Keesokan harinya,
Memandangkan mereka hanya cuti selama 1 hari 1 malam sahaja,mereka terus mengemas barang-barang mereka untuk pulang.
"I'm back!" Andre melaung dengan lantang ketika tiba di rumah.
"Home sweet home."Andrew berkata gembira.
"Happy betul korang." Clint hanya menggelengkan kepalanya ketika melihat telatah mereka. Dia sudah tidak memakai bandage lagi memandangkan dia tidak cedera sangat.
"Kalian berehat dahulu. Selepas makan tengah hari nanti,kita jumpa di pejabat atok." Setekah berkata begitu,Duke Beau berlalu pergi.
"Mesti ada something ni..."Mereka dapat rasakan sesuatu.
"Sudahlah,jom berehat dalam bilik."Clint menghentikan mereka.
"Wey,korang."panggilan Andre membuatkan mereka memandang dirinya.
"Masuk bilik aku kejap. Aku ada benda nak cerita."
Mereka hanya mengikut Andre walaupun terasa agak suspicious.
Sebaik sahaja mereka memasuki bilik Andre, mereka disuruh duduk di atas katil nya. Sedangkan dia menutup tingkap,langsir dan mengunci pintu biliknya.
"Er...kau ni...dah kenapa?"mereka mula rasa pelik dengan perangai Andre.
"Shh..."
Keadaan bilik Andre kini gelap. Pada masa itulah, Andre datang dengan membawa lilin dengan menggunakan pemegang lilin.
Dah macam cerita hantu.
"A..apa...yang kau...nak ceritakan ni?perlu ke... s..semua ni?"Clint mula rasa takut dengan perlakuan Andre.
Andrew pun begitu,tangan dia dah menggeletar teruk tetapi disebabkan gelap, jadi tiada yang nampak.
"Korang nak tahu,sebenarnya...
Semalam, aku ada dengar satu bunyi kat semak berdekatan dengan khemah kita."Andre memulakan ceritanya.
"Mungkin...h..haiwan...liar?yelah...ki..kita kan berada dalam h...hutan..."Clint cuba bersangka baik.
"I don't think so. Lagipun, aku dah pergi kat semak tu tapi tak ada sesiapa. Cuma ada.... darah."
"Ha...haiwan...cedera?"Clint cuba untuk bersangka baik.
"Tak mungkinlah ianya haiwan cedera. Sebab aku darahnya terlalu banyak. Lagipun,takkan lah haiwan tu besar sangat."Andre menyambung.
"Lagipun, aku dapat rasakan ada yang perhatikan kita semalam."Andrew pula menambah.
"Ish...ja..jangan lah takutkan aku... k..korang... reka je kan...cerita ni..."Clint mula seram sejuk. Badannya sudah menggeletar.
"Aku cerita perkara benarlah..."Andre berkata.
"Yeah,aku sendiri pun rasa. Kau tak rasa,ke?" Andrew bertanya.
"Manalah aku tahu. Lagipun,aku ada dengar yang orang tua-tua cakap, kalau benda macam tu berlaku,jangan tegur. Jadi,aku tak tegur lah.."Clint menjawab.
"Hah...sudahlah tu. Conclusion nya,ada yang memerhati kita semalam."Andre berkata.
"Argh,aku dah cakap. Kita dalam hutan, banyak benda boleh ada kat sana. Yang kita boleh nampak or...tak boleh.." Clint berkata yang membuatkan Andre dan Andrew terdiam.
"...."
Tanpa memberi amaran,Andre terus membuka lampu semula. Sakit mata Clint dan Andrew ketika lampu dibuka.
"Kyaaa!" Clint yang terkejut terus menjerit. Dirinya kelihatan berada di dalam selimut Andre.
"Woy,kalau ye pun,beritahu lah dulu. Silau lah..." Andrew berkata dengan marah sambil menggosok matanya.
YOU ARE READING
2 ~ Knight(s) In Shadow
ActionNovel ini ialah novel sambungan kepada novel Ali's Secret Family. Di mana setelah kehilangan ketua mereka,kumpulan KSMB mengembara untuk mencari ketua baru,bukan. ketua yang diamanahkan oleh bekas ketua mereka. Bekas ketua mereka mengatakan bahawa o...