Měsíc v úplňku plul po inkoustově modré obloze obklopen stříbřitými hvězdami.
Larchpaw na něj už nějakou dobu upřeně zírala. Fascinoval ji. Fascinovalo jí světlo, které vrhal na zem a obrazce, které společně se stíny tvořilo.
Na shromáždění by se ještě před nějakou dobu těšila, teď jí ale svírala nervozita.
Tolik věcí se mohlo pokazit.
Stonestream jí neřekl, jak dopadla jeho výprava na území Plamenného klanu.Mohli ho vyhnat. Mohli o tom říct Ravenstar. Možná o tom ani nikomu neřekli, ale někdo na shromáždění se prořekne.
Jedna malá chyba, jedno zaváhání a z jejího otce se stane vyhnanec.Larchpaw si všimla, že před ní jde Mintpaw, očividně zabraná do svých vlastních myšlenek. Zdalipak i ona prahne po příležitosi, jak lovec číhající na svou kořist? Jeden špantný krůček a uspějí.
Nechtěla na ní být naštvaná. Jakýkoliv názor co měla jí nejspíš někdo vtloukl do hlavy. A taky si nejspíš myslí, že když vyžene Stonestreama, zavládne mír na zemi. A že ty jsi hlupačka, co jí v tom brání.
Mintpaw se poslední dobou snažila přesvědčit ostatní, že má pravdu. Že Stonestream pro ostatní představuje hrozbu.
A jaká kočka jí asi poradila tohle?
U Larchpaw ani jejich sourozenců neuspěla.
Vlastně jediný u koho uspěla byli její bratři Nutpaw s Harepawem, společně s Northpaw.Zbytek koček, které se jí nepodařilo přesvědčit, se do tohohle celého cirkusu nechtěla míchat, Larchpaw si ale byla jistá, že pomalu začínají věřit, kdo je zrádce.
Je v tomhle klanu nějaká kočka, která si s jinou alespoň trochu nejde po krku?
Když konečně došli k Hladké skále, Larchpaw v davu koček z Plamenného klanu vyhledala černobílý kožíšek Cloudpawa.
Potřebovala zjistit, jestli na ně toulavé kočky zaútočily.Larchpaw Cloudpawa konečně spatřila a prodírala se za ním davem. Všimla si, že některé kočky z Plamenného klanu byly zraněné.
Takže na ně toulavé kočky zaútočily.Šum pomalu utichal a vypadalo to, že shromáždění za chvíli začne, Larchpaw tak Cloudpawa jen rychle pozdravila a sedla si vedle něj.
Jako první začal mluvit Blazestar. Jeho zrzavá srst se v měsíčním světle stříbrně leskla a i za šera budil dojem síly.
,,Plamennému klanu se daří dobře. Učednice léčitelky Kestrelpaw přijala své léčitelské jméno Kestrelleaf," oznámil Blazestar a i když se na sobě snažil nedát nic najevo, ve tváři se mu mihla hrdost.
Kestrelleaf očividně nebyla zaskočená tím, že na ní byla upřená pozornost všech koček - naopak vypadalo to, jako že si pozornost užívá.
To asi nikdy nepochopím, pomyslela si Larchpaw. Sama by se v kůži Kestrelleaf nejraději propadla do země.,,Zaútočily na nás toulavé kočky, ale byli jsme připravení, protože nás přišel varovat váš zástupce. Děkujeme vám," řekl Blazestar a očividně si nevšiml reakcí koček z Kamenného klanu.
Larchpaw se zježily všechny chlupy na zádech.
Sakra.
Sakra.
Sakra.Blazestar dál pokračoval a poté předal slovo Ravenstar - která se z nějakého důvodu vydržela tvářit klidně - žádná kočka z Kamenného klanu už je ale neposlouchala.
Všichni si mezi sebou něco šuškali.Larchpaw stačilo slyšet jen útržky jejich slov, ale stejně si z nich dokázala udělat dostatečně dobrý obrázek o tom, z čeho Stonestreama nařknou.
Zrádce. To ti nestačí, co máš? Vrahu. Máš na tlapkách krev. Hvězdní vidí, co jsi provedl. Jim nic nenalžeš.Cloudpaw se na ní otočil. ,,Je všechno v pohodě? Vypadáš dost... no jako vystresovaná koule chlupů," řekl opatrně.
,,Protože jsem vystresovaná koule chlupů. O tom, že se Stonestream vydal vám to říct, neměl vědět vůbec nikdo.",,Očividně mi o tom neřekneš víc teď, takže... mám na tebe po shromáždění počkat?" Zeptal se jí Cloudpaw.
Larchpaw zavrtěla hlavou. ,,Teď radši ne, ale... co zítra ráno?" Zeptala se ho potichu.Musím ostatním říct, že za to můžu dát. Nesmím jim dát zaminku, aby Stonestreama vyhnali.
Larchpaw si povzdychla. ,,Vypadá to, že už jdeme," řekla Cloudpawovi po chvíli.
,,Tak hodně štěstí, na cokoliv ho budeš potřebovat," řekl Cloudpaw.Budu ho potřebovat.
○○○
Ve chvíli, kdy se kočky Kamenného klanu vrátily ze shromáždění, v táboře propukla hádka.
Larchpaw se snažila uklidnit. Seber odvahu.
,,Můžu něco-" vykřikla Larchpaw, ale dřív než vůbec stihla dokončit větu do davu vstoupila Ravenstar a Larchpaw bylo jasné, že teď už jí nikdo pozornost věnovat nebude.,,Ticho!" Vykřikla Ravenstar. ,,Stonestream udělal něco, o čem jsme nevěděli, ale Plamenný klan je nám teď dlužný. Ten útok je mohl poškodit mnohem víc. Stonestream nám svým způsobem pomohl. Už nechci kohokoliv slyšet něco o tom, že je zrádce. Je vám to jasné?" Řekla Ravenstar. Z davu se sice ozvalo pár námitek, ale zbytek koček zůstalo klidných.
Teď je klid, jak dlouho ale vydrží?
○○○
Larchpaw se tiše prodírala lesem.
Uklidni se, uklidni se, uklidni se.
Už od chvíle kdy vylezla z doupěte jí pronásledovala paranoia, že ji někdo sleduje.Nejspíš se jen pohla větev. V tom doupěti jsi nikoho nevzbudila. Snad.
Když konečně spatřila Cloudpawa, ulevilo se jí.
,,Takže?" Zeptal se jí Cloudpaw když k němu došla.
,,Takže co?" Zeptala se Larchpaw nechápavě.
,,Ten včerejšek.",,Ravenstar zarazila jakékoliv hádky, dřív než by se vymkly kontrole," řekla Larchpaw. Přemýšlela jak začít mluvit všem, co se v jejím klanu stalo.
Můžu Cloudpawovi věřit?
Larchpaw zatřepala hlavou. Na tohle teď neměla čas.,,Dobře, takže... v našem klanu nějaká z koček začala zabíjet ostatní kočky. Nevíme proč, nevíme kdo.
Ale první, kdo zemřel, byl bratr mého otce - Stonestreama. A jeho bratr, Jayclaw, byl shodou okolností zástupce. A po něm se stal zástupcem Stonestream." Larchpaw se na chvíli odmlčela a doufala, že Cloudpaw jí nebude přerušovat.,,No a pár koček v mém klanu si řeklo, že to musel udělat Stonestream, aby se stal zástupcem.
Ale Stonestream to nemohl udělat. Jaystripe byl jeho bratr. Měl ho rád. Nedokázal by to udělat. A sám věděl, že by se zástupcem stal tak i tak. Nemusel kvůli tomu zabíjet," řekla Larchpaw.,,No a to s tím varovat vás, byl můj nápad. Šla jsem k hranici, doufala jsem, že tě tam ještě potkám. Vlastně nevím, na co jsem pořádně myslela. No a Stonestream mě potkal a nabídl se, že tam půjde místo mě," řekla Larchpaw. ,,Kdyby včera Ravenstar nezastavila tu hádku, vyhnali by ho. A byla by to moje chyba."
,,Dělala jsi, co jsi myslela, že je dobře. Nemohla jsi vědět, že to dopadne takhle. A pokud se dost dlouhou dobu nic nestane, ty kočky na to zapomenou. Bude to v pořádku, uvidíš," řekl jí Cloudpaw. ,,A kdyby ne... jsme jeho dlužníci. Stonestream by se mohl přidat do Plamenného klanu."
Larchpaw přikývla. Moc tomu nevěřila, ale aspoň ji to trochu uklidnilo.
Larchpaw s Cloudpawem ještě nějakou chvíli pozorovala východ slunce, než usoudila, že by se možná měla vrátit.
,,Bude to v pořádku," zopakovala po Cloudpawovi. Bude muset.
ČTEŠ
Warriors Cats - tajemné vraždy
AventuraMůže se zdát, že všechna nebezpečí leží jen za hranicemi klanů - to největší však čeká v jeho nitru. Život v Kamenném klanu se může zdát jako dokonalý - dokud někdo nezačne zabíjet jeho členy, přímo na jeho území a za stále podivnějších okolností...