percbe telt ezt megírni, a tesóm által küldött videókat viszont 50 percig nézegettem.
Ráadásul már hivatalosan is december 24-e és még mindig le vagyok maradva 8 résszel.
Újévig befejezem, eskü (csak valaki szóljon a rokonoknak, hogy pihenni akarok, nem agyfaszt kapva megpukkadni)
Tanulság: ihlet és motiváció hiány tengerén vergődve, ne kezdj bele új könyvbe, mert el leszel temetve.
Boldog karácsonyt!🎄🪩🧁
STAI LEGGENDO
𝔸𝕕𝕧𝕖𝕟𝕥𝕚 𝕂𝕒𝕝𝕖𝕟𝕕𝕒́𝕣𝕚𝕦𝕞 2022 {ℙ.𝕌.𝔽.}
FanfictionÉvekkel ezelőtt (2016 körül) egy Pál utcai fiúk témájú történettel indult el nálam ez az egész 'könyv írás' dolog. És most ugyanoda kanyarodok vissza. November 30-án rájöttem, hogy talán ez így mégsem jó. A Karácsony nem a takarításról, sütésről, sz...