kapitola 8.

19 4 2
                                    

Už když první sluneční paprsky dopadly do tábora byla Mintpaw na nohou.
Její výcvik už trval téměř půl úplňku a dnes byl den kdy se měla stát officiální učednicí léčitelky před očima ostatních léčitelů a Hvězdného klanu.

Nervozita jí probíhala celým tělem a neměla pocit že by se doopravdy dokázala soustředit.
Teď čekala před východem z tábora na Shadowriver.
,,Hej Mintpaw!" Ozval se za ní hlas Northpaw, která k ní nadšeně běžela.
Bílá kočička do ní vrazila a Mintpaw si v tu chvíli všimla i Harepawa který stál za ní.

,,Snad si nemyslíš že by jsi mohla odejít a nerozloučit se s námi!" Pokračovala dál Northpaw.
Mintpaw vyprskla smíchy. Chtěla něco říct, ale nevěděla co. Z rozpaků jí nakonec zachránil Harepaw.
,,Je pravda že budeš mluvit s Hvězdným klanem?" Zeptal se.
Mintpaw pokrčila rameny. ,,Asi jo," zamumlala.

,,To je hustý!" Vykřikla Northpaw. ,,Musíš nám o tom říct!"
,,Dobře víte že to nemůže," ozval se za nimi Yewstripe.
Northpaw i Harepaw se rychle rozloučili a odešli pryč a Mintpaw tak zůstala se svým bývalým učitelem sama.

,,Nervózní?" Zeptal se jí Yewstripe.
,,Docela jo," odpověděla mu Mintpaw. Pokusila se usmát ale dopadlo to bídně.
,,Bude to dobré," řekl Yewstripe. ,,Určitě to nezkazíš."
Mintpaw se podívala na svého učitele. Chvíli jen uvažovala o tom jestli to myslel jako pochvalu nebo ne.
,,Snad," dodala nakonec.

Po chvíli za nimi přišla Shadowriver. ,,Pojď Mintpaw," řekla.
Mintpaw se rozloučila s Yewstripem a rychle doběhla svojí učitelku.
Shadowriver pozorovala Yewstripa. Mintpaw nedokázala vyčíst co v jejím pohledu viděla. Vypadala to jako kdyby mezi sebou měli něco nevyřčeného.

Mintpaw se rozhodla že to nakonec nechá být. Jestli se jí to Shadowriver rozhodne říct zjistí to.

◉◉◉

Slunce už se pomalu chýlilo směrem k obzoru když se Shadowriver s Mintpaw potkaly s léčitelkou Plamenného klanu Nightsky a její učednicí Kestrelpaw.

Nightsky byla dlouhonohá kočka s černou srstí. Měla zářivě zelené oči a Mintpaw jejímu pohledu vždycky radši uhybala.
Shadowriver jí říkala že léčitelka sice vypadá přísně, ale pod touto slupkou se skrývá laskavá a ochotná kočka.

Kestrelpaw byla opakem své učitelky. Měla strakatou hnědou srst a v modrých očích jí hrály neposedné jiskřičky.
Nesnažila se vypadat vážně, sršela energií a jakmile začala mluvit nedokázala přestat.

,,Uvidíš že to bude skvělé!" Řekla Kestrelpaw nadšeně.
,,Co když se něco pokazí?" Vyslovila Mintpaw nahlas myšlenku která jí zžírala celý den.
Kestrelpaw rázně zavrtěla hlavou. ,,Není tu nic co by se pokazilo, uvidíš!"
,,Ale-"
,,Mintpaw, poslouchej. Když se dneškem budeš stresovat, co si z něj odneseš? Jem stres! Není tu absolutně nic co by se mohlo pokazit, tím si buď jistá," ujistila jí Kestrelpaw.
Mintpaw přikývla. Přála si mít stejnou sebedůvěru jako druhá učednice.

Po nějaké době došli k puklině k zemi.
,,Když sem přišly klany, byla tu ještě jeskyně. Pak ale přišlo zemětřesení a strop jeskyně puknul a spadl," zahučela jí Kestrelpaw do ucha.
,,Přesně tak," přikývla Shadowriver.

Nightsky opatrně vešla na jednu z cest která vedla hlouběji do pukliny a ostatní ji následovali.
Došli k malé jeskyňce v jedné ze stěn propasti a vešli dovnitř. Měsíční světlo jim svítilo do zad a vrhalo své paprsky na úzký pramen vody.

,,Už jsme tu," zašeptala Kestrelpaw tiše ale Nightsky ji mávnutím ocasu umlčela.
Léčitelky došly až na kočičí délku k vodě.
Po chvíli Shadowriver vstala a došla až k vodě.
,,Přistup Mintpaw," řekla Shadowriver. Její hlas se rozléhal jeskyní a odrážel se od stěn.
Mintpaw se zhluboka nadechla a popošla před její učitelku.

,,Hvězdný klane, přivádím vám moji novou učednici. Modlím se, abyste ji přijali stejně jako jste kdysi přijali mě," řekla Shadowriver a dotkla se čumákem Mintpaw.

Kestrelpaw i Nightsky za nimi došly a všechny tři kočky si dřeply k prameni a čumákem se dotkly vody.
Mintpaw je po chvíli následovala a rozechvěle se dotkla ledové vody.

◉◉◉

Mintpaw se ocitla na louce osvětlené pouze bělavou září úplňku.
Mintpaw se rozhlédla kolem sebe a všimla si drobné hnědé mourovaté kočky a mohutného šedého kocoura.
Poolpaw. Jayclaw.

Mintpaw chtěla něco říct ale hlas se jí zasekl v hrdle.
,,Vítáme tě tu," řekla po chvíli Poolpaw.

Mintpaw na ně chvíli jen zírala. Měla tolik otázek které by jí mohli zodpovědět.
,,Co se vám stalo? Kdo vás zabil?" Vyhrkla Mintpaw ani jeden z nich jí však neodpověděl.

,,Teď ještě není čas to zjišťovat. A i kdyby byl tak ne pro tebe," řekl Jayclaw.
,,Ale Stonestream-" namítla Mintpaw avšak přerušila jí Poolpaw.
,,Tvůj úkol není to zjistit. Jsou tu... Řekněme zkušenější. A povolanější. Neřeš to Mintpaw," řekla mourovatá učednice.

Mintpaw se zarazila. Bylo to co dělá zbytečné? Nebo snad i špatné?
,,Chtěli jsme tě tu jménem Hvězdného klanu přivítat. Ne odhadlovat tajemství tvého klanu, která se nemají odkrýt. Ne tobě. A ne teď," řekla Poolpaw.

Mintpaw její slova nevnímala.
,,Jestli ještě někdo zemře budete za to moct i vy," dodala rozmrzele.

◉◉◉

Mintpaw se vzbudila. Vlastně celou cestu nevnímala nic jiného než svůj vlastní vztek a nekonečné zklamání.
Není tohle celé nakonec zbytečné?

Warriors Cats - tajemné vraždyKde žijí příběhy. Začni objevovat