"Otravné slnko!" mrmlala si Gen popod nos. Posadila sa na posteli a svoje rozhodnutie rýchlo oľutovala. Do hlavy jej udrela dunivá bolesť. Pomaly pulzovala na spánkoch a širila sa smerom k zátylku. V ústach mala hotovú púšť. Keď sa jej bolesť akotak ustálila, rozhodla sa ptrejsť do kuchyne po trošku vody. Snažila sa utriediť si myšlienky. Nevedela rozoznať spomienky a sny.
Keď konečne prišla do kuchyne, povzdychla si. V spánkoch jej pulzovalo a suchoty boli horšie s každým krokom. Pomaly vytiahla pohár zo skrinky a prešla k drezu. Vodu napúšťala pomalým tempom. Nechcela si ešte viac dráždiť rozjatrené zmysly.
"Ale no, dobré ránko!" zahrmelo celou kuchyňou. Gen od ľaku vypadol pohár z ruky a roztrieštil sa na podlahe.
"Do riti!" zhúkla naďalej otočená chrbtom k narušiteľovi. Zo skrinky pod drezom vytiahla utierku a pomaly zbierala črepy zo zeme.
"Prepáč. Myslel som si, že ma počuješ." K Geniením rukám sa pridali ďalšie. Zdvihla hlavu a jej oči sa stretli s Benovými modrými. Letmo sa na ňu usmial a pokračoval v zbieraní. Črepy hodili do koša a Gen si vzala nový pohár zo skrinky. K vode tentoraz pridala aj aspirín. Cítila, že bez neho by neprežila ráno. Zapila malú tabletku a otočila sa nazad k Benovi.
"Ty si tu spal?" zdvihla jedno obočie a nespúšťala z neho pohľad.
"Presne tak." pritakal s mrazivým pokojom. Pohľadom si ju premeriaval a Gen premýšľala, či pred ním nestojí nahá. Nenápadne sa pozrela dole a pyžamu na sebe, našťastie, mala oblečenú. Nerozumela celej tejto situácii.
"Jess sa tu bála byť s tebou sama." vesvetľoval a založil si ruky na hrudi. Gen zmraštila tvár. Jess sa bála? Koho? Dopila vohu a pohár nechala položený na linke.
"Prečo sa Jess bála?" nedalo jej. Ben sa zarazil uprostred pohybu. Jeho spýtavý pohľad Gen desil.
"Čo si zo včerajška pamätáš?" oprel sa rukami o linku. Gen sa zamyslela a začala loviť v pamäti. V hlave sa jej vynárali nejasné obrazy. Všetko mala zahmlené. Spomínala si na večeru, na cestu do klubu. Spomenula si aj na Benových priateľov. Na to, že Jess a Ben spolu chodia. Hrali fľašu...
"Ó môj bože!" hlesla. Spomenula si na to ako sa pobila s Ceciliou. Niekto ju odtiahol von. Adam jej dal facku. No ešte predtým udrela Jessie.
"Čo sa to tam vlastne stalo? Bola si ako zmyslov zbavená." Ben ju chytil za ruku. Pozrela sa na neho a do očí sa jej tlačili slzy. Nahlas potiahla nosom a on si ju privinul k sebe. Obmotala mu ruky okolo pásu. Bol ako jej brat. Vždy vedel kedy potrebuje utešiť.
"Ja neviem. Odrazu som bola veľmi naštvaná. Cecilia niečo povedala o mojej mame. A ja som sa neovládla ale proste si myslím, že to bolo všetko čo sa vo mne nahromadilo. A aj ten tvoj kakoš ma dosť prekne sral." potiahla nosom a pomaly sa od neho odtiahla.
Ben sa zasmial a odhrnul jej vlasy z tváre. Pomaly si ju prezrel a zovrel pery. Jeho pohľad však upútalo niečo za Gen. Genevieve sa otočila a videla za sebou stáť Jessie. Tá pri pohľade na ňu zbledla.
"Bože, Gen, tvoja tvár!" hlesla a rukou jej prešla popod oko. Genie si až teraz uvedomila, že ju bolia aj niektoré miesta na tvári. Náhlivým krokom prešla do predsiene a namierila si to rovno k zrkadlu. Zdesene si obzerala svoj monokel a rozbitú peru. Pri tom pohľade sa jej do očí nahrnulo ešte viac sĺz.
"Chcela by som vidieť Ceciliu." zasmiala sa za ňou Jess a Gen sa neubránila smiechu.
"Neverím, že som po nej skočila." krútila Gen hlavou. Na tanieri pred ňou sa povaľovali waffle. Napichla ďalší kúsok a namáčala ho do džemu.
"Ver, že ani ja. Bola si nezastaviteľná. Mlátila si ju ako vrece." rozhadzovala rukami Jessie. Gen neverila vlstným ušiam.
"Mrzí ma, že som ťa udrela." Gen sklopila pohľad a spodná pera sa jej roztriasla.
"To nič. Ak ť to upokojí tak ti jednu vrazím aj ja a budeme si kvit." vyhlásila Jess a na to sa obe rozosmiali. Ben na ne neveriacky pozeral. Neveril ako ľahko sa o tom bavia. Úprimne sa na Gen hneval. Predsa len udrela jeho priateľku. Ale bola jeho sestra. Teda skoro.
"Ale mala by si sa ospravedlniť ešte jednej osobe." zarazil ich veselosť. Obe sa na neho spýtavo pozerali. Obočie sa mu vyšvihlo na vrch čela. Mali celkom dlhé vedenie, to im musel uznať.
"Akože Cecilii? Ty blúzniš. Neverím, že niečo také navrhuješ!" prskala Jess. Ben ostal ešte hodnú chvíľu ticho. Bez prerušenia ju nechal dokončiť jej monológ. Keď sa zdalo, že skončila nadýchla sa znova a pokračovala. Menovala všetky Ceciliine zlé vlastnosti, čo ju na nej vytáča, naschvály, ktoré im robí v škole.
"Zlatko, mňa nezaujíma žiadna Cecilia. Ja hovorím o Adamovi." Jess sa zarazila uprostred vety.
"Ou."
"On vytiahol Gen z klubu. A takisto skoro dostal na hubu." veľavravne pozrel na Gen a tá sa červenala až za ušami. Celá táto situácia jej bola nanajvýš trápna. Ešte nikdy v živote sa nepobila. Ani neopila.
"Za to mu dávam malé bezvýznamné plus. Ale ak si dobre pamätám tak aj on mohol zato, že sa Gen tak rýchlo opila. Keby jej nedával tak stupídne otázky bola by v pohode." Ben musel s ňou súhlasiť. No Gen si myslela to isté čo Ben. Lenže ona nevedela ako to má urobiť. Niečo na ju na Adamovi desilo no zároveň aj priťahovalo. Netušila ako by ten pcit opísala. Spomenula si na to ako ju nazval. Holubička. Pri tej spomienke sa jej roztriasol žalúdok. To slovo jej tancovalo v mysli a nevedela ho vytesniť. Rezonovalo tak silno. Neoblomne. No to jediné slovo nedokázalo vymazať pachuť jeho arogancie. To ako jej povedal, že k nim nepatrí. Gen sa nevedela zorientovať v toľkých protichodných pocitoch. Bola zmätená viac ako si pripúšťala.
VOUS LISEZ
Drop by drop
Roman d'amourGenevieve, premiantka strednej školy, nikdy nezažila lásku. Všetko sa zmení v jednu noc keď spozná Adama. Je Adam ten pravý? Bude jej princom na bielom koni? Alebo bude prvý, ktorý jej zlomí srdce?