"Duke perlukan rehat. I hope you sleep well." Itulah kata-kata terakhir yang Duke Beau dengar sebelum beliau pengsan. Atau lebih tepat,tidur.
Dan kini,
"Ergh...apa?"Duke Beau sudah terjaga daripada tidurnya."Apa yang budak tu dah buat..."Duke Beau cuba untuk tidak marah di pagi hari yang masih baru.
Pagi?
Perasan akan itu,dia terus bangun dan bergerak ke pejabatnya untuk sambung kerja.
Dia ada melihat-lihat jika ada yang berubah.
Tiada yang berubah,bermakna tiada yang hilang.
Apa?tentulah dia risau kerana sebelum ini Clint mempunyai banyak rekod mencuri.
Dia pun terus duduk di kerusi nya.
Ketika dia ingin menandatangani surat kebenaran untuk sesuatu,dia terpandang sehelai kertas yang terselit pada surat tersebut.
Saya sarankan Duke Beau untuk baca dan analisis betul-betul surat ini. Because this letter is fishy.
"Clint?"
Walaupun agak was was,Duke Beau tetap membaca surat tersebut lagi sekali.Mungkin kerana dia mendapat tidur yang lena,dia dapat melihat dan berfikir dengan betul.
"Ini...bukan surat mengenai kebenaran untuk meminta barangan tambahan daripada Menteri Pendidikan tetapi... kebenaran untuk gunakan wang keluarga aku untuk kegunaan tentera?
Tentera... Count Wilson?! Tch,dia nak gunakan duit keluarga aku untuk kepentingan diri. Tak mungkin aku tandatangan surat ni."Duke Beau pun melangkau surat tersebut sebagai tanda tidak membenarkan. Dan teruskan dengan dokumen yang lain.
"Thank goodness Clint told me. Kalau tidak, habis duit keluarga aku..."
Di bilik Clint.
"Nasib baik aku ada seludup ubat tidur sebelum keluar dari penjara."sempat Clint tersenyum ketika teringat akan cara dia menyeludup ubat tidur itu. Di penjara,ramai peniaga yang menjual perkara yang tidak sepatutnya. Seperti dadah,rokok dan ubat tidur.Teringat pula dia dengan kejadian semalam.
Flashback
******Dia menganalisis kesemua kertas kerja yang masih belum disiapkan oleh Duke Beau.
"Yang tinggal hanyalah masalah keselamatan akademi. Yang mana ramai penghuni asrama yang kehilangan barang mereka."
"I think..."
Clint mengeluarkan sebuah buku kecil yang dia selalu bawa dan terus menulis sesuatu. Dia pun mencarikkan kertas tersebut dan menyelitkan nya pada dokumen yang dibaca tadi.
"That should be good."Setelah itu,dia membaca beberapa helai kertas lain yang berbentuk laporan.
Clint membaca isi laporan itu dengan wajah berkerut.
Setelah habis membaca,Clint menulis sesuatu pada buku yang dibawanya. Terus dia mencarikkan dan menyelitkan satu kertas tersebut pada setiap laporan.
Yang mana di setiap kertas mempunyai perkara yang sama.
"You have to look it more,duke. Or you will sell this house in no time."
Dan kertas laporan terakhir.
"Hm?ini laporan yang knight pagi tadi bawa." Clint perasan kertas tersebut.
Dan dia juga perasan bahawa
"Kenapa ianya berbeza dengan ayat yang aku nampak? It's impossible that my eyes are wrong while I can see something far away..."
YOU ARE READING
2 ~ Knight(s) In Shadow
ActionNovel ini ialah novel sambungan kepada novel Ali's Secret Family. Di mana setelah kehilangan ketua mereka,kumpulan KSMB mengembara untuk mencari ketua baru,bukan. ketua yang diamanahkan oleh bekas ketua mereka. Bekas ketua mereka mengatakan bahawa o...