Na lesní mýtinku dopadaly první paprsky slunečního světla, které společně se stíny vytvářely na zemi roztodivné obrazce. Lesem se rozléhal ptačí zpěv, ale tmavě hnědý kocour, který netrpělivě - a taky lehce podrážděně - vešel na mýtinu si ho nevšímal.
Svýma smaragdově zelenýma očima sledoval porost, ze kterého se po chvíli vynořila jeho učednice.,,Dělej Mintpaw! Jestli si nepospíšíš, nestihnu se setkat s Jayclawovou hlídkou až bude slunce nejvýš," zamručel tiše a naštvaně mrskl ocasem.
Mintpaw přikývla. Nechápala, proč její učitel tak spěchá. Však je teprve ráno a před chvíli vyšlo slunce! Měla sto chutí něco svému učiteli odpovědět, ale vzhledem k tomu jakou měl náladu byla zticha.Po chvíli celkem rychlé chůze se Mintpaw a Yewstripe dostali k hranici.
Tady kočí území klanů, uvědomila si Mintpaw. Za touto hranicí už žily jen samotářské kočky. Mintpaw zavětřila.
Někde blízko tu nějaká z nich nejspíš byla. ,,Někde blízko tu je kočka," zamumala Mintpaw a hlavou kývla směrem za hranici.
Yewstripe zavětřil. ,,To je pravda, ale je jenom jedna, nic by si nedovolila. Půjdeme dál," řekl po chvíli.
,,Ale co když jich je tu někde víc? To už by byl problém!" Namítla Mintpaw.
,,A cítíš snad nějaké?"
Mintpaw se zarazila. Tohle jí nenapadlo. Zavětřila, ale i když se soustředila sebevíc, víc koček necítila.
,,Nooo... Necítím," musela po chvíli uznat Mintpaw.
,,Tak vidíš," řekl Yewstripe a chystal se jít dál.
,,Ale co když nějak skryly svůj pach! Nebo-"
,,Mintpaw já chápu kam tím míříš, ale tady je jenom jedna kočka," přerušil ji Yewstripe. ,,A teď už musíme vyrazit konečně.
Mint chtěla něco namítnout, ale Yewstripe už vyrazil.◉ ◉ ◉
Mintpaw seděla před učednickým doupětem vedle Northpaw. Vítr jí pročesával srst, zatím co pozorovala kočky, které se vracely do tábora.
Mintpaw sledovala, jestli někde mezi nimi není Yewstripe, ale hlídka se kterou šel se ještě nevracela.,,Co jste dneska s Yewstripem dělali?" Zeptala se jí najednou Northpaw.
Mintpaw se na ní otočila. Northpawina bílá srst teď kvůli posledním paprskům zapadajícího slunce vypadala spíš jako šarlatově rudá.
,,No... Stresovali jsme se abychom se stihli setkat s Jayclawovou hlídkou. Teda, stresoval se hlavně Yewstripe," řekla Mint a Northpaw se zasmála.
,,My jsme šli ještě s Nutpawem a Harepawem trénovat šplání na stromy," řekla Northpaw nadšeně.
,,To zní mnohem zajímavěji," řekla Mintpaw a Northpaw přikývla.
,,Rozhodně. Harepaw málem spadl!" Poslední větu řekla Northpaw schválně hlasitěji, aby ji slyšel i Harepaw, který seděl o kus dál.
,,Ale nespadl jsem!" Bránil se uraženě Harepaw.
,,Taky jsem řekla, že jsi spadl málem!" Řekla Northpaw. ,,Ale stejně je to vtipný," dodala ještě.Mintpaw si všimla, že do tábora přišla Poolpaw. Učednice léčitelky se vracela ze sběru bylin a rychlým tempem procházela táborem.
,,Ahoj Poolpaw!" zavolala na ní Mintpaw, ale hnědobílá učednice si jí nejspíš nevšimla.
Asi mě neslyšela, pomyslela si Mintpaw.
Přemýšlela, kde asi vězí Yewstripe a hlídka, se kterou šel. Potkal se s nimi nakonec? Divila bych se, kdyby ne.Mintpaw se rozhlédla po táboře. Shadowriver něco vykládala Poolpaw. Ta se v jednu chvíli obrátila. Očima přejela tábor, ale pak svojí pozornost rychle obrátila zpátky k její učitelce.
Před školkou si v posledních slunečních paprscích hrála koťata Flowerfur a kotě další z matek, Graynight.
Mintpaw se pousmála a otočila se ke vchodu do tábora - ve chvíli, kdy se z něj vyřítila uřícená Firespark.
Zrzavá válečnice prudce oddychovala a vytřeštěnýma očima sledovala kočky v táboře.Ty se k ní okamžitě rozběhly a začaly Firespark zasypávat otázkami.
Zrzavá válečnice je ale odstrčila. Zdálo se, že někoho hledá.
,,Ravenstar!" Vykřikla po chvíli. ,,Musíš jít se mnou!"Černá kočka vylezla ze svého doupěte a doběhla za Firespark. Její dlouhá černá srst byla díky posledním slunečním paprskům načervenalá.
Velitelka se svýma tmavě modrýma očima Firespark zkoumavě prohlédla.
,,Dobrá, ale co se stalo?" Zeptala se po chvíli.
,,Na to teď není čas!" Vyhrkla Firespark. ,,Uvidíš to sama!" Zrzavá válečnice netrpělivě zamávala ocasem.Ravenstar přikývla a vyběhla ven z tábora. Firespark se pustila za ní.
Ihned po odchodu obou koček se všechny kočky rozběhly do hloučků, ve kterých tlumeným hlasem probíraly co se právě stalo.
Co když se něco stalo Yewstripovi? napadlo Mintpaw.◉ ◉ ◉
,,Někdo sem jde!" Vykřikl po chvíli nějaký z učedníků.
Tábor na chvíli úplně ztichl - až do chvíle, než se do tábora přiřítila Ravenstar a zbytek hlídky.
Všichni vypadali neklidně.Kočky se k nim okamžitě seběhly, každý měl alespoň jednu otázku.
,,Ticho!" Vykřikla po chvíli Ravenstar.
Hlasy koček postupně utichaly, ale Ravenstar začala mluvit až když bylo naprosté ticho.
,,Musím vám s mojí velkou lítostí oznámit, že..." Ravenstar se na chvíli odmlčila, ,,Jayclaw je mrtvý."Po 100 letech je tu první kapitola XF
ČTEŠ
Warriors Cats - tajemné vraždy
AventuraMůže se zdát, že všechna nebezpečí leží jen za hranicemi klanů - to největší však čeká v jeho nitru. Život v Kamenném klanu se může zdát jako dokonalý - dokud někdo nezačne zabíjet jeho členy, přímo na jeho území a za stále podivnějších okolností...