December 15.

36 7 0
                                    

Csele/ Csónakos

A fehér téren rengeteg ember nyüzsgött, volt aki a standok miatt rohangált, nem volt kalapács, mások a karácsonyfával foglalkoztak, volt, aki csak bámészkodni jött, mások a díszeket hozták, pakolták.
Csónakos a többiekkel együtt várt. Túl hamar kihívták őket, a fa még nem volt felállítva és addig nem lehetett feltenni a díszeket. Mert amilyen szerencsétlenek az innen- onnan jött munkások, a fa beleakadna a fényfűzérekbe, amik (a tervező idei elképzelései szerint) keresztül- kasul átszelik majd a főteret.
Ezeket feltenni és beüzemelni Csónakosék feladata volt. Azért vállalta el, mert jól jön a plusz pénz és így, karácsony környékén sok apró munka volt. Mindenkinek jól jött a segítség, s meg is fizették.
A negyedik ilyen nap már csak a nagyobb (könnyebben kezelhető) díszek maradtak: óriás gömbök, csillagok, egy pedofilnak kinéző mikulás és egy nagyon creepy hóember, amit a gyerekek valamiért nagyon imádtak.
A legtöbb diákot kihozták a térre korcsolyázni, megnézni a feldíszített teret. De volt egy kis csapat, pontosabban kórus, akik a téren próbáltak a karácsonyi előadásra. Valami gyűjtést szerveztek az árvák számára.
Csónakos minden alkalommal meghallgatta őket, még akkor is, ha közben a létra tetején állva kellett egy hatalmas, világító hópelyhet középre helyeznie és lentről hárman irányították 10 irányba.
De Csónakos megfogadta, hogy nem lesz ideges, jön a karácsony, a szeretet ünnepe. Ez nem mindig ment neki, de a kórus vezetője, Csele (a fiatal ének tanár) hangja mindig megnyugtatta.
Már első nap megismerkedtek, mikor Csele először jött ki a gyerekekkel, néhány 5-8 osztályossal. A csapat nagy része lányokból állt, s talán a tanár jobban érdekelte őket, mint az éneklés. Mindenesetre így is szép volt az egész.
A fényekkel, díszekkel dolgozók délután kaptak forró teát és rétest.
Csónakos épp megkapta az adagját, mikor megfordulva valami vagy valaki nekicsapódott a lábának s majdnem kiöntötte a forró teát.
- Bandi!- kiáltott egy ismerős hang. Csónakos és a kisfiú, aki az előbb neki jött egyszerre fordultak a feléjük rohanó Cseléhez.- Igen?
- Ne szaldgálj már ennyit. Mit mondok édesanyának, ha elveszítelek?- korholta a kis Bandikát Csele s ezúttal megragadta a kapucniját, hogy ne szökhessen el.- Bocsánat, folyton elszökik.
- Ő nem a diákod, igaz?
- Nem. Ő a nővérem kisfia. Megkért, hogy vigyázzak rá ma délután, de ki kellett jönnöm a kórussal.
- Bandi?- guggolt le Csónakos a, már megint szökni készülő fiú elé. Neve hallatán abbahagyta a kapálózást.- Kérsz egy kis rétest? Neked adom.
Nem kellett kétszer mondani, kikapta Csónakos kezéből a tésztát, s jóízűen enni kezdte.
- Ejnye! Hogy mondod?- figyelmeztette Csele, hogy a köszönöm szépen elmaradt.
- Khoszöunom!- motyogta teli szájjal.
- Szívesen. Teát?- fordult most Cseléhez.
- Te nem eszel?
- De igen, otthon van egy kis füstölt kolbász, meg túró és csípős paprika. Meg amúgy se szeretem a teát.
- De...
- Sok jó hatása van a bélflórára és az emésztésre nézve, rengeteg gyógyító hatás és stb. Tudom, évekig ezzel traktált anyám. És igaza van, de ezt nehogy elmond neki.- Csele erre hangosan felnevetett. Csónakos szájából egy ilyen egyszerű kis mese is százszor érdekesebbek tűnt. Órákig el tudta volna hallgatni.
- Hát, Andris, remélem még találkozunk. Nekünk mennünk kell.
- Mindenképp.
- Eljössz az előadásra?- szólt közbe Bandi.- Én is itt leszek.
- Nem is tu...- felpillantva Csele reményteli, csillogó szemeibe, Csónakos nem fejezte be a mondatot.- Baj, ha kicsit kések?
- Nem, csak legyél itt és vegyél nekem rétest!
- Bandi!
- Jól van kölyök!- nevetett Csónakos.- Látom van eszed. Akkor december 24-én.
- Pontosan. Szia!
- Sziasztok.
Csónakos boldogan indult kocsija felé, s hazáig csak Csele nevetésétől viszhangzott a feje.

Csónakos boldogan indult kocsija felé, s hazáig csak Csele nevetésétől viszhangzott a feje

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Én: *suliba is írja a 15

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.


Én: *suliba is írja a 15. részt, hogy délután legyen ideje a 16-ra*
Belső Hang: Hát ezt elb.sztad!
Én: Miért?
BH: 19-E VAN!!!!!

𝔸𝕕𝕧𝕖𝕟𝕥𝕚 𝕂𝕒𝕝𝕖𝕟𝕕𝕒́𝕣𝕚𝕦𝕞 2022 {ℙ.𝕌.𝔽.}Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang