Bab 1 - Friends/ brothers

46 5 0
                                    

Dua orang lelaki tiba di hadapan pintu gerbang penjara.

"Kau tak rasa kita ni datang awal sangat ke?"

"I don't think so."

"Korang datang ambil aku?"
Mendengar suara lain,mereka memandang ke arah suara itu.

"Yo,Clint."Mereka menyapa lelaki berkaca mata yang baru keluar dari dalam penjara. Lelaki yang bernama Clint itu tersenyum lebar ketika rakannya datang menjemput diri nya. Dia memakai kaca mata yang tidak menampakkan matanya. Rambutnya pula panjang sehingga menutupi dahi dan belakang leher nya. Pakaiannya juga agak besar.

"Yes,tiga serangkai sudah lengkap!dengan adanya Clint,kita pastinya jadi agak sibuk. Betul tak,Andre?"

"No,sekarang ni kita adik beradik!and yes,kita akan jadi sibuk memandangkan banyak benda yang kau terlepas. Contohnya, pembelajaran."Andre menjawab.

"Korang tak perlu risau. Korang tahu yang aku ni ulat buku so,aku dah banyak membaca sepanjang di penjara. Tapi,memandangkan aku ni penjenayah, aku tak boleh membantu korang sangat. Maaf kalau menyusahkan,Andre, Andrew."Clint menundukkan dirinya.

"What is this?bukan kah sekarang ni kita dah jadi adik beradik. There's no need to be like that. Kami sedia menbantu."Andre berkata.

"Yeah,kita adik beradik perlu sentiasa membantu. Jangan risau,abang abang kau kat sini sedia membantu."Andrew menambah.

"Thanks."

"Wo,look at that. Dia dah speaking."Andrew berkata.

"Kan aku dah cakap,aku membaca dalam penjara,ok?"Clint berkata.

"But,kau tak bina otot,kan?"Andre bertanya.

"Aku tak minat..."Clint mengeluh.

"Tak pe,abang abang kau akan ajar kau."Andrew berkata bersemangat.

"Tak nak,aku nak membaca. Ada banyak benda yang aku masih tak tahu. Korang boleh teruskan dengan bina otot korang."Clint berkata.

"Ah,aku ada dengar dari surat korang sebelum ni yang korang dah tamat belajar akademi. Tahniah."Clint menambah.

"Terima kasih. Tapi,aku harap kau tak beritahu atok aku pasal prestasi aku."Andre berkata.

"Kenapa?"Clint keliru.

"Sebab di bandar atok aku yang mana kita akan duduki sedang alami sedikit masalah. And atok aku pastinya akan menyuruh aku untuk membantu."Andre berkata.

"Masalah?"Clint menelengkan kepalanya.

"Masalah pertahanan,tentera makin ramai yang berkawal di dataran dan asyik meronda di merata tempat untuk cari kesalahan. Diorang akan tangkap sesiapa yang langgar peraturan walau sedikit,

Plus,setiap tempat kena bayar,termasuklah tandas. Orang yang tak berduit pula terpaksa bayar, manakala yang memang tak ada terpaksa kencing di mana mana tapi,kalau tertangkap,diorang kena bayar saman tinggi and kena penjara. Memang perbuatan ni menganiaya penduduk kampung yang dah sedia miskin tu."Andre menggelengkan kepalanya.

"Masalah kewangan,cukai dan harga barang naik. Kita ok je memandangkan atok aku yang sara but,how about yang tak berduit? Orang-orang kampung. Ianya memang masalah." Andrew menggelengkan kepalanya juga tanda kesal.

"So,please jangan beritahu atok aku." Andre berkata.

"Bukan kah kau memang perlu bantu memandangkan prestasi kau dalam berpedang amat bagus,Andre?dan kau pula,bagus dalam memanah dan kewangan,Andrew. Apa masalahnya."Clint keliru.

"Clint,ianya berbahaya memandangkan kami terlalu hebat. Orang ramai akan sanjung kami dan semua benda akan jadi huru-hara." Andrew berkata.

"Cukuplah perhatian di akademi,aku dah serik..." Andre mengeluh.

2 ~ Knight(s) In ShadowWhere stories live. Discover now