Kapitola 4.

22 4 0
                                    

,,Kdo to je?" Vyjekla Larchpaw.
Fawnpaw sebou prudce trhla. ,,C-co?" Vyhrkla zmateně.
,,Někdo šel ven z tábora. Jako teď!" Řekla Larchpaw už trochu tišeji.
Fawnpaw překvapeně vykulila oči a Larchpaw litovala toho, že se nevzbudil Spotpaw. Ten by to aspoň chtěl řešit.
,,Jako cizí? Neměli bychom vzbudit nějakého válečníka? Chci říct... Není tohle pro nás moc nebezpečné?" Dostala ze sebe nakonec Fawnpaw.
A ty jsi srab, pomyslela si Larchpaw. Normálně jí tahle Fawnpawina vlastnost nevadila, teď jí ale lezla na nervy.
,,Nevím. Uvidíme."

V tom se z rohu doupěte ozvalo nespokojené zamručení.
Larchpaw si uvědomila, že nejspíš vzbudily někoho ze starších učedníků. Sakra. To je to poslední co jsme potřebovali.
,,Co tu děláte?" Zamručel nevrle Nutpaw. ,,A musíte u toho být tak nahlas?"
Larchpaw chtěla odpovědět, ale v doupěti se ozvalo další naštvané zamňoukání.

,,Buď zticha myší mozku, jsme uprostřed noci," zamumala Northpaw na Nutpawa.
Její dlouhá bílá srst v potemnělém doupěti byla pořád stejně výrazná.
,,To říkej spíš jim," zasyčel vztekle Nutpaw a ocasem mávl k Larchpaw a Fawnpaw.
Northpaw nejspíš chtěla něco odseknout, ale někdo jiný se jí na něco zeptal. Larchpaw si byla jistá, že to je Mintpaw.

,,Nechci to už víc opakovat, prostě tu byla nějaká kočkx která vyběhla z tábora. A nevíme kdo to je. To je celé," řekla rychle Larchpaw a doufala že tím utne hádku.

,,A vy kvůli tomu vážně chcete někoho budit?" Ozvala se Mintpaw a zazívala. ,,Vyřešíme to ráno."
Fawnpaw s ní souhlasila a Nutpaw si šel lehnout.
Larchpaw si povzdychla. Chtěla něco namítnou ale nejspíš by to moc dobrý nápad nebyl. Ach jo.
Místo toho si šla lehnout a doufala že teď už usne.

◉◉◉

Mintpaw si znovu lehla. Věděla že to co teď řekla Larchpaw by jí nemělo nechat klidnou, ale ona teď měla hlavu plnou toho co se jí zdálo. Ten sen byl až zoufale podobný tomu co se jí zdál minule.
Dvě kočky a dřív než je Mintpaw stihle dohnat se obě dvě jako zázrakem zmizely.
Co Mintpaw uplpělo v paměti byl neodcházející pocit toho, že něco je špatně. Hodně špatně.

Pak se ale Mintpaw zarazila. Nemohla jedna z těch koček být ta co viděla Larchpaw? Co když se něco stane? Něco čemu bychom mohli zabránit ale neuděláme to?

S těmito myšlenkami se jí začaly pomalu klížit oči a i když nechtěla, tak propadla do neklidného spánku.

◉◉◉

Mintpaw se ploužila trávou. Mířila k jezírku. Vlastně ani nevěděla proč. Možná se uklidnit tím, že se v realitě nic neděje? Nejspíš to bylo tím.
Když tráva pod jejími tlapkami začala řídnout, došlo jí že se dostala do hlubšího lesa.
Tady někde zemřel Jayclaw, uvědomila si Mintpaw. Bylo zvláštní že ačkoliv se tu odehrála tak strašná věc, všechno tady zůstávalo podivně klidné.

Když se její tlapky zabořily do písku Mintpaw prudce zastavila. Když kousek od ní spatřila kočku, na chvíli se jí zježila srst. Za chvilku se ale zase uklidnila, protože v ní poznala Poolpaw.

,,Co tu děláš?" Zavolala na ní pruhovaná učednice přátelsky. Mintpaw přemýšlela co jí na to má říct. Věděla že kdyby jí vyprávěla o svém snu zněla by hloupě.
,,Ehm... Co tu děláš ty?" Zeptala se Mintpaw místo toho.
,,Jen jsem něco potřebovala nasbírat pro Shadowriver."
,,Aha." Mintpaw se rozhlédla kolem. Nezdálo se že by něco taky bylo divné. Nic nenasvědčovalo tomu že by se tu něco mohlo stát. Tak co tu vlastně hledala? Proč tu lezla?
Mintpaw se ohlédla za rameno. ,,Kruci," zamumlala, ,,Yewstripe už na mě nejspíš bude čekat. Měj se!" Zavolala na Poolpaw a rychle se vytratila pryč. Nechtěla učednici lhát ale potřebovala se rychle dostat pryč.

Jako kdyby tím co řekla Yewstripa snad přivolala do něj Mintpaw po chvíli vrazila. Poté okamžitě uskočila stranou.
,,Promiň!" vyhrkla hned, nezdálo se ale, že by si toho Yewstripe doopravdy všiml.
,,Tak jsi tady! Ulovila jsi něco?"
,,Uhhh... Jo, ale je to celkem daleko odsud," zalhala Mintpaw. Neulovila nic. Nestihla ulovit nic. Jsi docela nanic. ,,Mám tam dojít?" navrhla po chvíli. Třeba by cestou něco ulovila.

Yewstripe zavrtěl hlavou.
,,Běž zpátky do tábora. Shadowriver chtěla abys jí pomohla s něčím," řekl Yewstripe a odešel pryč.
Mintpaw bezeslova pokrčila rameny a pomalu šla směrem k táboru.

◉◉◉

,,Mějte se!" Zavolala Mintpaw na Shadowriver a Poolpaw. Celé odpoledne strávila tím že oběma pomáhala a vlastně ji to docela bavilo.

Úsměv na tváři jí ale ztuhl když spatřila Stonestreama a Firespark.
,,Byla to tvoje chyba!" Zasyčela Firespark. ,,Možná jsi její otec ale to neznamená že ti to dovoluje s ni něco dělat!" Firespark švihla ocasem k Larchpaw.
,,Pořád je to jen učednice!" Bránil se Stonestream. Mintpaw netušila kde jejicj spor vznikl ale tušila že ví kam bude směřovat.

Za oběma kočkami totiž přišel Wolftooth. ,,Neřekl bych že zrovna ty máš kočkám říkat co maji a nemají dělat," utrousil tiše, Stonestreama tím ale ještě víc dopálil.
,,A tím se mi snažíš naznačit co?!" Zavrčel Stonestream a srst na krku se mu zježila.

,,Zato má pravdu," vyjekla Firespark.
Larchpaw se vedle zrzavé kočky nervózně skrčila. ,,Nechcete... Nechcete to radši nechat být?" Zeptala se opatrně.
Wolftooth rázně zavrtěl hlavou.
,,Tady nejde o to co řekl nebo neřekl teď. Nechápeš to," řekl.

K čtveřici koček došla Ravenstar. Postavila se mezi ně a ulpěla pohledem na každé z nich. Firespark vypadala že chce něco říct ale Ravenstar ji mávnutím ocasu uťala.
,,Dost," zasyčela. ,,Co se tu děje?"

V tu chvíli se Wolftooth, Firespark i Stonestream začali překřikovat a hádat nanovo.
Ravenstar je pozorně poslouchala. Očividně se zvládla vyznat v tom co kdo říkal, narozdíl od Mintpaw co se už po chvíli ztrácela.

,,Nechte se být," řekla nakonec Ravenstar. ,,Vy dva," Ravenstar hlavou kývla směrem k Firespark a Wolftoothovi, ,,běžte dělat něco užitećnějšího než se dohadovat s ostatními. Stonestreame, ty pojď se mnou. Potřebuji se dohodnout na zítřejších hlídkách."

Mintpaw se rozhodla že odejde dřív než se jí někdo bude ptát co tu dělá.
Otočila se a cukla sebou, protože ji celou tu dobu bedlivě sledoval Yewstripe svýma smaragdově zelenýma očima.
,,Zajímavé, že?" Zeptal se po chvíli.

,,Nemá to smysl," vyhrkla Mintpaw. ,,Ravenstar ti nikdy neuvěří že Stonestream něco udělal bez důkazů. Jako ano, tohle všechno dává smysl, ale ona prostě... Nemůže."

,,To se ještě uvidí," zamumlal Yewstripe a nechal Mintpaw tam kde byla se všemi jejími otázkami.

Warriors Cats - tajemné vraždyKde žijí příběhy. Začni objevovat