Bílý měsíc plul po inkoustově modré obloze. Normálně by vše v lese zůstávalo nehybně klidné, teď se ním prodírala skupina koček.
Larchpaw frustrovaně máchla ocasem pokaždé co Yewstripe a Wolftooth zmínili jejího otce. Myší mozky.
Prodrala se víc dopředu a nalezla Fawnpaw jak si povídá s Northpaw.Fawnpaw vypadala celkem nervózně - Larchpaw by se divila kdyby někdy vypadala aspoň trochu sebevědomě - a bílá učednice vedle ní jí uklidňovala a přitom máchala hlavou.
Cesta se zdála nekonečně dlouhá, nejspíš proto že neměla s kým sdílet své dojmy.
Spotpaw... Larchpaw ani neměla tušení kde je. Štvalo jí to ale to bylo asi to jediné co s tím mohla udělat.Když tedy konečně došli na mýtinu kde se mělo shromáždění konat, v duchu zajásala.
Uprostřed mýtiny se tyčila dokonale hladká skála která v měsíčním světle vypadala spíš bíle než šedě.
Pod ní už stálo několik koček - Larchpaw tipovala že to je Plamenný klan.
Mluvily hlavně mezi sebou, když ale Kamenný klan vešel na mýtinu většina šla pozdravit někoho z nich a postupně se trousili do malých hloučků.Larchpaw si sedla a nervózně se rozhlížela kolem sebe. Northpaw odtáhla Fawnpaw ke skupince učedníků kteří je nadšeně zdravili a Spotpaw se držel své učitelky.
Firespark zůstala v táboře a Larchpaw se až moc bála někoho oslovit takže jí nezbylo nic jiného než stát a v tichosti čekat.
,,Je čau!" Ozval se někdo za ní a Larchpaw poplašeně nadskočila.
Za ní stal černobílý kocourek z Plamenného klanu, ten kterému před pár dny s Firespark pomohly.
,,Ty?" Vyhrkla Larchpaw trochu otráveně. ,,Řekni mi jeden rozumný důvod proč bys jen tak šel a začal mě zdravit jako kdybychom byli nejlepší přátelé."Černobílý učedník chvíli vypadal zaraženě jejím přístupem, nakonec ho ale neodradil.
,,Jmenuju se Cloudpaw a ty se jmenuješ jak? Jo mimochodem chtěl jsem poděkovat tobě a tvé učitelce ale nikde jsem tvojí učitelku nenašel tak jí to prosím vyřiď," vychrlil ze sebe Cloudpaw.Larchpaw překvapeně zamrkala.
,,Uh... Jsem Larchpaw. Asi... Ráda tě poznávám? Nevím? Mimochodem není zač," zamumlala Larchpaw. ,,Firespark to vyřídím." Tohle sice byla lež ale Larchpaw se tím nehodlala trápit.Cloudpaw by asi něco říkal dál ale uťala ho Ravenstar která se rozhodla zahájit shromáždění. Vedle ní stál mohutný zrzavý kocour s jantarovýma očima a výraznou jizvou na boku.
,,Jak se jmenuje vaše velitelka?" Sykl po chvíli Cloudpaw a Larchpaw si neskutečně otráveně uvědomila že pořád sedí vedle ní.
,,Ravenstar," zamumlala. Upřímně chtěla se Cloudpawa zeptat na to samé ale nezvládla by to.,,Můžu prosím začít Blazestare?" Uslyšela po chvíli Larchpaw svou velitelku a tím se její problém vyřešil.
Blazestar pokývl hlavou a Ravenstar shlédla na všechny kočky pod skálou.,,Děkuji. Nejprve bych ráda začala těmi dobrými zprávami," začala Ravenstar. Její černá srst se v měsíčním světle bíle leskla, pořád ale zůstávala stejně majestátní.
,,Co se u vás stalo špatného?" Zeptal se Cloudpaw.
,,To zjistíš," odsekla Larchpaw. ,,Když budeš chvilku potichu možná Ravenstar uslyšíš.",,Máme tři nové učedníky - Fawnpaw, Spotpawa a Larchpaw," pokračovala Ravenstar. Larchpaw zavřela oči a doufala že chvíle kdy bude pozornost zaměřená na ní co nejdřív skončí.
,,Kořisti máme stále dost. Teď ty špatné zprávy," řekla Ravenstar a švihla ocasem.Nervózní šeptání teď zesílilo a Larchpaw se snažila chovat jako že je jí to ukradené.
,,Někdo zavraždil našeho zástupce a učednici léčitelky. Mým novým zástupcem se stal Stonestream a dráhu léčitelky začala Mintpaw."
Tentokrát se neozval žádný jásot ani gratulace.,,Víte co to mohlo způsobit?" Zeptal se Blazestar.
,,Máme několik teorií. Je možné že to udělaly toulavé kočky. Máme ale i jiné teorie." Larchpaw si nebyla jistá jestli tím chtěla poukázat na Plamenný klan, nebo jen neříct že v klanu je zrádce, každopádně u Blazestara tím nevyvolala zrovna kladnou odezvu.,,Chceš nám tím něco naznačit? Ravenstar neopovažuj se tu začínat s tím že by v Plamenném klanu mohli být vrazi!" Zasyčel Blazestar vztekle.
,,A řekla jsem to snad někdy?" Zeptala se Ravenstar. Měla stále stejný výraz ve tváři, nedávala na sobě dát vztek.,,Řekla jsi to právě teď!" Ozvala se štíhlá bílá kočka z Plamenného klanu.
,,Naše velitelka by se nesnažila rozpoutat hádku na shromáždění," zavrčel Leafstripe vedle ní.Larchpaw se opatrně podívala na Cloudpawa. Bála se jeho reakce, černobílý učedník ale zamumlal něco ve stylu že to nechápe.
,,Přesně tak Ravenstar! Přestaň osočovat můj klan!" Blazestar se při těchto slovech k velitelce přibížil a teď stáli jen kousek od sebe.
,,To jsem nikdy neudělala. Stačí Blazestare. Ode mě to je vše. Chceš pokračovat?" Ravenstar ještě něco dodávala ale kočky pod nimi už ani jednomu z velitelů nevěnovaly pozornost.Propukl chaos. Kočky se navzájem překřikovaly a dohadovaly se a Blazestar ani Ravenstar s tím očividně nic nezmohli.
V tom světlo úplňku zakryly mraky. Hukot postupně utichl a všechny kočky se otáčely na tmavou oblohu, na které teď svítily pouze hvězdy.
,,Měsíc zakryly mraky! Hvězdní se zlobí!"
Larchpaw si nebyla jistá kdo to vykřikl, ale šum zase postupně narůstal.,,Kamenný klane, jdeme pryč!" Vykřikla Ravenstar a seskočila ze skály.
Klan se rychle přesunul za ní. Larchpaw se chtěla rozloučit s Cloudpawem, ale věděla že teď by to bylo dost riskantní.Místo toho se zvedla a zanechala černobílého učedníka samotného.
ČTEŠ
Warriors Cats - tajemné vraždy
AdventureMůže se zdát, že všechna nebezpečí leží jen za hranicemi klanů - to největší však čeká v jeho nitru. Život v Kamenném klanu se může zdát jako dokonalý - dokud někdo nezačne zabíjet jeho členy, přímo na jeho území a za stále podivnějších okolností...